Tja! Köpte du Edge`en från wheelingcyclesupply? Behöver en jag med till i vår ska besiktiga första gången då. Måste få bak skylten tills dess.
Drzan har trottelbegränsare på 1an 2an 3ans växel pga ljudkrav!
Det är en special utprövad nål + munsycken. Köps från Us lättast tex TT.men vad är de här jetkitt för nått? å var kan de köpas?
Var begränsningen en rosa kabel eller dylikt, kom på att jag inte gjort den moden än! Måste göras på studs!
Jag har också fixat min förgasare nu, pluggade hålet där solonoiden satt eftersom jag tyckte det var dumt att det skulle samlas skit där, men det spelar väl ingen roll?
Jag har också fixat min förgasare nu, pluggade hålet där solonoiden satt eftersom jag tyckte det var dumt att det skulle samlas skit där, men det spelar väl ingen roll?
Håller på med loctite fixen nu, vad använde du för gänglåsning på generator sidan o svänghjulet? Jag har blå och grön men vågade bara använda blå då det stod att grön behöver värmas till 300 grader för att få upp. Röd är väl den starkaste/permanenta (blå=medium,grön=stark,Röd=permanent???) så det kanske är ok att använda grön ändå?
Hej! Jag annvände blå243 locktite till dom 6 M5 skruvarna som höll fast statorn och sladdarna i generatorkåpan. Dom 6 M6 skruvarna till startkopplingen inuti svänghjulet annvände jag röd permatex starkgänglåsning som jag köpte en liten tub på mekonomen, 243 locktite hadde jag hemma sen förut. På TT så rekomenderar dom blå medium på statorsidan och röd stark till startkopplingen! Suzuki manualen säger (treadlock super) till startkopplingen. Svänghjulsmuttern annvände jag blå med som det rekomenderas på TT. Den satt ju me nått från fabrik, jag orka fan inte få lös den utan att värma med värmepistolen före. Primärdrevsmuttern är ju starkt rekomenderad att locktita med röd stark låsning oxå! Det är muttern i andra änden vevaxeln, den är för övrigt vänstergängad. Och man behöver en ny transmissionspackning med för den går sönder garanterat när man tar bort den.
Ok, jag använde också blå 243. Sen har jag även grön 2701 som tydligen ungefär ska motsvara den röda i USA. Ska man ta loctite på de båda muttrarna som sitter utanför svänghjulet på vevaxeln också? Jag har ingen bockad nyckel/special verktyg...dumt för jag hade precis skiten inlämnad på verkstad för att byta hela vevpartit, tänkte inte på att be dom loctita det
Ska fixa dom andra loctite grejerna också och göra vattenpump fixen men vad menar du med transmissionspackning, jag märkte inte att något gick sönder när jag demonterade min motor?
Japp svänghjulsmuttern ska lockas med blå medium när den varit demonterad. Jag köpte en 26 ringnyckel på biltema för 40kr å bocka till den själv! Transmissionspackningen är den som tätar den stora motorkåpan på kopplingssidan, du hadde tur om du klarade den oskadd.
Ja ha ha det blir tråkigt , får väl köra lite lugnare än innan och kolla oljan regelbundet, samt hålla mig till max 500meter wheeliesZarrel! Nu får du ju dra ner på dom långa wheelisarna när du fått ihop motorn! Hur ska du klara av de? HaHa
Lite svårt att se hur det ser ut men här e det lockat.
Nu börjar det likna något, fick i allt på högersidan av motorn idag (växeldelarna,oljepump,kopplingskorg,kugghjul för kamkedja+huvudmuttern man ska loctita), tog lite tid innan jag kom på att min momentnyckel inte funkade för vänstergängat . Fick sedan på nya kolven,cylindern (med E packning naturligtvis) och E toppen med nya kammarna ).
Med lite flyt blir det till att köra in motorn över helgen
En liten fråga: Om man gjort air/pair valve modden på förgasaren och tagit bort o pluggat all skit ska man ta bort hela detta krafset också då?
Hade tejpat fast skiten löst på ramen, om jag minns rätt var den ansluten till pair grejjerna...
He he JaVillken fin cylinder du har!
Som jag sa när vi talades vid, bort med ......!
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |