Suzuki GSX-F-tråden.

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Vår fix

Här kommer lite bilder då! Stefan ska byta hoj till en nyare Bandit så det blev att sätta i 600 motorn igen.
 

Bifogat

  • Alstar F.jpg
    Alstar F.jpg
    93.7 KB · Visningar: 78
  • Suzuki Bandit 600 -96 1.jpg
    Suzuki Bandit 600 -96 1.jpg
    98.5 KB · Visningar: 63
  • Stefan´s Bandit 1.jpg
    Stefan´s Bandit 1.jpg
    106.8 KB · Visningar: 78
  • Stefan´s Bandit 2.jpg
    Stefan´s Bandit 2.jpg
    97.5 KB · Visningar: 79
  • Stefan´s Bandit 3.jpg
    Stefan´s Bandit 3.jpg
    81.9 KB · Visningar: 70

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Och en bild på den färdiga hojen......eller ska jag ha en Corona Extra dekal på? Vad tycker ni?
 

Bifogat

  • Gsx-f Alstar.jpg
    Gsx-f Alstar.jpg
    99.9 KB · Visningar: 94

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
Tycker det räcker med dekaler.. Men däremot tycker jag du ska lacka spoilern! Det kommer göra mycket på sig för looksen :)

Jag va ute och piska 10mil i solskenet i lördags, så underbart!! :D
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
"Spoilern"? du menar underkåpan!? Den är nylackerad i Cetriné begige , typ silver pärlemor den är lite guldig i solen och ljus silver när det är mörkt.
 

Bifogat

  • gsx-F nu 090316.jpg
    gsx-F nu 090316.jpg
    96.8 KB · Visningar: 79
  • gsx-F förut.jpg
    gsx-F förut.jpg
    116.1 KB · Visningar: 66
Last edited:

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Faen, slet av tanken för o fixa lite stift mm......sen kom jag inte ihåg hur fasiken slangarnasatt hehe*skäms*

De både som går till bensinkranen e u inga problem, inte heller vacumslangen som går till densamme.....

sen vet jag att det skall vara en avluftning till bensinlocket.... och en avluftning till mätarhuset.....
....men sen har jag en slang till som jag inte vet vart fan den satt....
>Altså...5 hål, men 6 slangar??

den sista kommer från förgasarbryggans högra sida, och blåser jag i den så bubblar det i kopparna!?...blir inte klok på detta...nån som kan hjälpa mig?

B
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag skulle ha tagit en tur igår(21/3) men lilla tjejen fyllde 2 år och ny köpt bil så räckte inte tiden till. Idag är det för kallt :(
 

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
Nu har man ställt ventiler för första gången i ens liv.:banana
Och det gick (nog) bra för hojen startade och går som en raket.

Nu är jag frågande till om jag gjorde rätt ändå. Nu när jag läste här så skrev gixxer tiger 010 in och 012 ut men när jag justerade efter boken så tog jag mitt i mellan vad de föreskrev så det blev 012 in och 020 ut.

Blev det helt åt helvete och jag ska riva "möget" igen (det låter lite högre metallljud från motorn nu) eller köra på?
Det var faktiskt inte så svårt.
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag har ju provat mej fram till 010 012 så den ska vara tyst och gå bra samt inte bränna sönder ventilerna. 012 in och 020 ut funkar men låter tråkigt om du frågar mej. Men den går inte sönder!!
 

Losec_82

Budgetbeginner
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Gsx 750F -89
Visst finns det nackdelar med "mogna" hojar men satan vilken positiv överraskning 20års dagen för min gamle grå blev. Från 4500 för halvförsäkring till 1644kr på Bilsport MC!

Mellanskillnaden ska bland annat läggas på nya skivor fram. Någon som har en aning om vad de brukar gå på?
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Ang försäkring så e ett tips att kolla med Suzuki märkesförsäkringar. Jag fick ett pris på 4400 hel/hel. 27 år i Norrköping med körkort från förra året....

Dyrt med MC? Nja....

