Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Bana bana

Nån som har en K5/K6 som inte har eller inte heller tänker köra på bana med sin mc?
Sånt slöseri. (enligt mig)

Finns det nån här som provat banåkning och sen slutat för att det var tråkigt? Jag gillar det som fan. Är som en drog :tummenupp

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Nog fan har jag tänkt åka bana...
Har redan bokat fyra bandagar i sommar och tre till är på väg att bokas, vi får se om det blir fler...

Nu till en fråga om däck:
Är originaldäcken så dåliga som alla säger?
Har som bekant inte hunnit köra hojen än då jag fick hem den för knappt två veckor sedan... :)

Jag som inte åker snabbare än 1:20 (med gammelhojen på Power-däck) på Gelleråsen, kan jag åka med originaldäcken då eller "måste" jag byta till andra däck direkt?

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
Har redan bokat fyra bandagar i sommar och tre till är på väg att bokas, vi får se om det blir fler...

Har som bekant inte hunnit köra hojen än då jag fick hem den för knappt två veckor sedan... :)

Jag som inte åker snabbare än 1:20 (med gammelhojen på Power-däck) på Gelleråsen, kan jag åka med originaldäcken då eller "måste" jag byta till andra däck direkt?

jag körde på runt 1.19 med orginal det gick men jag krascha iofs. bytte sedan till beg slicks och sänkte mig till 1.15. förvisso min första bankörning och lite oförsiktig på gasen kanske som orsaka kraschen..men jag skulle satsa på ett par slicks om jag var dig.
Det kändes som om man kunde köra 100ggr snabbare än med orginal.:yoparty

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.

...Näe dom är lite sämre än vad som sägs ! Byt däck direkt är mitt råd, annars kan det bli "intressant" körning ! Väldigt annorlunda karaktär är power om du åkt på det tidigare /M

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
...Näe dom är lite sämre än vad som sägs ! Byt däck direkt är mitt råd, annars kan det bli "intressant" körning ! Väldigt annorlunda karaktär är power om du åkt på det tidigare /M
Så kassa kan de inte vara...
Jag har ju kört ett par bandagar med Michelin Macadam och jag hade inga problem med dem...
Man får ju anpassa körningen... :)

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Hilfe

Jag har ju kört ett par bandagar med Michelin Macadam och jag hade inga problem med dem...

Ehhhh,,,? Macadam? :va Önskar jag kunde köpa dig ett par racedäck så ska du få känna på STOR skillnad :tummenupp
Men du får nog öppna din plånbok själv.

Däck är ju inte så dyrt. Gillar du michelin så köp deras Power race tyå medium. Räcker länge för oss som inte ligger på banrekordtider. Pengar e runde du vet :)

Lycka till!

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Ehhhh,,,? Macadam? :va Önskar jag kunde köpa dig ett par racedäck så ska du få känna på STOR skillnad :tummenupp
Men du får nog öppna din plånbok själv.

Däck är ju inte så dyrt. Gillar du michelin så köp deras Power race tyå medium. Räcker länge för oss som inte ligger på banrekordtider. Pengar e runde du vet :)

Lycka till!

Verkar som man måste byta dessa orginal däck på en gång. Ska ju också köra bana.. Verkar ju inte vara ngt att ha.. Kanske som gunga till barnen.. :hihi

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Verkar som man måste byta dessa orginal däck på en gång. Ska ju också köra bana.. Verkar ju inte vara ngt att ha.. Kanske som gunga till barnen.. :hihi

Så illa är det inte.
Jag har kört ett antal banåkningar under förra året med orginalpuckar på, och det fungerar OK.

I och för sig inte i något tävlingstempo, men jag kör i alla fall i snabb grupp

Allt hänger på GASKONTROLL !

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Så illa är det inte.
Jag har kört ett antal banåkningar under förra året med orginalpuckar på, och det fungerar OK.

I och för sig inte i något tävlingstempo, men jag kör i alla fall i snabb grupp

Allt hänger på GASKONTROLL !

Jo visst hänger allt på gashandtaget. Men kul om man har ngt fäste i däcken.
Körde med racedäck på gamla hojjen förra säsongen.. Det var riktigt fäste.. Men tyvärr mjuka som suddgummi. :( Så de höll inte så länge.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.

...då tycker jag du ska anpassa körningen efter dom däcken :) , chansa på dom däcken du men byt inte till ngt annat så du får en annan referensram bara för då lär du inte köpa/åka på dom igen ! Tur att smaken är som baken, skulle bli j-ligt tråkigt här i världen annars om alla åkte på likadana hojar och likadana däck ! Lycka till så syns vi på banorna/M

P.S Är ni seriösa när ni säger att ALLT verkligen hänger på gaskontrollen hehe....

