Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Någon som kör med helsystem eller slipon?

Jag skulle behöva själva prylen som vajrarna sitter i uppe vid servot till avgasspjället.
Servo och vajrar finns men på axeln ut från servot så sitter ingenting!

Jag hade tänkt att köra med orginalsystemet tills jag hittar ett helsystem.
Och jag tycker hojen är slö på låga varv, borde väl kunna bero på att spjället är öppet hela tiden som det är nu.

Någon som vill köpa mitt slipon?
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=45191

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Nu är hojjen mappad & bänkad. 174.74 Hk på bakhjulet måste ju räcka. :tungan

....ser inte Nm riktigt ! Va blev det ?

Sålde helsystemet som sitter på din hoj till den du köpte hojen av, han fick se siffrorna på min knarr och blev sugen.... Kul och jämföra med mina siffror :) Även om bänkarna skiljer sig enormt, jag bänkade min -01:a på två olika bänkar i sthlm och det skiljde "bara" 11.5 hk bänkad med samma däckstyp/fabrikat vid båda tillfällena... !

Last edited:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
....ser inte Nm riktigt ! Va blev det ?

Sålde helsystemet som sitter på din hoj till den du köpte hojen av, han fick se siffrorna på min knarr och blev sugen.... Kul och jämföra med mina siffror :) Även om bänkarna skiljer sig enormt, jag bänkade min -01:a på två olika bänkar i sthlm och det skiljde "bara" 11.5 hk bänkad med samma däckstyp/fabrikat vid båda tillfällena... !

Aha,, där ser man .. 116.32 Nm ligger vridet på enligt pappret. :)

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Nu är hojjen mappad & bänkad. 174.74 Hk på bakhjulet måste ju räcka. :tungan

Mycket jämn och fin kurva :tummenupp
En stor anledning till varför jag köpt en sån hoj själv :)

Noterade att de hade bänkat "Uncorrected" så effektsiffrorna ska du nog ta lite med en nypa salt. Vanligtvis bänkas det "SAE Corrected".

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Mycket jämn och fin kurva :tummenupp
En stor anledning till varför jag köpt en sån hoj själv :)

Noterade att de hade bänkat "Uncorrected" så effektsiffrorna ska du nog ta lite med en nypa salt. Vanligtvis bänkas det "SAE Corrected".

Fick ett sånt papper också.. SAE Corrected.. då fick jag 169, 54Hk.. :yoparty

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Effektjag

Jag hoppas få 136 häst eller så, så jag har nåt att skylla på när ni alla kör 8:eek:r runt mig på sveriges alla banor :)

Undra hur många i Svedala som kan nyttja "alla" hästarna i dessa hojar? Känns som ja brukade alldeles för få tom på min gamla k2 1000.

//H

Nicotin

Guest
skulle tro att alla gör inte det, dom blir experter på att åka fort rakt fram..

Plus att K5/K6 är djävligt lätt fram vilket gör att snubben med 174 på slangen får det ganska hoppigt i sommar..:D

På tal om bänka och så, vad har ni som bänkat hojarna först orginal fått för uppgifter ??

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
skulle tro att alla gör inte det, dom blir experter på att åka fort rakt fram..

Plus att K5/K6 är djävligt lätt fram vilket gör att snubben med 174 på slangen får det ganska hoppigt i sommar..:D

På tal om bänka och så, vad har ni som bänkat hojarna först orginal fått för uppgifter ??

Jo, visst att folk kan köra fort framåt, men det är väl inte det som räknas, Det är hastigheten genom kurvan jag brukar räkna iallafall. :tungan

Och som sagt mitt framhjul brukar vara rätt lätt annars också. Varesig det är på min R6:a eller den nya gixxern.
:yoparty

Nicotin

Guest
Jo, visst att folk kan köra fort framåt, men det är väl inte det som räknas, Det är hastigheten genom kurvan jag brukar räkna iallafall. :tungan

Och som sagt mitt framhjul brukar vara rätt lätt annars också. Varesig det är på min R6:a eller den nya gixxern.
:yoparty

för ditt eget bästa så hoppas jag att du är lika duktig i kurvorna..

Du e välkommen till bulten/boggan i sommar...:yoparty

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
för ditt eget bästa så hoppas jag att du är lika duktig i kurvorna..

Du e välkommen till bulten/boggan i sommar...:yoparty

haha,, kommer nog ta det riktigt lugnt i sommar med en ny hoj och allt..
Behöver inte hävda mig ngt även fast jag har en fin hoj. :D

Emsan

I may look busy, but I´m just confused!
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
Hojlös
Fick ett sånt papper också.. SAE Corrected.. då fick jag 169, 54Hk.. :yoparty

Det är den siffran som du kan jämföra mot vad andra har fått när dom har bänkat!
Den är korrigerad för lufttryck och temperatur...