:D
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Nu är jag säker på att det är vår! Mer bilder på våra hojar i vår solen. Här kommer en bild från min långa tur härom dan
 

Bifogat

  • Vår tur 09 04 01.jpg
    Vår tur 09 04 01.jpg
    96.1 KB · Visningar: 101

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
För någon/några veckor sedan ställde jag ventilerna på hojen (det kan ni läsa lite om några inlägg tidigare).
Efter det tyckte jag att den "knackade" för högt så jag bestämde mig för att jag gör en till med GixxerTigers "rekomendation". :tummenupp
Och, jodå, lite tystare blev det men inte mycket. Så hjärnan (det lilla man har) började jobba och man lobbade med lite kompisar. Då var det någon som sa "hade inte du fått byta kam". Jo det har jag men det var en firma som gjorde detta.

Nu har jag kommit till slutsatsen att firmor är inte så bra som man kan tro alltid.:mad: :huvet

Jag körde ett "rally" på långfredagen och fick "nog" av knackandet. Påskafton var det jag som stod i garaget och rev hojen för 3:dje gången på några veckor. Och mycket riktigt, när jag räknade länkarna mellan kammarna så var det en länk för mycket. Jävla nötter. :3freak

Jaha, bara att lossa och ställa fram en kugg, när det var klart skulle allt på igen.
Då gör jag ett misstag, jag sätter momentnyckeln för högt så en bult till överliggarna spricker. :huvet Som tur är får jag ut hela bulten utan borrning eller annat.
Nu har en kompis (igen) räddat mig så jag kan köra, han hade 10 st rostfria bultar liggande så alla bultarna har bytats (de andra nio "orginalbultarna är uuuutstäckta) provisoriskt, får skaffa nya klass 9 bultar.

Så har min påsk varit.
Men det var kul och numera kan jag riva och justera ventiler UTAN Haynes mekbok. :p
 
Last edited:

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Och vad har vi lärt oss! Firmor i all ära men en bra dräng är man själv! Tur att det inte var mer fel:tummenupp Jag och en kompis körde ca 35 mil idag:yoparty läger med några bilder oxå

För någon/några veckor sedan ställde jag ventilerna på hojen (det kan ni läsa lite om några inlägg tidigare).
Efter det tyckte jag att den "knackade" för högt så jag bestämde mig för att jag gör en till med GixxerTigers "rekomendation". :tummenupp
Och, jodå, lite tystare blev det men inte mycket. Så hjärnan (det lilla man har) började jobba och man lobbade med lite kompisar. Då var det någon som sa "hade inte du fått byta kam". Jo det har jag men det var en firma som gjorde detta.

Nu har jag kommit till slutsatsen att firmor är inte så bra som man kan tro alltid.:mad: :huvet

Jag körde ett "rally" på långfredagen och fick "nog" av knackandet. Påskafton var det jag som stod i garaget och rev hojen för 3:dje gången på några veckor. Och mycket riktigt, när jag räknade länkarna mellan kammarna så var det en länk för mycket. Jävla nötter. :3freak

Jaha, bara att lossa och ställa fram en kugg, när det var klart skulle allt på igen.
Då gör jag ett misstag, jag sätter momentnyckeln för högt så en bult till överliggarna spricker. :huvet Som tur är får jag ut hela bulten utan borrning eller annat.
Nu har en kompis (igen) räddat mig så jag kan köra, han hade 10 st rostfria bultar liggande så alla bultarna har bytats (de andra nio "orginalbultarna är uuuutstäckta) provisoriskt, får skaffa nya klass 9 bultar.

Så har min påsk varit.
Men det var kul och numera kan jag riva och justera ventiler UTAN Haynes mekbok. :p
 

Bifogat

  • Askersund.jpg
    Askersund.jpg
    84.5 KB · Visningar: 92
  • Varamon.jpg
    Varamon.jpg
    83.2 KB · Visningar: 67
  • Omberg.jpg
    Omberg.jpg
    71.6 KB · Visningar: 77
  • Omberg Kalkstens brottet.jpg
    Omberg Kalkstens brottet.jpg
    93.5 KB · Visningar: 70
  • Norsholm.jpg
    Norsholm.jpg
    92.4 KB · Visningar: 77

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Ikväll har jag skruvat på en F och kan konstatera att den kommer att skrämma sin ägare när dom återförenas ;) Nu kommer den att spinna som en Mars katt, och gå på alla fyra cylindrarna.
 

LoneRider

The Librarian
Gick med
16 Feb 2009
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki Gxs600f -98
Jag har köpt en Gsx600f idag....Känns lite vemodigt att sälja min Dragstar, men det blir nog bra hoppas jag
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top