Last edited:

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
...då tycker jag du ska anpassa körningen efter dom däcken :) , chansa på dom däcken du men byt inte till ngt annat så du får en annan referensram bara för då lär du inte köpa/åka på dom igen ! Tur att smaken är som baken, skulle bli j-ligt tråkigt här i världen annars om alla åkte på likadana hojar och likadana däck ! Lycka till så syns vi på banorna/M

P.S Är ni seriösa när ni säger att ALLT verkligen hänger på gaskontrollen hehe....
Jag tänkte köra slut på originaldäcken först sedan blir det nog Powerdäck igen...
Originaldäcken lär nog vara slut innan sommaren börjar så jag hinner säkerligen prova åtminstonne en uppsättning av annan modell i år...

Känns onödigt att kränga av originaldäcken innan man ens kört en meter på dem...

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Hmm

Jag körde en banåkning med "missmatch" på fram o bak. Michelin pilot"nåt" Som satt på när jag köpte hojen,bytte till Michelin Power race. Otrolig skillnad!

O lyssna med snabba grabbarna Nogger,triggerhappy,sandstream mm för dom har koll på sina däcktryck/däckval. Där kan man lära sig mycket :tummenupp

Som nån sa. Byt inte till ett "racedäck" o tro att ni vill byta tillbaka till ett "ekonomidäck" som håller 2000 mil. För så blir d icke :D

Hade bra!

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
...Återigen, testa inget annat däck bara....:)
Det är väl ingen som sagt att man inte ska testa ett anant däck...
Däremot kanske man ändå vill köra slut på de som sitter på först...
Känns som lite slöseri med pengarna om man kränger av nya däck för att kränga på däck som är bättre...

Jag kör inte så snabbt än att det är däcken som sätter min begränsning. När jag kör så fort kommer jag inte att åka på originaldäcken kan jag lova dig...

Min fråga var om man när man håller ett hyfsat gattempo klarar sig med dessa däck tills de är slut, inte om man kan köra på banrekordtider med däcken... :)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Jisses!! Nu vet jag inte var världen är på väg... :D

HA HA !!!! :pannkyss

Det är väl ingen som sagt att man inte ska testa ett anant däck...
Däremot kanske man ändå vill köra slut på de som sitter på först...
Känns som lite slöseri med pengarna om man kränger av nya däck för att kränga på däck som är bättre...

Jag kör inte så snabbt än att det är däcken som sätter min begränsning. När jag kör så fort kommer jag inte att åka på originaldäcken kan jag lova dig...

Min fråga var om man när man håller ett hyfsat gattempo klarar sig med dessa däck tills de är slut, inte om man kan köra på banrekordtider med däcken... :)

...visst klarar du dig med det däcket utan problem det är återigen bara så att har du testat andra "bättre däck/annnan profil/gummiblandning" än just det däcket så tror jag att du kommer att tycka att det beter sig "skumt" och trots allt så vill man jue ha förtroende för det enda som är ens kontakt med backen, men jag kanske är konstig som känner så ...:)

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös

Klart de funkar men har man testat runt tillräckligt mycket så skaffar man sig en uppfattning och den lindades in i humor från gubbarnas sida.

Standard däcken är långt ifrån är ett förstahandsval.
Macadam hade jag ju kanske aktivt INTE valt så vida du inte kör väldigt lagligt i alla lägen....och med handen på hjärtat vem f-n gör det!!

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Klart de funkar men har man testat runt tillräckligt mycket så skaffar man sig en uppfattning och den lindades in i humor från gubbarnas sida.

Standard däcken är långt ifrån är ett förstahandsval.
Macadam hade jag ju kanske aktivt INTE valt så vida du inte kör väldigt lagligt i alla lägen....och med handen på hjärtat vem f-n gör det!!
Kan inte påstå att det var ett aktivt val...
Satt på förra hojen när jag köpte den...
Testade de däcken på bana men jag är ju inte så våldsamt snabb så de funkade den gången iaf...
Skulle inte testa det nu då jag är lite snabbare nu men inte mycket... :)

Slutsatsen torde alltså vara att jag med mitt moderata tempo kan köra slut på däcken som sitter på och sedan köpa de däcken jag är van vid...:va

gixxerpsyco

stulen hoj
Gick med
27 Oct 2006
Hoj
gsxr1000 k6
d blir ju en ordentlig burn i varje fall.. sen byter du ...;)
Å så ber du nån polare filma,så slänger du upp en länk till ditt klipp på Youtube..;)
så,nu behöver du inte fråga mer.. sesåå.. ut å böööörna..

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Fulmek på lördagkvällen....

Eftersom kåpor och kraschpuckar kommit från lack till "Aghili Racing" så va det bara och sätta igång med fulmeket trots lördagkväll och allt...:yoparty

Tanken glömde vi dock hemma...:huvet Ja ja man kan iaf skönja hur det kommer och bli :tungan

Bifogat

• Fulmek1.JPG
    Fulmek1.JPG
    128.4 KB · Visningar: 89
  • Fulmek 2.JPG
    Fulmek 2.JPG
    109.7 KB · Visningar: 67
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...