Japp, den passar.
Har fått min TREkontakt idag. Men har inte hunnit montera och testa den ännu (om det blev nån skillnad). Ska testa senare i veckan/helgen. Ska testa med att köra utan den först och sen direkt ute på fältet montera dit den och sen köra samma sträcka igen. Blir mest realtisktiskt då. Kontakten sitter tydligen under tanken om jag förstått manualen rätt. Har för mig att tanken sitter i 2 bultar i framkant.
Jag har en fråga till er som har PCIII på era maskiner. Märker ni nån skillnad på med/utan PCIII? Undrar därför jag funderar på att skaffa in en PC III till min egen eftersom det ser ut som att det inte blir nåt hojbyte denna sommar. Vad kan man "räkna" med i effektökning? Sen kanske det är svårt att säga vad det gör på tex vrid men av det jag läst så ska PC III göra att den går bättre även på mellanregistret. Jaja, enligth me
Kollade runt lite på priser på PC III till en K4, R 1000. Verkar som dom ligger i svedala kring 2700-3100. Men tänkte att man kunde köpa från utrikes men av dom jag fann på ebay som var nya kostade dom lika mycket som här i svedala. Nån som vet en bra sida för just PC III?
For the record. Jag har Bolton (Arrow) och KN filter.
Jag har en fråga till er som har PCIII på era maskiner. Märker ni nån skillnad på med/utan PCIII? Undrar därför jag funderar på att skaffa in en PC III till min egen eftersom det ser ut som att det inte blir nåt hojbyte denna sommar. Vad kan man "räkna" med i effektökning? Sen kanske det är svårt att säga vad det gör på tex vrid men av det jag läst så ska PC III göra att den går bättre även på mellanregistret. Jaja, enligth me
Kollade runt lite på priser på PC III till en K4, R 1000. Verkar som dom ligger i svedala kring 2700-3100. Men tänkte att man kunde köpa från utrikes men av dom jag fann på ebay som var nya kostade dom lika mycket som här i svedala. Nån som vet en bra sida för just PC III?
Är det lätt att koppla in PCIII?
Skall du få ut full effekt ur en PC III måste du bänka och ställa in den efter just din hoj eftersom varje maskin är individuell och många saker spelar in som avgas, luftfilter m.m.
Men bara pc ger nog inte ens i bästa fall mer än några hästar och de lär du inte känna. Däremot i kombination med annat filter, avgas och ev. övrigt trim så ger den möjlighet att ställa in bränsle- luftblandningen optimalt så man får ut max av pryttlarna man skruvar på. Samtidigt kan man kompensera med bränsle så man inte riskerar att motorn går med för mager blandning om man t.ex byter avgas.
Angående priser så rekommenderar jag (som vanligt) ebay. Köpte en begagnad i nyskick med kartong, cd-skivor och usb-kabel för 1000 spänn ink frakt från england. Och som sagt skall du få ut max, räkna på priset för inställning i bänk vilket brukar hamna runt 2000 tror jag.
Fått på TRE än?
Är man normalhändig så är det lätt. Lyft tanken och ta bort sadeln, ta i sär en kontaktor och koppla in pc i den och en sladd till batteriet. Det följer med bra instruktioner om man köper nytt eller så går de säkert att ladda ner från powercommanderds hemsida.
/R
Har fått min TREkontakt idag. Men har inte hunnit montera och testa den ännu (om det blev nån skillnad). Ska testa senare i veckan/helgen. Ska testa med att köra utan den först och sen direkt ute på fältet montera dit den och sen köra samma sträcka igen. Blir mest realtisktiskt då. Kontakten sitter tydligen under tanken om jag förstått manualen rätt. Har för mig att tanken sitter i 2 bultar i framkant.
Okej, tack det lät ju inte allt för svårt. Så du tycker man ska kolla på ebay efter en pc. Funderar på vart man kan köpa nytt luftfilter till hojen, samt om det finns reparations handbok att köpa till en K3?
TRE = Betyg: Överkryssad geting
-----------
Funderar faktiskt på att byta hoj framför att köpa en PC III och behöva åka till en mc firma och mappa skiten och köra bänktest etc. Sugen på en K7/8a eller håll i er en Fireblad av samma årsmodell/er
Tjena gubbar (det är ändå inga brudar som läser denna tråd haha). Har nu testat denna TRE och satan i gatan så mycket mer köra med det blev. Jag blev chockad, hojen klev upp på slangen 3ans växlen i 170, fullgas and up you go.
Sen vaknade jag med huvudkudden i munnnen. Det var bara en dröm.
Detta måste vara dom sämst investerade 300 SEK jag gjort i hela mitt liv. Snacka om pengarna i sjön. Jagv märkte absolut INGEN skillnad. Jo jo, jag provocerade maskinen och testade med alla möjliga knep för att ens känna nåt, men men inte ett piss har förändrats.
Jag vet inte hur dom som köpt denna pryl kunnat känna ett skvatt skillnad? Det går över mitt förstånd. Jag tycker det var konstigt att jag märkte ingen skillnad på tomgångsvar, koppling intryckt vs utfällt eftersom länken jag postade tidigare i tråden sa att tomgångsvarven skulle öka/sjunka etc.
Nej, sånt här jävla budgettrim ska man nog lägga i Sverkes soptunna och köra med riktiga grejor. Som svar på frågan om det är värt att pilla lös kontakten för att montera TRE = Nej det är det inte.
Betyg: Överkryssad geting
-----------
Funderar faktiskt på att byta hoj framför att köpa en PC III och behöva åka till en mc firma och mappa skiten och köra bänktest etc. Sugen på en K7/8a eller håll i er en Fireblad av samma årsmodell/er
Vart hittar man motornumret på K3an?
Sitter i blocket i bakkant på motorn, framför bakdämparen. Om det inte är allt för skitigt så bör du hitta det ganska lätt. Lite otydlig bild från manualen:
Någon här som har en styrdämpare till K3a till salu? (inte original) Eller om någon vet vart man kan köpa nya till hyffsad peng.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|