På vintern nu så är det bara att ha ytterdörren öppen när man bänkar för att få lite glädjesiffror annars...

/ozto

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Vad ska du annars ha alla ponnys till ?
Om inte för att åka ??

Aha du kanske e en kioskposör....
:gnissla

Och det ska ju komma från en kille som haft behörighet A från i början av Augusti -06?? Hmm, ta och lugna ner dig lite..
Du är säkert världsbäst på att köra:yoparty ... GRATTIS isåfall.

Det är den siffran som du kan jämföra mot vad andra har fått när dom har bänkat!
Den är korrigerad för lufttryck och temperatur...

På vintern nu så är det bara att ha ytterdörren öppen när man bänkar för att få lite glädjesiffror annars...

/ozto

Tack för förklaringen. Super nöjd ändå. :)

Nicotin

Guest
Och det ska ju komma från en kille som haft behörighet A från i början av Augusti -06?? Hmm, ta och lugna ner dig lite..
Du är säkert världsbäst på att köra:yoparty ... GRATTIS isåfall.
:)

Har dock aldrig påstått att jag e bäst, ville bara komma fram till vad du hade tänkt använda hojen till och supereffekten...

Och även om min lapp e färsk ( sen att jag kört hoj sen jag var 17 spelar ju ingen roll ) så har jag sett för många som just inte kan/vill/vågar utnytja hojen men gärna " pratar" om den..

Inte för att stampa ngn på tårna..:pannkyss

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Har dock aldrig påstått att jag e bäst, ville bara komma fram till vad du hade tänkt använda hojen till och supereffekten...

Och även om min lapp e färsk ( sen att jag kört hoj sen jag var 17 spelar ju ingen roll ) så har jag sett för många som just inte kan/vill/vågar utnytja hojen men gärna " pratar" om den..

Inte för att stampa ngn på tårna..:pannkyss

Nej, så sant..
Men vem har sagt att jag ska använda alla hästkrafter. Men är den i det skicket när man köper den så tackar man inte nej.:yoparty Jag kör efter mina egna begränsningar, inte efter hojjens. :tungan

Och som sagt.. Du kommer aldrig kunna utnyttja all effekt på din hoj på gatan heller..
Ut på bana med dig och gasa.. Så kanske du kan om 10 år använda all effekt i din hoj om ens då. :D

Nicotin

Guest
Nej, så sant..
Men vem har sagt att jag ska använda alla hästkrafter. Men är den i det skicket när man köper den så tackar man inte nej.:yoparty Jag kör efter mina egna begränsningar, inte efter hojjens. :tungan

Och som sagt.. Du kommer aldrig kunna utnyttja all effekt på din hoj på gatan heller..
Ut på bana med dig och gasa.. Så kanske du kan om 10 år använda all effekt i din hoj om ens då. :D

Tack det ska jag..:yoparty

Jag tänkte bara, när jag provkörde min K5 ( orginal ) så tyckte jag, skiit den här kommer man ha fan så roligt läänge och så kommer en snubbe som bänkar sin till 170 kusar..:tummenupp

Och 10 år kommer inte att räcka, om man någonsin kommer utnytja den effekten..

Men å andra sidan, man får inte glömma bort att mna ska ha roligt när det går rakt fram också..:D

Tummen upp för ett bra hojval..
Ses på vägarna i sommar...

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Tack det ska jag..:yoparty

Jag tänkte bara, när jag provkörde min K5 ( orginal ) så tyckte jag, skiit den här kommer man ha fan så roligt läänge och så kommer en snubbe som bänkar sin till 170 kusar..:tummenupp

Och 10 år kommer inte att räcka, om man någonsin kommer utnytja den effekten..

Men å andra sidan, man får inte glömma bort att mna ska ha roligt när det går rakt fram också..:D

Tummen upp för ett bra hojval..
Ses på vägarna i sommar...

Tänkte precis säga det... Om man någonsin kommer utnyttja effekten..

Bara att lägga ner denna pajkastning. Syns på vägarna i sommar.- :yoparty

Nicotin

Guest
Tänkte precis säga det... Om man någonsin kommer utnyttja effekten..

Bara att lägga ner denna pajkastning. Syns på vägarna i sommar.- :yoparty

pajkastning ?
Jag hann ju knappt börja baka juh...:D

ne det räcker med dom andra stora bagerierna vi har på sh..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år