Testa och kontakta Momentum som är en gigantisk leverantör av allehanda lagertyper. Jag fick rätt direkt när jag ringde dom. Men då måste du ta lös lagret och kolla vad beteckningen heter för att kunna få hjälp.
Till min hoj hade dom lagret till ryckutjämnaren. Har dom inte ett identiskt likadant lager med samma namn har dom översättningstabeller etc för att se till att kunderna får rätt lager. Googla fram deras hemsida.
Lycka till.
Såja. Då har man beställt två st nya däck.
Michelin Pilot Road 2CT bak
Michelin Pilot Road 1CT Fram
De sura i hela historien var att det inte fanns CT 2 fram, inte i hela fucking europa föräns om 2-3v och så länge har jag inte tid att vänta.
Blir lite osäker på framdäcket om det är nog bra kvalite, men med min körstil borde det räcka, däcksnubben sa att det var ett mycket bra däck. Men det säger dom alla dessa kvacksalvare
Jaja. Nöden har ingen lag. Måndag bytesdag eller tis.
//Exil
Däcken på plats fram och bak. 3700kr fattigare (balansering inkl). Bara inkörning nu, när det nu ska kunna ske pga allt jävla regnande.
Har ett annat litet bekymmer och tänkte kolla om nån av er råkat ut för samma sak.
Ska försöka fatta mig kort.
Servade hojen förra veckan bl.a byttes bromsoljan, motorolja + filter m.m. När jag kom hem parkade jag hojen tills jag bytt däcken. Jag plockade isär däcken fram och bak utan bekymmer. Monterade tillbaks som med vissa bekymmer men det gick. Höll inte på få in framaxelbulten pga att mitt golv lutar så ena gaffelbenet var inte i centrum mot det andra d.v.s höjdskillnader på centrum för hö resp vä gaffelben pga lutningen.
Nåväl. Nu efteråt när jag ska bromsa så har jag ett konstigt ljud från höger ok (där man bågat vidare ifrån till vänster ok). Jag är 100a säker att det är höger ok för när jag plockade lös oket (högra) och kilade mellan klossarna och snurra framhjulet (självklart) och bromsade så låter det ingenting och hjulet bromsas av vänster ok (de andra oket hänger i luften)
Jag har kontrollerat att:
Kolvarna rör sig - checked
Inga syndliga skador - checked
Att klossarna ligger på plats - cheked
Att fjäderskiten som håller klossarna ligger rätt - checked
Att inga slangar är för korta så det blir anspänning - checked
Att oket sitter fast - checked
Svårt att förklara hur ljudet låter. Om man bara trycker in bromshandaget lite lätt låter ett klickade ljud precis vid handtaget som det ska. Trycker du lite hårdare blir det får du tryck i slangarna och klossarna ska röra sig. Precis så blir det också med tillägget att ett klickljud uppstår vid höger bromsok. Jag har inte hör det där ljudet förut nånsin. Det sjuka är att när du trycker in bromshandtaget klickar det nere vid oket och när du släpper klickar det också vid oket.
En vild gissning kan vara att det är luft i bromsoket. Det är den enda gissningen jag har eftersom jag aldrig hade lös beläggen och rörde aldrig bromshandtaget föräns jag satt tillbaks oke:ena på plats igen. Om det är luft i systemet är jag måttligt imponerad av mc firman som bytte bromsoljan.
Grejen är att jag endast kört från mc firman 12mil hemifrån sen jag bytte ollja till jag igår testade nya däcken för första gången och då hörde klickljudet.
Kan för övrigt säga att bromsarna tar som som ska, inget snack om det, alla kolvarna rör sig in och ut utan bekymmer. Men vafan är det där klickljudet för nåt skit?
Tips emottages tacksamt.