Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

sandstream

Guest
Var köper jag en sån?
Här köpte jag min: http://www.ngc-racing.se/index.php?page=product&prod=111

...ha ha ! Den enda gången jag såg en ljusblå k5:a passera mig var på gelleråsen i slutet på rakan för att sen göra ett minst sagt udda/annorlunda spårval i nästnästa böj, det så kallade gröna alternativet :D :)
Fatta vad med tid jag hade sparat varje varv om det funnits en stig där som ledde ut till Ejes :D

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Här köpte jag min: http://www.ngc-racing.se/index.php?page=product&prod=111

Fatta vad med tid jag hade sparat varje varv om det funnits en stig där som ledde ut till Ejes :D

*ASGARVAR*:D jo den tiden hade ingen kunnat slå om du hade fått till det...:tungan

Hur fäster du den? ser ut som den skruvas? Skaver den inte mot orginaltanken?

Sandberg eller ström eller va han heter här ovanför har det på sin, la väl silvertejp över hela originalet och sen på med dummyn...'

Last edited:

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.

Den träs över över org. tanken och ja, den kommer att skava om man inte gör något åt det.
Jag har lagt en tunn skumplast på insidan av tankdummyn. Det blir lite tajt, men skaver inte.
Se bara till att tanken är ren.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Kärt barn har många namn :)

Det stämmer dock, det där med silvertejpen :tummenupp

Jag gissar att du inte försöt att få bort tejpen? Har den suttit i ett par år brukar det kunna bli jobbigt...

Men skit samma... Jag beställer nog ett tankskydd nu.. Måste ju få fart på hojen snart...

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Jag gissar att du inte försöt att få bort tejpen? Har den suttit i ett par år brukar det kunna bli jobbigt...
Jag kör också med tankskydd a'la Sandström, dvs silvertejp. Jag vaxade tanken noga innan tejpningen så att limmet inte biter fast på bästa sätt. Har dock lite problem att få tankkåpan att smita åt perfekt. Det blir ett par milliters glapp vid tanklocket...

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag kör också med tankskydd a'la Sandström, dvs silvertejp. Jag vaxade tanken noga innan tejpningen så att limmet inte biter fast på bästa sätt. Har dock lite problem att få tankkåpan att smita åt perfekt. Det blir ett par milliters glapp vid tanklocket...

Köpte en ny endast lite bucklig tank för 600kr istället!

Kåpset nr 1 lackas på lördag... :tummenupp

sandstream

Guest
Köpte en ny endast lite bucklig tank för 600kr istället!
Najs :tummenupp

Själv har jag beslutat mig för att det är lättast att ha två hojar nu när jag ska tävla. Därför åkte jag och köpte en helt nya K5:a i dag på lunchen. Har inte gått en meter :)

Bifogat

• sh_modell.jpg
    sh_modell.jpg
    118.1 KB · Visningar: 89

Maackan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
GSX-R1000 K5 (såld)

Har en sån på min hoj!
Jag la en tunt skumgummimatta på insidan av kåpan just för den inte skulle skava, funkar klockrent! :tummenupp

Man klart får man tag i en annan tank så ser det faktiskt bättre ut!

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Najs :tummenupp

Själv har jag beslutat mig för att det är lättast att ha två hojar nu när jag ska tävla. Därför åkte jag och köpte en helt nya K5:a i dag på lunchen. Har inte gått en meter :)

Hehe,, har också en likadan extra hoj som dig.. Står på mitt skrivbord dock. :tungan

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
M4 slip-on låter HÖGT

Efter att varit ute å åkt i två dagar (dock inte såååå många mil) konstaterade jag är mitt nya fina slip-on inte passade mig riktigt.....

Låter ju som om fan själv sitter och skriker i öronen, det var häftigt en stund men jag vill ju kunna ta mig in på bankörningar utan att behöva byta till orginal blås.

Så tar nog och köper mig något lite lugnare, så ni som gillar när det låter hör av er så kan vi fixa det. :)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin