Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

r3turn

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Hoj
00- Suzuki Drz 400E
Tänkte kika om de är någon som har en begangad topp eller deffekt topp som går att fixa? Vore kanon om någon hade en låg :) skicka pm isf

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Gött då vet jag att jag har riktiga E-kammar, Tack! :yoparty

Ok, vad är 5.9 fjäder anpassad för? Har hört att orginal är gjord för 75kg men jag väger bara 70 och tycker fortfarande den är väldigt mjuk (kul när avgasröret tar i däcket vid hårda stoppienedslag :D).

Vad kostar en fjäder från Kumlins motor?

har du provat att justera fjädringen? testa att skruva in lilla justerskruven vid gasbehållaren samt justerskruven nere på bakdämpen

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Tänkte kika om de är någon som har en begangad topp eller deffekt topp som går att fixa? Vore kanon om någon hade en låg skicka pm isf
Jag har jag har!:banana

har du provat att justera fjädringen? testa att skruva in lilla justerskruven vid gasbehållaren samt justerskruven nere på bakdämpen
Har inte vågat skruva på dom ännu:tungan, hade tänkt höja kompressionen i alla fall. Får väl justera o fixa lite innan jag bestämmer mig för ny fjäder då :)

Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Ompackning yoshi rs3

Hej

Tror det börjar bli dags att se över packningen i ljuddämparen.

Någon som packat om sin rs3 burk?

Måste man borra bort nitarna? eller räcker det med att man skruvar loss skruvarna vid utblåset?

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Någon som skulle vilja köpa en splitter ny rödeloxerad stålomspunnen bromsslang fram till DRZan? Har en extra över :)

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Har idag kollat ventilspelet efter 130mil hårdkörning(Går ju inte att köra lugnt längre)med hotcams steg 1 kammarna. Spelet har inte ändrat sig någonting! Verkar alltså gå bra med orginalventilerna på HC St1kammar. Hotcams lovar ioförsig det men många menar att det är RHC som gäller vid vassare kammar.

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Har idag kollat ventilspelet efter 130mil hårdkörning(Går ju inte att köra lugnt längre)med hotcams steg 1 kammarna. Spelet har inte ändrat sig någonting! Verkar alltså gå bra med orginalventilerna på HC St1kammar. Hotcams lovar ioförsig det men många menar att det är RHC som gäller vid vassare kammar.

Så länge ventilerna inte delar sig i 2 fina delar, så funkar det säkert!

Jag har aldrig behövt shimsa om ventilerna sen jag byggde motorn.:yoparty

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Jag tror att ventildelning sker när man har kammar med lång duration(Rhc187 & Hc st2) som kräver hårdare ventilfjädrar för att ventilerna ska hinna stänga innan dom får hjälp att göra det av kolven. Hc lovar att St1 är dropp inn cams! Hadde jag haft råd skulle jag bytt till Rhc ventiler för att va på den säkra sidan. Är sugen på ett Trailtech lättat svänghjul 140$ ligger dom på.

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
är det ö.h.t. möjligt att köra 40mil på DRZan eller har man vibrerat sönder då? Någon som har långkörningserfarenheter?

Krök

Enduro åkare
Gick med
31 Jan 2006
Hoj
ktm exc 400-07 ktm smc 625-06
Jag har kört 43 respektive 40 mil på drz:an men det är lagom med tankstopp på 15 mil för då känns det i röven, sen vill du nog inte se hojen på ett tag när du kommer fram. MEN det går ;) :tummenupp

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
är det ö.h.t. möjligt att köra 40mil på DRZan eller har man vibrerat sönder då? Någon som har långkörningserfarenheter?

Jag har åkt 40mil med ett stopp, det känns! Men inte så farligt som man kan tro:tummenupp

Dr-z vibrerar väl inget att tala om:va
Värre hadde det varit om vi pratat LC4!:rolleyes:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag har åkt 40mil med ett stopp, det känns! Men inte så farligt som man kan tro:tummenupp

Dr-z vibrerar väl inget att tala om:va
Värre hadde det varit om vi pratat LC4!:rolleyes:

Nä håller med, den vibrerar typ inget när den är helt orginal.
När jag monterade yoshi rs3 (montering i skjutsfotpinne fästet) börja det vibrera lite men inget som stör.

f2dog

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Hoj
08 ,Drz400sm ,08 B-King ,09 gixxer 1000
Jag tror att ventildelning sker när man har kammar med lång duration(Rhc187 & Hc st2) som kräver hårdare ventilfjädrar för att ventilerna ska hinna stänga innan dom får hjälp att göra det av kolven. Hc lovar att St1 är dropp inn cams! Hadde jag haft råd skulle jag bytt till Rhc ventiler för att va på den säkra sidan. Är sugen på ett Trailtech lättat svänghjul 140$ ligger dom på.

