Vad kör ni för däck och vart köper ni däck till era gixx:rar?
Tjena,
Någon som vet om det går att koppla bort avgasporten (och inte få fram fi lampan.) Har läst hur man ska göra på K5/K6 men lyckas inte hitta någon info om K3/K4. Känner mig nöjd på fi lampan som tänder sig lite då och då när jag är ute och åker, tänkte att det är lika bra att ha porten öppen och koppla bort larmet.
Tjena,
Någon som vet om det går att koppla bort avgasporten (och inte få fram fi lampan.) Har läst hur man ska göra på K5/K6 men lyckas inte hitta någon info om K3/K4. Känner mig nöjd på fi lampan som tänder sig lite då och då när jag är ute och åker, tänkte att det är lika bra att ha porten öppen och koppla bort larmet.
För f1-lampan har Yoshi instruktioner om hur man kopplar bort, gjorde precis det samma häromdagen på min. Ladda ner pdf:en på sidan så står det där vilken kabel man skall ta bort/klippa.
/R
Tackar för hjälpen!
Det är på sin plats att gratulera Johnnie till ett mycket bra val av hoj.
Jag har samma dilemma som flera andra med den där FI lampan som blinkar. Men man kan som tidigare nämnts släcka den om man vill. Har en mycket bra länk med instruktioner på den. Sitter på work just nu och kommer inte åt den, kan posta den senare. Jag har plockat bort hela vajersystemet på min hoj för den där exhustedskiten. Är det inte inkopplat behöver jag inte vajrarna där heller. Det enda som hela den där funktionen ska göra är att man ska få lite bättre bottenvrid vid låga varv. Men det finns folk som testat med och utan och upplever ingen skillnad. Antagligen rör dig sig om procent.
Ang TRE grunkan så har jag aldrig hört talas om det där. Kan det verkligen stämma att som hojen är i orginalutförande att man inte får ut max effekt/vrid på 1ans vxl till 4ans? Nån som kan bekräfta att man märker en påtalig skillnad och inte bara placebo?
Tacksam för vettiga svar.
fixade det sig?
Notera nu att detta är GSXR 600 moppar och inte the real deal (1000kubikarn) men jag antar att det är i princip samma konstruktionslösning. Men jag skulle inte våga mig på att klippa kablarna föräns jag är säker på vilken kabel det är som ska snittas av.
Jag orkar inte heller just nu googla fram motsvarande instruktioner till K3/K4 Gixxern eftersom jag är aptrött Kanske nån annan orkar.
Om det är som Ryno säger att F1 lampan kan betyda massor av andra saker kan det bli jobbigt om det är ett annat fel på maskinen som inte man har en aning om eftersom lamphelvete FI blinkar konstant. Hmm får ta mig en funderar på om jag vid nästa service inte ska ta och be mcfirman klippa rätt kabel, dom om nån borde veta. Ska in och serva om 150mil = 2 helgkörningar
Ang detta med TRE så fick jag ikväll en förklaring av en kille med en med samma hoj som min fast K2. Han sa att det där är en säkerhetsak att inte man får full effekt vid gaspådrag 1-3ans växel. Han, om jag minns, sa att det har med luftburken och spjällen där det ska finnas 2st spjäll, det enda reagerar direkt på gasrullen och öppnar sig helt vid gaspådrag. Det andra spjället öppnar sig långsammare och därav "långsammare" effektutveckling.
Han menade på att om man förbikopplar med TRE så kommer man riskera att maskinen ger max effekt med en konsekvens att framhjulet bla lättare kliver upp i luften, gud va hemskt det låter Sen som Ryno sa han att den tar bort toppfartsbegränsningen. Han varnade dock för att den kunde bli lite mer oberäkning vid tex häftigt gaspådrag ur en kurva.
