Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Öj fan va nice!! Äckligt snygg drz för övrigt!!:tungan samma yoshisystem som jag har :yoparty Mycket möjligt att man skaffar sånna där speglar grymt smidiga! Tack för tipset unclesam! Mvh Jocke

Suzuki säljer lite snyggare speglar. kollar här: http://www.suzukimc.se/source.php/1160538/TBH%20080623.pdf

I staterna är det många som kör med dessa speglar: http://www.dual-star.com/index2/Equipment/adjustable_mirror.htm
Har dock ingen aning om hur bra dom fungerar.
DSCN2932.jpg
 
Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Körning i GBG igår:yoparty Observera silvertejpen där bak, någon mer som hafft problem med att orginal bakskärmen spruckit?:D
 

Bifogat

  • 20080731_0025%20copy.jpg
    20080731_0025%20copy.jpg
    181.8 KB · Visningar: 192
Last edited:

anox78

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2008
Ort
Glava skogen
Hoj
husaberg fe 400 och en trimmad monkey bike från 76 med en 110ccmotor trimtopp = livsfarlig
ingen av er som har en extra startmotor till en drz 01 liggande tror min har gett sig eller ett kick kit till övers//anders
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ekrar til motarden

Hej!

Håller på med ett motard projekt. En DR 600
Såg att längden samt bockningen på ekrarna och navet fram på en DRZ crossmodellen var lika.
Men frågan var om dom använder samma nav till SM modellen och vad det är för tjocklek på dom ekrarna. Mina skall vara 3,5mm.

Kanske nån har mått på SM ekrarna och kan ge ett svar ang navet så jag vet om bockingen är lika. En ekersats till SM modellen gick ju bara på 320:- så det hade vart perfa!

Jo... å så har jag 36håls fälg ....
Tacksam om nån kunde ge mig lite info
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Nu var det gjort 3x3 modden + dynojet stage 2. Har inte hunnit o köra så mycket än men den verkar jämnare och lite piggare. Skall ta en längre tur i morron då det skall bli bättre väder.

Tack för all info JJ och ditt tålamod.:tummenupp
 

Rockster 80

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2006
Ort
Gävle
Hoj
Bmw R1150R Rockster -03, BMW G650X Challenge -07
Rassel i motorn

Jag har fått något rassel i motorn på min drz 400 e 01.

Oljudet kommer främst vid tomgång och låter "hårt" kan även plantera sig upp i ramen.

Jag har monterat dit manuell kedjesträckare så den ska inte vara kamkedjan. jag har även plockat bort svänghjulskåpan och den yttre kopplingskåpan och kikat och brytit och inte sett något konstigt.
Ventilspelet verkat också ok.

Är det någon som har några andra tips eller ideer vad det kan vara.

Tacksam för svar.
 

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Nu var det gjort 3x3 modden + dynojet stage 2. Har inte hunnit o köra så mycket än men den verkar jämnare och lite piggare. Skall ta en längre tur i morron då det skall bli bättre väder.

Tack för all info JJ och ditt tålamod.:tummenupp

Härligt Madmax!! hoppas den går fint åt dig o blir lite roligare!:tummenupp
Mvh Jocke
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Tack för all info JJ och ditt tålamod.:tummenupp
Ingen orsak! Om den känns som om den går lite fett i det övre registret så byt ut orginal filtret istället för att gå ner i huvudmunstycke. Dynojet rekomenderar med fördel ett eftermarknads filter.
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Nu har jag varit ute o kört och kännt på den lite mer. Igår när jag åkte hem från jobbet hade jag satt i den icke godkända insatsen i sliponet och idag satte jag i den godkända för att det bröta lite för mycket om man ska dra iväg till jobbet vid 05:30 på morgonen. Vet inte om jag bara inbillar mej men jag tyckte den gick bättre med den godkända (säkert bara inbillning).

Hur som helst är det mycket mer bottendrag än förut. Kopplade även bort solenoiden och pluggade slangen till toppen av förgasaren Det gjorde nog sitt också. Sen låter den underbart gött när man öppnat upp luftburken, riktigt rått.:yoparty :yoparty :yoparty

Funderar på att köpa Twinair filter, måste dessa oljas in?
 
Last edited:

Krök

Enduro åkare
Gick med
31 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
ktm exc 400-07 ktm smc 625-06
Hej alla drz åkare, har fått ett problem...

helt plötsligt när jag är ute och åker så börjar hojen bluddra, kändes först som att soppan var slut men så var inte fallet.
värst är det när man stannar och ska igång igen då vill den bara bluddra, men åker man på höga varv då går den bra.
Problemet verkar vara i typ mellanregistret om man drar på fult.
Drar man på fult när man har neutral i dör den direkt.

Har rengjort tändstift och luftfilter utan skillnad, tändstiftet var lite sotigt..

vore nice om nån hade nån ide på problemet

// Håkan
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Nu har jag varit ute o kört och kännt på den lite mer. Igår när jag åkte hem från jobbet hade jag satt i den icke godkända insatsen i sliponet och idag satte jag i den godkända för att det bröta lite för mycket om man ska dra iväg till jobbet vid 05:30 på morgonen. Vet inte om jag bara inbillar mej men jag tyckte den gick bättre med den godkända (säkert bara inbillning).

Hur som helst är det mycket mer bottendrag än förut. Kopplade även bort solenoiden och pluggade slangen till toppen av förgasaren Det gjorde nog sitt också. Sen låter den underbart gött när man öppnat upp luftburken, riktigt rått.:yoparty :yoparty :yoparty

Funderar på att köpa Twinair filter, måste dessa oljas in?

Man får något mera vrid i botten med en pluggad dämpare och troligen lite sämre toppeffekt. TwinAir måste oljas som orginal. Vad har du för Mainjet i nu? Föresten du glömde väl inte att plugga hålet på gummibälgen mellan luftburk och förgasaren?
 
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Last edited:

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Nu vet jag va du menade. Det jag gjorde var att plugga slangen på den motsatta sidan av solenoiden som går upp till locket på förgasaren och kopplade ur det elektriska, allt annat sitter kvar. Det funkar klockrent.:tummenupp
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Har inte du en ny Fcr mx? Har du gjort o-rings modden på Accpumpen ännu? spruttiden bör ju inte va mer än 1-1,5 sec. Något munstycke som vibrerat ur kanske! Rekomenderad bestyckning av Fcr 39 Mx på TT. Sea level,aftermarket pipe with open muffler.
3x3 mod
160 main jet if open pipe 155 mainjet if quiet insert is in
200 main air jet
EMN needle
clip 3
45 pilot jet
remove pilot air jet
2 turns fuel screw
o-ring mod http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=651977
 
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Har inte du en ny Fcr mx? Har du gjort o-rings modden på Accpumpen ännu? spruttiden bör ju inte va mer än 1-1,5 sec. Något munstycke som vibrerat ur kanske! Rekomenderad bestyckning av Fcr 39 Mx på TT. Sea level,aftermarket pipe with open muffler.
3x3 mod
160 main jet if open pipe 155 mainjet if quiet insert is in
200 main air jet
EMN needle
clip 3
45 pilot jet
remove pilot air jet
2 turns fuel screw
o-ring mod http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=651977
Såg att du har mera än 3x3 på luftburken! Ska tydligen inte behövas på en 39fcr med std. cyl. borrning utan med 41Fcr och bigbore cyl. Enda som det resulterar i är ett större huvud munstycke och 0 mera effekt enligt Eddie på TT.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top