Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Mer effekt/vrid + mer ljud + mindre vikt, kan även fås med kort ljuddämpare men då klarar man inte 103db kravet som vi har på våra svenska banor.

Sen gillar jag inte utseendet på originalsystemet K5/K6.

Neutral skrev:
Vilken tur att det är lätt att montera då du säljer de systemen. :lol Vilken är anledningen till att man frångått originaldesignen så mycket, den liknar ju nu en K4 igen. Ger det mer effekt och/eller tystare? :va

Last edited:

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ja tack..
Någon som vet om dom har mp3 spår på speedy i eng, så man kan lyssan på deras racecut till K5?
Har letat men inte hittat!

Dr.Bike

Guest
Läckerbitar!

Men: varför sitter oljepluggen så högt upp? Det ser ut att bli en hel del olja kvar, med den bottensats som trots allt brukar lägga sig i tråget. Om man tycker den blir utsatt undertill går det ju alltid att gjuta ett par tre kylfenor längs på tråget som skydd från start.

Och: ser nu ett förbättringsområde på min egen moppe: Linda avgasrören med bandage förbi tråget för att eliminera värmestrålningen som i sin tur hettar upp oljan i onödan.

Vad är det för däck du bytt till?

M.v.h

Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Superbike Roger skrev:
...då klarar man inte 103db kravet som vi har på våra svenska banor...

Finns inga svenska banor som har 103db annat än när man har tillstånd för buller, och det är under tävling som sådana tillstånd ges ut. Det är 98db (eller om det t.o.m var 95db) som gäller.

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Menade vid tävling då de har tillstånd för att bullra....
annars är det originaldämparen som oftast gäller.

Freppa skrev:
Finns inga svenska banor som har 103db annat än när man har tillstånd för buller, och det är under tävling som sådana tillstånd ges ut. Det är 98db (eller om det t.o.m var 95db) som gäller.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
sandstream skrev:
Ni får gärna komma och gräva grabbar, det kostar nästan som två helsystem att ta in en grävare så det kan det vara värt :tummenupp

Blir det ingen pool lär jag inte få köra något i sommar, de är så krävande de där fruarna :gnissla

Fruarna, har du fler :hihi

pool :va skaffa en sådan här istället. :yoparty Allt monterat och klart, bara fylla i vatten och elda. Badade i 42 grader i helgen.

Last edited:
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
En annan sak med att linda grenrören är att avgaserna evakueras bättre då de kyls av långsammare samt att man ökar kylarnas effektivitet genom att skydda dessa ifrån värmestrålning.
Hade faktiska en specialare på en gammal racehoj (ZXRR750) då man hade gjort en plåt (alu) som satt monterad bakom grenröret formad som ett v, skulle ge bättre luftgenomströmning på kylaren.

Däcken är Pirelli Slic SC1/SC2 med eget mönster :)

Dr.Bike skrev:
Läckerbitar!

Men: varför sitter oljepluggen så högt upp? Det ser ut att bli en hel del olja kvar, med den bottensats som trots allt brukar lägga sig i tråget. Om man tycker den blir utsatt undertill går det ju alltid att gjuta ett par tre kylfenor längs på tråget som skydd från start.

Och: ser nu ett förbättringsområde på min egen moppe: Linda avgasrören med bandage förbi tråget för att eliminera värmestrålningen som i sin tur hettar upp oljan i onödan.

Vad är det för däck du bytt till?

M.v.h

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Jag måste fråga en sak, troligtvis ganska dum. Om man som jag köpte slipon men nu vill ha helsystem så verkar det vara helt omöjligt att köpa grenrör/mellanrör separat utan jag får först sälja mitt slipon och sen köpa ett helt nytt helsystem.

Fråga: Det är väl inte en annan slutburk på helsystemet än den som är på mitt slipon? Är det inte flödet från grenröret/mellanröret som skiljer sig?
Och så den sista frågan, kan man bygga ett eget avgassystem som kan ge samma effekthöjning som ett helsystem men att jag behåller mitt befintliga slipon och vad kan det i sådana fall tänkas kosta?

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Vad har du för anslutningsdiameter på slipon burken?

Magnus-Sthlm skrev:
Jag måste fråga en sak, troligtvis ganska dum. Om man som jag köpte slipon men nu vill ha helsystem så verkar det vara helt omöjligt att köpa grenrör/mellanrör separat utan jag får först sälja mitt slipon och sen köpa ett helt nytt helsystem.

Fråga: Det är väl inte en annan slutburk på helsystemet än den som är på mitt slipon? Är det inte flödet från grenröret/mellanröret som skiljer sig?
Och så den sista frågan, kan man bygga ett eget avgassystem som kan ge samma effekthöjning som ett helsystem men att jag behåller mitt befintliga slipon och vad kan det i sådana fall tänkas kosta?

sandstream

Guest
Dr.Bike skrev:
Sandis:
Tjacka en 21" container, choppa den på halva, helsvetsa alla glipor, gräv ned ena delen!
Känns som en white-trash lösning och det går verkligen inte för sig i villaområdet, här gäller det att visa att man har stålars :D
2fast4hjo skrev:
Fruarna, har du fler :hihi
Tack och lov har det bara blivit en, jag tänkte mer på fruar som företelse.
2fast4hjo skrev:
pool :va skaffa en sådan här istället. :yoparty Allt monterat och klart, bara fylla i vatten och elda. Badade i 42 grader i helgen.
Lite svår att spela volleyboll i bara :hihi

@superbike roger: Vart har du köpt de svarta "kraschpuckarna" som du har på framgaffeln?

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Superbike Roger skrev:
Vad har du för anslutningsdiameter på slipon burken?
Bra fråga. Får åka ner till garaget och mäta i eftermiddag men det är ju samma som original om någon annan vet vad det är?

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Av mig själv :)

sandstream skrev:
@superbike roger: Vart har du köpt de svarta "kraschpuckarna" som du har på framgaffeln?

Jag menade själva ljuddämparens anslutning inte linkpipens, linkpipen kan du sälja till nån som vill snickra ett eget slipon.

Du kan vär dela linkpipen och dämparen?

Ev har jag ett beg titangrenrör att sälja...

Magnus-Sthlm skrev:
Bra fråga. Får åka ner till garaget och mäta i eftermiddag men det är ju samma som original om någon annan vet vad det är?

Last edited:

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Superbike Roger skrev:
Jag menade själva ljuddämparens anslutning inte linkpipens, linkpipen kan du sälja till nån som vill snickra ett eget slipon.

Du kan vär dela linkpipen och dämparen?

Ev har jag ett beg titangrenrör att sälja...

Jo det går ju. Men jag vet inte måttet på anslutningen tyvärr och dom visste inte varken på BoOve eller på AVA Mc. Får ta med skjutmåttet till garaget i eftermiddag.

Pris? :)

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Inte mycket till försäljare som inte vet vad de säljer.....

Magnus-Sthlm skrev:
Jo det går ju. Men jag vet inte måttet på anslutningen tyvärr och dom visste inte varken på BoOve eller på AVA Mc. Får ta med skjutmåttet till garaget i eftermiddag.

Pris? :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...