Madmax.
Ny medlem
Ni som har bytt till FCR förgasare, vart har ni införskaffat dom någonstans och till vilket pris?
Ni som har bytt till FCR förgasare, vart har ni införskaffat dom någonstans och till vilket pris?
Sen undrar jag lite vilket f-bolag som funkar bäst på dessa hojar!? Tänker såklart ringa runt till alla men eftersom jag inte har något reg. nummer så har jag bara kunnat kolla på bilsport & mc och de ville ha 7k halvförsäkrat för en 00a, yeah right. Det är ungefär vad jag betalat för min gixxer.
Ingen som vill sälja sin?
Håkan använder din Fcr orginal insugsgummi mellan förgasaren å toppen och inte e-modellens? Isåfall har den en igängad spigot som mäter 36,80mm i halsen! Strypning alltså. Vidare så ger det ytterligare bättre effekt att använda sig av s-sm modellens airboot till luftburken och inhandla en sudco adapter ( Fcr to s-sm airboot) bättre flöde än e-modellens. Och kom ihåg att Drzan inte vill ha mer än 1-1,5s. accpumpsstråle för att få bäst direkt från tomgång effekt och så tidigt så möjligt utan att träffa trotteln.
Jag kör med suzukis egna försäkring, vilket bolag de använder orkar jag inte ta reda på... betalar 2k hel/hel 1 mil utanför Uppsala, privat garage.
Till rätt peng är allt till salu!
Köpte du det kompletta kittet?
Kom det inställt någorlunda rätt, fick man välja bestyckning själv?
Nu blir man sugen på en FCR39a, eller kanske snika med en TM40...
Nice, kul med något unikt!
Då var min vita och rosa hoj färdig!!
Då var min vita och rosa hoj färdig!!
har läst lite om att det inte är lönt att föröska regga in E-modellen o.s.v. men har ändå sett någon på blocket som verkar lyckats med det. Är det så att de t är så pass mycket jobb att det inte är lönt eller vad är haken? Finns ju för fasen inget annat än E att få tag på (som är 00-02).
edit: Gorgeous grymt snyggt ju! Vitt var riktigt fräckt!
Hej, har tappat en kraschpuck fram.
Nån som vet vart man kan få tag på kraschpuckar till drz:an?
/Lisa
Ja, ska höra med dem.Om du skall ha orginal så kan säkert Din mc center i Göteborg få fram det.
http://www.suzuki-center.se/index.html
M.V.H Peter
Ja, ska höra med dem.
Såg att det fanns orginal/OEM på Thumpertalk. Med billigaste fraktalternativet skulle det gå på 584kr för en puck, skruv + fäste.
Dessutom är ju orginal puckarna inte mycket att hänga i granen! skulle nog satsa på andra! ska nog se efter ett par nya puckar själv faktiskt
MVH Jocke
Ja verkligen Jocke, du använder ju dina puckar stenhårt!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|