För någon/några veckor sedan ställde jag ventilerna på hojen (det kan ni läsa lite om några inlägg tidigare).
Efter det tyckte jag att den "knackade" för högt så jag bestämde mig för att jag gör en till med GixxerTigers "rekomendation".
Och, jodå, lite tystare blev det men inte mycket. Så hjärnan (det lilla man har) började jobba och man lobbade med lite kompisar. Då var det någon som sa "hade inte du fått byta kam". Jo det har jag men det var en firma som gjorde detta.
Nu har jag kommit till slutsatsen att firmor är inte så bra som man kan tro alltid.
Jag körde ett "rally" på långfredagen och fick "nog" av knackandet. Påskafton var det jag som stod i garaget och rev hojen för 3:dje gången på några veckor. Och mycket riktigt, när jag räknade länkarna mellan kammarna så var det en länk för mycket. Jävla nötter.
Jaha, bara att lossa och ställa fram en kugg, när det var klart skulle allt på igen.
Då gör jag ett misstag, jag sätter momentnyckeln för högt så en bult till överliggarna spricker.
Som tur är får jag ut hela bulten utan borrning eller annat.
Nu har en kompis (igen) räddat mig så jag kan köra, han hade 10 st rostfria bultar liggande så alla bultarna har bytats (de andra nio "orginalbultarna är uuuutstäckta) provisoriskt, får skaffa nya klass 9 bultar.
Så har min påsk varit.
Men det var kul och numera kan jag riva och justera ventiler UTAN Haynes mekbok.