Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
GsxR 1000 k9
Gixer skrev:
Så här efter första året på nya K5an undrar jag vad ni andra har valt för däck att köra på? och gärna hur ni tycker att dom funkar..

hade battlaxen på min 750 innan tyckte dem var hala på gatan
hade dunlop sportmax på k5 när jag hämta den dock var där fel på dem (nya)
knutor i framdäck så man hade typ ständigt vobbel över 150km/h.
kör bandäck nu metzler provar både rennsport och racetec dock endast gata tycker det funkar alldeles utmärkt +billigt....

PS.. Sitter underbart på k5 193 lång...

sandstream

Guest
Nogger skrev:
...Med "fel" lufftryck så går dom varma ja !! Tog lite tid innan jag hitta optimala trycket för min inställning av hojen och mina 0.1 Tons vikt :) ....
Nja, som jag skrivit innan var Power det däck som gick i särklass varmast i ett stort engelskt test, runt 125 grader, så det är inget bara jag råkat ut för.
Körde med 2.1 - 2.3 vilket fungerar fint på de flesta däck.
Hör med folket på Sviestad hur många det var som klotade med Power i år, de flesta tyvärr.

Tror mycket av det där sitter i huvudet och är man osäker på däcken är det lika bra att byta för att inte sitta och spänna sig som jag gjorde.
Ni som är nöjda med Power är bara att gratulera, det är onekligen ett mycket bra däck med bra livslängd.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
Körde med 2.1 - 2.3 vilket fungerar fint på de flesta däck.
Hör med folket på Sviestad hur många det var som klotade med Power i år, de flesta tyvärr.
Enligt en racetekniker på Dunlop ska inte gatdäck köras med så lågt tryck, de är inte gjorda på samma sätt som t ex slicks och går för varma då.

De som spred detta på Sviestad är ivriga förespråkare av racedäck så de var inte så lite skadeglada över detta fenomen som om det över huvud taget stämmer säkerligen helt enkelt beror på att det är det populäraste däcket.

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
En sak som jag är lite nyfiken på är vart alla K5-ägare bor. K6 med för den delen. Det skulle vara grymt kul att köra ihop någon dag nu i sommar. Det borde vara hyfsat lätt att få ihop några hojar i alla fall i Stockholm.

Vad sägs?

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Magnus-Sthlm skrev:
En sak som jag är lite nyfiken på är vart alla K5-ägare bor. K6 med för den delen. Det skulle vara grymt kul att köra ihop någon dag nu i sommar. Det borde vara hyfsat lätt att få ihop några hojar i alla fall i Stockholm.

Vad sägs?

Jadu ! Det är säkerligen rätt många, vet iafl 5-6 som kör K5 inom en radie på 2 mil från väsby sett så det måste vi jue kunna se till och busa iväg på.. Och jag menar vet jag ett par st så vet du några osv.... Låter som en skön grej ! Vägar råder det jue inte direkt brist på och dom som känner mig vet att jag kan "några" här i roslagen :hihi ..../M

Dr.Bike

Guest
Neutral skrev:
Enligt en racetekniker på Dunlop ska inte gatdäck köras med så lågt tryck, de är inte gjorda på samma sätt som t ex slicks och går för varma då.

De som spred detta på Sviestad är ivriga förespråkare av racedäck så de var inte så lite skadeglada över detta fenomen som om det över huvud taget stämmer säkerligen helt enkelt beror på att det är det populäraste däcket.

Det är oxå, såvitt jag har förstått, ett av de vanligaste misstagen - att köra med samma däckstryck som raceåkarna har, fast i gatdäck, som inte alls har samma stomme. Finns visst nån tråd här nånstans på forumet där nån duktig en lägger ut texten om just detta.

Nogger skrev:
Vägar råder det jue inte direkt brist på och dom som känner mig vet att jag kan "några" här i roslagen :hihi ..../M

Om jag köper sukaklistermärken och skriver K5 på mina sidokåpor med eltejp... får jag haka på då? :Bugar

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
sandstream skrev:
Nja, som jag skrivit innan var Power det däck som gick i särklass varmast i ett stort engelskt test, runt 125 grader, så det är inget bara jag råkat ut för.