Rhc 187 cammar er for bigbore+stroker ,ikke brukbare for std bore/stroke.
Rhc ventilfjädrar och ventiler kan brukes av alle ,disse tåler mycket mer juling enn oem.
Jeg har rhc +1mm innsug og rhc std på ex ,og det fungerer meget bra

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ok det går alltså att köra men man vill helst inte, det är uppfattat :) det är 40mil mellan malmö och västervik (morsan och farsan bor där) funderar på att köpa mig den SM -06an som beviks i linköping säljer när jag ändå är i trakterna hos morsan och farsan i helgen.

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
ok det går alltså att köra men man vill helst inte, det är uppfattat :) det är 40mil mellan malmö och västervik (morsan och farsan bor där) funderar på att köpa mig den SM -06an som beviks i linköping säljer när jag ändå är i trakterna hos morsan och farsan i helgen.

Går hur bra som helst, men man blir lite öm i baken...:D
Körde ~35mil hemåt när jag köpte min käresta.

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Fy fan vilken skit vecka! Regn Regn å åter regn. Har t.o.m. haft översvämmning i källaren! Öste in genom garageportarna( har garage i källaren på huset) Har aldrig varit i närheten av det förut. Ingen som har nå roligt att berätta? Jag har ett Trailtech lättat svänghjul och en avdragare på ingång. Ca. 300g lättare, ska bli kul att få testa.

Last edited:

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Fy fan vilken skit vecka! Regn Regn å åter regn. Har t.o.m. haft översvämmning i källaren! Öste in genom garageportarna( har garage i källaren på huset) Har aldrig varit i närheten av det förut. Ingen som har nå roligt att berätta? Jag har ett Trailtech lättat svänghjul och en avdragare på ingång. Ca. 300g lättare, ska bli kul att få testa.

Njae, nytt och nytt... köpt mig ett Edge bakljus som håller på att monteras. Efter det ska enduro kammed i samt JDs jetting kit.

Inte blivit allt för mycket åka med motarden då många timmar i garaget har ägnats åt en snart i nära nyskick GT250B från -77.

Totalt har den väll rullat 400 någonting mil.
(Motarden alltså:))

Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Njae, nytt och nytt... köpt mig ett Edge bakljus som håller på att monteras. Efter det ska enduro kammed i samt JDs jetting kit.

Inte blivit allt för mycket åka med motarden då många timmar i garaget har ägnats åt en snart i nära nyskick GT250B från -77.

Tja! Köpte du Edge`en från wheelingcyclesupply? Behöver en jag med till i vår ska besiktiga första gången då. Måste få bak skylten tills dess.

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
var och provkörde en SM -06 igår och måste säga att jag blev något besviken på wheeliekapaciteten. Hojen var vad jag kunde se helt stock och jag kunde inte ens få upp den på bakan med gas på ettan, och tvåan var bara att fetglömma. Nu kan jag inte köra på bakhjulet för fem öre men framhjulet lyfte inte en millimeter, bara fjädringen som blev lite lättare. Ska det verkligen vara så? :gnissla jag hade hoppats på lite mer action!

Har läst här i tråden att nytt avgassystem och lite annat smått och gott ska göra susen men då måste man ju spendera ytterligare en massa tusen och kanske kan man lika gärna kliva upp på den större hoj med en gång i så fall! Hur mycket kostar det med nytt avgassystem, förgasar och annat modd?

För örvrigt måste jag säga att den imponerade stort i landsvägskörning, 100km/h gick som en fröjd! Vibrerade nästa mindre än min gixxer faktiskt!

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drzan har trottelbegränsare på 1an 2an 3ans växel pga ljudkrav! Den måste bort vidare så sitter det katalysator i ljuddämparen & grenröret är 38mm mot e-modellens 41mm! Alltså ett helsystem är det som gäller. Man ska även ta bort PAIR ventilen som späder ut avgaserna med luft, för att slippa smällar vid avslag. Sedan ett jettkitt för att få ut den emissionsvänliga nålen å bestyckningen tillsammans med öppnad luftburk. Efter de så blir den rolig att köra. Du vet att Drzan har samma serviceintervaller som din Gixxer, 600mil på oljan 2400mil på ventilerna å den är liten å smidig och vibrerar inte någonting! Så man får ju kompromissa lite! Helsystem + Jetkitt + luftfilter från Usa nytt = 6-7000kr fraktat å tullat. Helsystem kryllar de av billiga på Ebay nu sedan Mrd SSW edition systemet kom ut för 450$

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...