Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tackar! Crashisar i glasfiber är det som jag ropade in på ebay från en tysk. Bra passform och kvalitet på dem och det gör ju inget att de ser lite skapliga ut på bandagarna. På tal om det, kom precis hem från 2 dagars körning på gälleråsen. Lagom trött i kroppen nu.:tummenupp

/R

grymt! jag är inte avis :arsele:tungan

nån som vet ifall oljetråget från en k1-k2 passar k3?
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Ny hoj!

Jaha!... då har man efter mycket velande sålt TL-Fighterbygget och köpt sig en Gixxer1000 k3!trodde först det var något knas med den för det hände inget på låga varv ... sen kom jag på!... det är ju en radfyra!! :D
Nee men vilken skön jävla hoj! den är original förutom Yoshiblås. Får se hur länge den förblir i det arma tillståndet! Skrik till om ni har något roligt att sälja till den som tex TRE en billig PC3 eller nytt kn filter eller likn.. eller kanske någon ahr ett nytt bak el framdäck liggandes?? Ha det fint/Matte
 

Bifogat

  • PAINT.jpg
    PAINT.jpg
    173.5 KB · Visningar: 71
  • PAINT2.jpg
    PAINT2.jpg
    174.3 KB · Visningar: 57

Hudik

Guest
Jaha!... då har man efter mycket velande sålt TL-Fighterbygget och köpt sig en Gixxer1000 k3!trodde först det var något knas med den för det hände inget på låga varv ... sen kom jag på!... det är ju en radfyra!! :D
Nee men vilken skön jävla hoj! den är original förutom Yoshiblås. Får se hur länge den förblir i det arma tillståndet! Skrik till om ni har något roligt att sälja till den som tex TRE en billig PC3 eller nytt kn filter eller likn.. eller kanske någon ahr ett nytt bak el framdäck liggandes?? Ha det fint/Matte

Grattis känns ju fel, det brukar ju betyda att man fått något men jag tror du betalt för hojen.. :D

Men endå, grattis till en ny hoj, ser ju bra ut..:banana
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Jaha!... då har man efter mycket velande sålt TL-Fighterbygget och köpt sig en Gixxer1000 k3!trodde först det var något knas med den för det hände inget på låga varv ... sen kom jag på!... det är ju en radfyra!! :D
Nee men vilken skön jävla hoj! den är original förutom Yoshiblås. Får se hur länge den förblir i det arma tillståndet! Skrik till om ni har något roligt att sälja till den som tex TRE en billig PC3 eller nytt kn filter eller likn.. eller kanske någon ahr ett nytt bak el framdäck liggandes?? Ha det fint/Matte

Grattis till en tokfin hoj! Hoppas du får många snabba roliga mil!
Jag har med hållit koll efter PC3:a, men det är dåligt med sånt ute beg. Har mest ioförsig kollat på ebay! :)
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Styrkrona

Hej hej. Någon som har en øvre gaffelkrona/styrkrona till en 03-04a att sælja? Trror 01-02 passar med. Eller om ni vet nåt bra stælle att kolla begagnat eller nytt?
Tacksam før svar. /Anders :)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Hej hej. Någon som har en øvre gaffelkrona/styrkrona till en 03-04a att sælja? Trror 01-02 passar med. Eller om ni vet nåt bra stælle att kolla begagnat eller nytt?
Tacksam før svar. /Anders :)

Finns en annons här på SH fast den saknar fästet till tändningslåset... Annars är väl ebukten alltid bra att leta på...

/R

ja färgen växer för varje dag! :) Sjyst tack för tipset! framdäck blir det dock från mcdackonline el likn..

Jepp, den kopparfärgade är för jäkla snygg :tummenupp Grattis till hojen!

/R
 
Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Hej hej, tänkte bara kolla vad ni har era shiftlight inställda på för varvtal.
Någon som har något bra tips?
 
Last edited:

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Äger en K3 a med Gianelli helsystem och köpte en PC-3 för ett tag sedan, laddade ner mappningen för acra system då det inte fanns någon för mitt system, tycker inte att den går riktigt som den borde ( har kört ERF med K1-K2 innan och tycker att de gick betydligt bättre). någon som har något tips om en annan mappning som fungerar bättre till mitt system? Jag ska bänka den i framtiden men tänkte prova att byta mapp först...
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Färdiga mappar brukar aldrig bli bra. Och i ditt fall med "fel" mapp till ditt system kan det knappt bli nåt annat än knas. Antingen får du ragga en mapp till det systemet du har eller sätt den i bänk, vilket garanterat är allra bäst.
 

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR
Tja
Ska köpa mig en hoj idag, gsxr k3 som ska stå på farsan. Finns ju försäkringsbolag som tillåter att fler kör hojen utan några påslag på självrisk eller liknande. Salu ansvar ville ha 1567 mån hel/hel och if 4053 i mån..:brinnerup

Ska jag nöja mig med 1567 (ca 18800kr om året..) eller finns det någon som har några tips om vilka som kan vara billigare?

Ni som kör samma hoj, vad har ni för försäkringsbolag?

HELP!
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Hej

Ny här på forumet och ska ta mc kort hade jag tänkt och råka falla för gixxar.
Är man korkad om man köper en gixxer 1000 som första hojj? :)

Hittad denna på blocket men vet inte riktigt...verkar nästa för billigt.
Vad tror ni?

http://www.blocket.se/helsingborg/Suzuki_Gsxr_1000_K3_22794328.htm?ca=5&w=3

hmm.. skumt! den kollade jag massa på(på nätet) innan jag köpte min,det jag vet är att den är importerad och låg sist ute på blocket (för bara 2 veckor sen av en annan kille) som sålde den för 49 900. men absolut värd pengarna om mätarställning stämmer.. vilket iofs blir svårt att ta reda på. Sen är det ju alltid bättre att köra in sig på något lite snällare om man e ny på mc helt klart.
Finns MASSA olika alt på 600or som e roliga och snällare att starta med.. yamaha Yzf600r tex bra på det mesta men inte bäst på något för att nämna en.. lycka till
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Skall åka och kolla på en K4 i veckan nu och undrar bara om det finns några barnfel på den som skall kollas en extra gång. Utöver de vanliga sakerna. Den har gått 2200 mil. När är service på dem och vad skall göras?

Har läst mycket i denna tråden och verkar helt klart vara en mycket trevlig maskin! :)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Skall åka och kolla på en K4 i veckan nu och undrar bara om det finns några barnfel på den som skall kollas en extra gång. Utöver de vanliga sakerna. Den har gått 2200 mil. När är service på dem och vad skall göras?

Har läst mycket i denna tråden och verkar helt klart vara en mycket trevlig maskin! :)


Nä inga barnfel, en ganska felfri maskin. Den stora servicen ska göras vid 2400mil. ventiljusteringar och sånt.
 

roobj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
03, Suzuki GSX-R 1000
Tjena,

ny på sporthoj (iaf med att skriva...) och har en nyinköpt GSXR 1000 K3.
Har precis bytt till nya miniblinkers bak och som många andra har jag fått problem
med att dioderna blinkar för snabbt. Har läst andra trådar här och har fått tips om att köpa ett lastoberoende blinkersrelä (som jag inskaffat).

Nu till problemet eftersom jag inte vill hålla på för mycket inne i garaget nu på sommaren:
Var sitter orginal blinkersrelä? Trodde att det skulle sitta under dynan men det gjorde det tydligen inte.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top