Imorn ska jag införskaffa TRE omgående, bikersneed modell gör att man slipper klippa kablar och det är bara att plugg and play så att säga. Vafan, det kan väl vara värt 300pix ändå bara ca 6 stor stark på krogen
Hehe... vad är det för fel på instruktionen från Yoshi som jag postade tidigare. Där står klart och tydligt vilken kabel som skall kopplas ur och det är inte samma kabel som gsxr 600. Själva servomotorn sitter på insidan av ramen på höger sida, snett ovanför bromspedalen. Den sitter med 2 skruv och sedan är det bara att koppla bort vajrarna och kablarna (2 kontakdon) och rycka ut den. Kan vara lite jäklig och komma åt, det är lite trångt.
Kollade lite snabbt i manualen hur diagnostiken fungerar och det verkar som man måste ha en avläsare för att kunna få ut felkoder. Men hur har lampan börjat blinka? Helt utan synbar anledning eller har du kopplat ur avgasventilen utan att koppla ur kabeln i ecu?
Det låter som han menar sekundärspjällen i trottelhusen och mig veterligen påverka inte tre-modden dessa. Däremot finns det de som plockar bort dem helt vilket också skall ge någon häst eller två... placebovarning på denna mod med tycker jag. TRE betyder Timing Retard Eliminator så det indikerar att den påverkar tändningen...
Kul! Åtekom gärna med hur du upplever skillnaden, funderar också på tre-mod men har som sagt läst så många olika åsikter om den.
/R
Sorry, jag missade din förklaringen, antagligen tänkte jag lite fel i hastigheten
Ang vad jag gjort med min maskin. Svar: Enbart plockat bort vajrarna från hojen och inget annat. Förra ägaren var den som plocka av vajrarna från avgassystemet antagligen eftersom han bytte system och orkade inte montera tillbaks skiten. Men har den ingen eller marginell effekt (inte ens kännbar) så blir skiten överflödig. Sen hade han också dumt nog lagt vajrarna mot svingen (buntbandat) så som låg och skavde bort färg (svart sving). Jag har slipat och lackat om svingen så den ser bra ut. När jag köpte hojen så tala han om att FI blinkandet berodde på just den där vajerhistoran och jag har haft in maskinen på service förra året och på firman hitta dom inget fel (plus att man servade hojen). Fick däremot beröm för att den gick mycket bra och var i gott skick
Kan vara som du säger ang TRE att den endast påverkar tändningen. Men det spelar ingen roll vad den gör, det intressanta är blir det nån prestandaskillnad och det finns bara ett sätt att ta reda på det, prova med och utan TRE I will.
Tjena ärade gixxer ägare
Har precis inhandlat en gixxer och har lite funderingar angående denna cykel. Då detta är min första sporthoj funderar jag på vart man ev placerar en powercommander på denna modell? Sen funderar jag på om någon vet vart man kan beställa orginalskruvar mm till en K3? Tacksam för svar
Ses på vägarna!
F1 lampan tänds ibland.
Den har varit på service samt kört bromsbänk men dom fick den inte att tända upp.
Då denna cykel saknar minne, kan man inte kontrollera i efterhand.
Men enligt uppgift kan man brygga kontakterna och få upp felkoden i displayen vilka ska bryggas se bild.
Tjena ärade gixxer ägare
Har precis inhandlat en gixxer och har lite funderingar angående denna cykel. Då detta är min första sporthoj funderar jag på vart man ev placerar en powercommander på denna modell? Sen funderar jag på om någon vet vart man kan beställa orginalskruvar mm till en K3? Tacksam för svar
Ses på vägarna!
Brygga dom 2 stiften längs till höger i den vita kontakten, Hade problem med min avgasport, så Fi lampan tände sig lite då och då. Men för att vara säker på att det var avgasporten som spökade tog jag mig en tur och provocerade fram felet. Ett tips är att ha med reserv nyckeln så att du får bort sadel/cutsen när lampan tänder sig. För direkt man stänger av så försvinner felmeddelandet.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |