Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
RaSir skrev:
Är det någon som vet någon butik eller webbsida som har dessa klackar till en K5:a som man sätter dit istället för backspeglar när man plockat av dem?
Och helst då dessa plattor med inbygg LED-blinkers, vet att dom säljs och har sett dem på bild...men var?

Hittade du plattorna med blinkers?? är också intresserad av sådanna.....

Har tre svarta skruvar på varje sida nu...
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Vad har alla för vinterprojekt med sina K5:eek:r? Ändringar/uppgraderingar m.m.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Magnus-Sthlm skrev:
Vad har alla för vinterprojekt med sina K5:eek:r? Ändringar/uppgraderingar m.m.

Det enda jag funderar på att fixa är en sån här skylthållare

K5.jpg


dock lite dyr...plus att man kan väl få böter gissar jag = extra dyrt om man har otur. Men jävligt snyggt!

Sen e man ju alltid sugen på en av dom korta yoshi-piporna och en pc3...får börja skita ut pengar snart hade jag tänkt :D
 
Last edited:

sandstream

Guest
$noop skrev:
Det enda jag funderar på att fixa är en sån här skylthållare
Har du någon länk?

Själv kommer jag nog att slänga på kraschkåpor och lägga resten av pengarna på kringutrustning (depåstöd fram, däckvärmare mm).

Magnus-Sthlm skrev:
Här finns en liten specialare för det modesta priset 22.990€=210.896SEK...som hittat :)
http://www.suzuki.nl/nimag?nav=tcdmxCsHcPvMdJNMR
205hk fullproppad med roliga saker...
Tror du jag kan få upp den på slangen? 205 Hk borde väl räcka även för mig :tungan
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
sandstream skrev:
Har du någon länk?

Själv kommer jag nog att slänga på kraschkåpor och lägga resten av pengarna på kringutrustning (depåstöd fram, däckvärmare mm).

Tror du jag kan få upp den på slangen? 205 Hk borde väl räcka även för mig :tungan

Klart jag har LÄNK! finns på bikersneed.se

Depåstöd fram o bak är redan inhandlat, plus ett snyggt tankskydd som jag inte tryckt på än.

paddisplay.asp


Med 205 hästar borde du t.o.m du lyckas :hihi
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
sandstream skrev:
Har du någon länk?

Själv kommer jag nog att slänga på kraschkåpor och lägga resten av pengarna på kringutrustning (depåstöd fram, däckvärmare mm).

Tror du jag kan få upp den på slangen? 205 Hk borde väl räcka även för mig :tungan

Kan jag lyckas slanga så kan alla göra det....kommer över när tussilagona står i backen så ska jag visa dig några små knep...foolproof :tummenupp

Har skickat tillbaka min PCIII till Motospeed, hoppas på att dom förbarmar sig öven den och byter ut den. Det saknas en tand i honan på USB-kontakten så den får ingen kontakt med datorn. Det låg redan en mapp i den när jag köpte den med den är ju inte optimerad till min hoj utan till en med helsystem och utan KN-filter.
 

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Kan jag lyckas slanga så kan alla göra det....kommer över när tussilagona står i backen så ska jag visa dig några små knep...foolproof :tummenupp
Härligt! Längtar redan :hoppa

$noop skrev:
Klart jag har LÄNK! finns på bikersneed.se
Satan vad dyr den va :gnissla. Då skulle jag nog hellre snida ihop något själv.
Enligt trådarna om regskyltens placering finns det ingen som ännu har hittat något i lagtexterna om att skylten måste vara placerad bakom bakaxeln och så länge det är en riktigt skylt som syns tycker jag att det borde vara okej.
$noop skrev:
Depåstöd fram o bak är redan inhandlat, plus ett snyggt tankskydd som jag inte tryckt på än.
Japp, det var snyggt :tummenupp
$noop skrev:
Med 205 hästar borde du t.o.m du lyckas :hihi
Tveksamt, jag slår av så fort fronten kommer. Totalt talanglös är vad jag är!
 
Gick med
9 Mar 2003
Ort
.......
Hoj
..........
Har också gått ock köpt mig en ny R1000 inte kört en meter med den än men har redan börjat skruva.....


Det första som åkte av var den otroligt fula skyllthållaren och originaldäcken som ersattes med Pirelli SC1 fram och 190/55 SC2 bak.
Öhlins styrdämpare och PC3usb är redan monterat och Dynojet ignitionmodule + Quickshifter är på g att monteras.
Originalavgassystemet kommer att ersättas av ett Sato racing helsystem av titan med en kmpl vikt på 4kg med långa titandämparen (ligger och väntar:)

Bromsslangarna + beläggen kommer att bytas ut och systemet fyllas med Motul RBF600 som första steg ev kommer även skivorna bytas ut.

Vi får väl se vart det slutar....
 

Bifogat

  • 05gsxr1000full.jpg
    05gsxr1000full.jpg
    47.6 KB · Visningar: 73

Dr.Bike

Guest
Superbike Roger skrev:
Har också gått ock köpt mig en ny R1000 inte kört en meter med den än men har redan börjat skruva.....

Låter som ett bra beg.objekt för MIG om nåt år eller två... ;-)
:drool
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
sandstream skrev:
Satan vad dyr den va :gnissla. Då skulle jag nog hellre snida ihop något själv.
Enligt trådarna om regskyltens placering finns det ingen som ännu har hittat något i lagtexterna om att skylten måste vara placerad bakom bakaxeln och så länge det är en riktigt skylt som syns tycker jag att det borde vara okej.

