Gött då vet jag att jag har riktiga E-kammar, Tack!
Ok, vad är 5.9 fjäder anpassad för? Har hört att orginal är gjord för 75kg men jag väger bara 70 och tycker fortfarande den är väldigt mjuk (kul när avgasröret tar i däcket vid hårda stoppienedslag ).
Vad kostar en fjäder från Kumlins motor?
Jag har jag har!Tänkte kika om de är någon som har en begangad topp eller deffekt topp som går att fixa? Vore kanon om någon hade en låg skicka pm isf
Har inte vågat skruva på dom ännu, hade tänkt höja kompressionen i alla fall. Får väl justera o fixa lite innan jag bestämmer mig för ny fjäder dåhar du provat att justera fjädringen? testa att skruva in lilla justerskruven vid gasbehållaren samt justerskruven nere på bakdämpen
Har idag kollat ventilspelet efter 130mil hårdkörning(Går ju inte att köra lugnt längre)med hotcams steg 1 kammarna. Spelet har inte ändrat sig någonting! Verkar alltså gå bra med orginalventilerna på HC St1kammar. Hotcams lovar ioförsig det men många menar att det är RHC som gäller vid vassare kammar.
är det ö.h.t. möjligt att köra 40mil på DRZan eller har man vibrerat sönder då? Någon som har långkörningserfarenheter?
Jag har åkt 40mil med ett stopp, det känns! Men inte så farligt som man kan tro
Dr-z vibrerar väl inget att tala om
Värre hadde det varit om vi pratat LC4!
Jag tror att ventildelning sker när man har kammar med lång duration(Rhc187 & Hc st2) som kräver hårdare ventilfjädrar för att ventilerna ska hinna stänga innan dom får hjälp att göra det av kolven. Hc lovar att St1 är dropp inn cams! Hadde jag haft råd skulle jag bytt till Rhc ventiler för att va på den säkra sidan. Är sugen på ett Trailtech lättat svänghjul 140$ ligger dom på.
ok det går alltså att köra men man vill helst inte, det är uppfattat det är 40mil mellan malmö och västervik (morsan och farsan bor där) funderar på att köpa mig den SM -06an som beviks i linköping säljer när jag ändå är i trakterna hos morsan och farsan i helgen.
Fy fan vilken skit vecka! Regn Regn å åter regn. Har t.o.m. haft översvämmning i källaren! Öste in genom garageportarna( har garage i källaren på huset) Har aldrig varit i närheten av det förut. Ingen som har nå roligt att berätta? Jag har ett Trailtech lättat svänghjul och en avdragare på ingång. Ca. 300g lättare, ska bli kul att få testa.
Njae, nytt och nytt... köpt mig ett Edge bakljus som håller på att monteras. Efter det ska enduro kammed i samt JDs jetting kit.
Inte blivit allt för mycket åka med motarden då många timmar i garaget har ägnats åt en snart i nära nyskick GT250B från -77.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|