Och står det i ett test så är det så eller hur....... :tungan
Dvs vi upplever däck väldigt olika, körstilar spelar stor roll, + hur
fort åker man egentligen på bana.. det där däcket som känns tokbra
fram till du kommit ner på vissa tider det bara "ger upp" när du försöker
åka lite fortare... Du har en stor poäng i att det gäller och hitta ett däck
som man har förtroende för, börjar man spänna sig minsta då spelar det ingen
roll om däcket har gått 50 mil, jag har själv bytt nästan nya däck av andra
fabrikat jag provat som jag hade NOLL förtroende för...

Dr.Bike skrev:
Om jag köper sukaklistermärken och skriver K5 på mina sidokåpor med eltejp... får jag haka på då? :Bugar

SJÄLVKLART !! Är det inte så dom har gjort på min, vet inte va det är jag åker på egentligen ???? *Förvirrad* :)

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....för yammafrälsta som har svårt och släppa sin röda Retta !!! Ett sätt och få över dom kanske... :) Finns i GB...

Bifogat

• 520_GSX-R1000%20red_black.jpeg
    520_GSX-R1000%20red_black.jpeg
    36.2 KB · Visningar: 116

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Okej :tummenupp

Nu kör jag mina SC runt 2.1-2.3 och så länge det känns bra kommer jag att fortsätta.
Ska prova slicks i sommar och se om jag känner någon skillnad.
Magnus-Sthlm skrev:
En sak som jag är lite nyfiken på är vart alla K5-ägare bor. K6 med för den delen. Det skulle vara grymt kul att köra ihop någon dag nu i sommar. Det borde vara hyfsat lätt att få ihop några hojar i alla fall i Stockholm. Vad sägs?
Jag är på :yoparty
Nogger skrev:
Du har en stor poäng i att det gäller och hitta ett däck som man har förtroende för, börjar man spänna sig minsta då spelar det ingen roll om däcket har gått 50 mil, jag har själv bytt nästan nya däck av andra fabrikat jag provat som jag hade NOLL förtroende för...
:D

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tänkte höra lite med er som har K5 vad ni betalar i försäkring. (kanske står här i tråden ngnstanns?) I dagsläget är det billigt att ha 01:an.

Tacksam om den som svarar är runt 30 och bor på landet och har länsförsäkringar så kan jag få ett hum om det.
Kanske t om ngn som är snäll och lånar ut sitt reg-nr, pm:a mig i sådana fall.

Nogger skrev:
....för yammafrälsta som har svårt och släppa sin röda Retta !!! Ett sätt och få över dom kanske... :) finns i göteborg

:kär, pris i göteborg? Här "hemma" kostar GSX-R 1000 -06 sv/grå, sv/röd, svart.blå/vit 116 900 Ska bli intressant och se vad det blir för erbjudanden på mc-mässan. Var där förra året och tyckte faktiskt att mesta var dyrare än jag hade räknat med jämfört att köpa i butik.

Last edited:

sandstream

Guest
2fast4hjo skrev:
:kär, pris i göteborg? Här "hemma" kostar GSX-R 1000 -06 sv/grå, sv/röd, svart.blå/vit 116 900.
Då är det väl direktimport och ingen KGK-återförsäljare?

Jag betalar 500:-/mån för min K5:a men då har jag bara trafik.
PM:a mig om du vill ha ett regnummer (du kanske redan har fått det av någon annan).

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Finns det nå bra sidor med tillbehör till K5-K6 ? Tacksam för länkar isf :)

sandstream

Guest
BadToy skrev:
Finns det nå bra sidor med tillbehör till K5-K6 ? Tacksam för länkar isf :)
Det finns en del postade tidigare i tråden.

Såg att du skulle sälja Yamahan, är det dags för en riktig hoj nu? :D

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
Det finns en del postade tidigare i tråden.

Såg att du skulle sälja Yamahan, är det dags för en riktig hoj nu? :D

*S* den e såld så vi får väl se vad som händer...

Kändes inte som jag orka blädra igenom hela den här tråden har du nå på lager?

//Simon

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Last edited:

sandstream

Guest
BadToy skrev:
Tack :) Kanske ska ha råd att kiöpa hojen först :tummenupp Fast det e klart fick ju bra pröjs för R1an så man kanske skule slå till :banana
Fast det e farligt att åka hoj så vi får se vad det blir :fyllisar
Du kör så snällt så det är ingen fara ;)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!