Problemet är ju att den måste helt klart vara gjord för miniskylt, testa själv och se ifall du får plats med originalskylten där inne i samma vinkel...jag fick det iallafall inte...inte ens nära :hihi

sandstream skrev:
Tveksamt, jag slår av så fort fronten kommer. Totalt talanglös är vad jag är!

Så gjorde jag med i början, kändes skitäckligt ju och man trodde helt klart att hojen skulle göra en volt bakåt. Men det var när jag övade på att gasa upp den på 1:ans växel, bättre att öva på att koppla upp den på 2:an då kommer den mycket mjukare och inte lika hysteriskt svårt att håla jämn gas. Bara att sätta igång och öva!

Var en sväng på mässan igår och såg dom nya färgerna på K6:eek:rna...jag säger bara :drool
 
Gick med
9 Mar 2003
Ort
.......
Hoj
..........
Bästa sättet att ha sönder kopplingen på.....

Min gamla R1000 gick upp på 3an genom att bara släppa av gasen och ge full gas igen och hjäpa den med ett litet ryck i styret, detta var med original drevning.





$noop skrev:
Så gjorde jag med i början, kändes skitäckligt ju och man trodde helt klart att hojen skulle göra en volt bakåt. Men det var när jag övade på att gasa upp den på 1:ans växel, bättre att öva på att koppla upp den på 2:an då kommer den mycket mjukare och inte lika hysteriskt svårt att håla jämn gas. Bara att sätta igång och öva!

Var en sväng på mässan igår och såg dom nya färgerna på K6:eek:rna...jag säger bara :drool
 

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
$noop skrev:
Så gjorde jag med i början, kändes skitäckligt ju och man trodde helt klart att hojen skulle göra en volt bakåt. Men det var när jag övade på att gasa upp den på 1:ans växel, bättre att öva på att koppla upp den på 2:an då kommer den mycket mjukare och inte lika hysteriskt svårt att håla jämn gas. Bara att sätta igång och öva!

:drool

behöver inte koppla bara gasa på 5000pm i 2an på k5an behöver inte ens rycka där är effekt så det räcker och blir över ... :banana
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Superbike Roger skrev:
Bästa sättet att ha sönder kopplingen på.....

Min gamla R1000 gick upp på 3an genom att bara släppa av gasen och ge full gas igen och hjäpa den med ett litet ryck i styret, detta var med original drevning.

Tack, jag visste inte att det slet på kopplingen att göra så :tummenupp :rolleyes:

Är ingen bakhjulsexpert, gav bara ett tips om hur jag tyckte det var lättast för mig att lära mig. Har inte ens testat köra min R1000 på slangen med originaldrevning än, den hade 2 kugg mindre bak när jag köpte den och har just satt på originaldrevet igen. Får väl testa gasa upp den sen då...verkar svårt tycker jag :gnissla
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Superbike Roger skrev:
Har också gått ock köpt mig en ny R1000 inte kört en meter med den än men har redan börjat skruva.....


Det första som åkte av var den otroligt fula skyllthållaren och originaldäcken som ersattes med Pirelli SC1 fram och 190/55 SC2 bak.
Öhlins styrdämpare och PC3usb är redan monterat och Dynojet ignitionmodule + Quickshifter är på g att monteras.
Originalavgassystemet kommer att ersättas av ett Sato racing helsystem av titan med en kmpl vikt på 4kg med långa titandämparen (ligger och väntar:)

Bromsslangarna + beläggen kommer att bytas ut och systemet fyllas med Motul RBF600 som första steg ev kommer även skivorna bytas ut.

Vi får väl se vart det slutar....

Grattis till en underbar hoj .... Men HALLÅ !!!!!!! Systemet ???? du sabbar jue
den "speciella looken" som retar så många ..... :D

Gurra Gixxer skrev:
behöver inte koppla bara gasa på 5000pm i 2an på k5an behöver inte ens rycka där är effekt så det räcker och blir över ... :banana


.... Näe precis :fatta! här rycks och slits inget på en K5:a... :) Den gasas snällt och vänligt upp på slangen :yoparty Jag är ABSOLUT ingen expert men "några meter" kommer jag :tungan
 

Bifogat

  • sp2.JPG
    sp2.JPG
    72.6 KB · Visningar: 126

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
Nogger skrev:
Grattis till en underbar hoj .... Men HALLÅ !!!!!!! Systemet ???? du sabbar jue
den "speciella looken" som retar så många ..... :D




.... Näe precis :fatta! här rycks och slits inget på en K5:a... :) Den gasas snällt och vänligt upp på slangen :yoparty Jag är ABSOLUT ingen expert men "några meter" kommer jag :tungan


e det du som e han G....Rider???
 

sandstream

Guest
Superbike Roger skrev:
Har också gått ock köpt mig en ny R1000 inte kört en meter med den än men har redan börjat skruva.....
Välkommen i "klubben" :tummenupp

$noop skrev:
Så gjorde jag med i början, kändes skitäckligt ju och man trodde helt klart att hojen skulle göra en volt bakåt. Men det var när jag övade på att gasa upp den på 1:ans växel, bättre att öva på att koppla upp den på 2:an då kommer den mycket mjukare och inte lika hysteriskt svårt att håla jämn gas. Bara att sätta igång och öva!
Jag ska få privatlektioner av Magnus :)
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top