Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Tjena.
Har funderingar på att köpa en DRZ. Och ni på detta forum verka ha bra koll.
Några snabba frågor
Jag tänker mest köra på landsväg men vill även kunna blåsa ut i skogen och grusväg.
Idag har jag en Ducati monster 750 och en KTM sxf 450 -08 Har tröttnat lite på landsvägs maskinen och krossen är det för mycket meka och krångel med transporter när man skall ut och köra.

Är det bättre att köpa en e och sätta på motard kit eller tvärtom?
Räcker denna maskin för att åka med kompisarna på dags tripper på ca 10-15mil och är den tillräckligt bekväm för det.
Vilken är den nyaste modellen som går att få tag i?
Var kan man köpa ett motard kit (ser att det ligger fler enduro maskiner ute) alt någon som har ett tillsalu?
Är den tillräckligt lättkörd för att lära sig att "slanga" och leka lite?

/Jens
Finns ju Drz supermotard 05-07 års modeller. Inga problem att åka 10-15mil men inge motorväg då!

Satt på orginalljuddämparen, båda backspeglarna, smorde kedjan, kolla däcktrycket och all belysning idag. Besiktning nästa torsdag.

Last edited:

Krök

Enduro åkare
Gick med
31 Jan 2006
Hoj
ktm exc 400-07 ktm smc 625-06
Hej, nån som vet om det är accpump på -03:ans förgasare till enduron och om det passar bolt on på min drz sm -05?

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Hej, nån som vet om det är accpump på -03:ans förgasare till enduron och om det passar bolt on på min drz sm -05?

Tjena! Det är en Keihin Fcr39 med accpump på dom ja. Men det blir bara bolton om du får med insugsgummi + klamma, gummibälgen mellan luftburk och förgasare + klamma och gaswirarna från e-modellen med på köpet.

Krök

Enduro åkare
Gick med
31 Jan 2006
Hoj
Tjena! Det är en Keihin Fcr39 med accpump på dom ja. Men det blir bara bolton om du får med insugsgummi + klamma, gummibälgen mellan luftburk och förgasare + klamma och gaswirarna från e-modellen med på köpet.

Okej, tackar ;)

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
Nu har jag lyckats...
La motorcykeln igår och nu är det till att fixa upp den.
Jag undrar var jag kan hitta delar? det jag söker är växelpinnen, fotpegs, eventuellt stöd, sedan bifogar jag en bild eftersom jag inte vet vad det heter :S

alltså hål där så det sipprar ut olja...
Någon som vet någon sajt som säljer dessa delar?
Gärna allt på samma ställe

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Nu har jag lyckats...
Jag undrar var jag kan hitta delar? det jag söker är växelpinnen, fotpegs, eventuellt stöd, sedan bifogar jag en bild eftersom jag inte vet vad det heter :S

Tjena kolla gärna in wheelingcyclesupply.com bra sida!:tummenupp
lycka till

Tänkte jag skulle beställa ett snart ;) blir väl även en E-packning.

Härligt!
Blir jävligt skoj i sommar:D

Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Nu har jag lyckats...

"Delen" till hålet heter kemisk metall :)
Spacklade själv ihop min kåpa på nytt i förrgår :D

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
"Delen" till hålet heter kemisk metall :)
Spacklade själv ihop min kåpa på nytt i förrgår :D

Vad använde du? Var får jag tag i det? =)
Och är det att lita på? kör inte gärna omkring och är orolig, då fixar jag hellre en ny kåpa...

Tjena kolla gärna in wheelingcyclesupply.com bra sida!:tummenupp
lycka till

Kollade lite där och det enda som jag behöver som fanns där verkar vara fotpinnar, och då är det inte orginal heller
Men tacksam för tipset ändå =)

Last edited:

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Kollade lite där och det enda som jag behöver som fanns där verkar vara fotpinnar, och då är det inte orginal heller
Men tacksam för tipset ändå =)[/QUOTE]

Ah fotpinnar och växelpet! :)

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Vad använde du? Var får jag tag i det? =)
Och är det att lita på? kör inte gärna omkring och är orolig, då fixar jag hellre en ny kåpa...

På mekonomen/biltema eller jula. Samma märke som "plastic padding".
utrymmet vid generatorn är ju inte under tryck så är du bara noga när du spacklar ska det inte vara några problem alls. Det är nog det säkraste stället på hela motorn att spackla utöver kopplingkåpan.
:)

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
På mekonomen/biltema eller jula. Samma märke som "plastic padding".
utrymmet vid generatorn är ju inte under tryck så är du bara noga när du spacklar ska det inte vara några problem alls. Det är nog det säkraste stället på hela motorn att spackla utöver kopplingkåpan.
:)

Men hur hög temp tål den kemiska metallen?
Misstänker att det kan bli lite varmt där...

Krök

Enduro åkare
Gick med
31 Jan 2006
Hoj
Insåg igår att jag måste byta framdäcket nu inför besiktningen, men vad ska man ha för framdäck?! samt vem kränger billigast i blge?

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Nybesiktigad idag, besiktningsmannen bara flina å skratta när han kom tillbaka. Men satan va mycket sämre den gick med orginalljuddämparen på!

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
Insåg igår att jag måste byta framdäcket nu inför besiktningen, men vad ska man ha för framdäck?! samt vem kränger billigast i blge?

Jag har iaf skaffat 2 michelin pilot power.. dock inte satt på dessa ännu men hört mycket bra om dessa samt helt okej pris.
Om jag inte minns fel köpte jag både bak och fram för runt 2100 =)

Nu har jag monterat bort kopplingskåpan och iom detta även den lilla kåpan till startmotorn.
Men nu till saken, jag har lyckats blanda ihop "skruvarna" alltså de långa och de korta till kopplingskåpan och samma sak till startmotor kåpan.
Är det någon som vet var de tre längre skruvarna ska sitta till kopplingskåpan? Går det sätta fel om man börjar med de långa och se var de går in?
Tacksam för snabba svar =)

Lite svårt att förstå kanske :S

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC

Pilot Power!:yoparty
120/70-17
150/60-17

Optimalt för fälgarna enligt mitt tycke.

Annars kom ju Power Pure nu också att testa:)

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Är det någon som vet var de tre längre skruvarna ska sitta till kopplingskåpan? Går det sätta fel om man börjar med de långa och se var de går in?
Tacksam för snabba svar =)

Lite svårt att förstå kanske :S

Du borde märka det när du ska montera ihop allt igen, dom långa får ju bara plats i rätt hål. Jag försöker att alltid montera av dom i ordning runt om och ha dom liggandes i ordning så man slipper bli förvirrad, har dock blandat ihop alla förr men vad jag kommer ihåg så var det inga problem att hitta rätt vid återmonteringen.

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
Du borde märka det när du ska montera ihop allt igen, dom långa får ju bara plats i rätt hål. Jag försöker att alltid montera av dom i ordning runt om och ha dom liggandes i ordning så man slipper bli förvirrad, har dock blandat ihop alla förr men vad jag kommer ihåg så var det inga problem att hitta rätt vid återmonteringen.

Man får tacka för svaret, och det var inga problem alls, man såg klart och tydligt var de skulle sitta.. :)
Till mitt försvar hade jag gjort precis som du sa, tog av de i ordning med sols och la de snyggt och prydligt i en rad så jag visste vilken som satt var.. sen kom min käre far och sparkar iväg alla dessa skruvar :p

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln