Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

MR.H

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
06an hittad å köpt...
Gurra Gixxer skrev:
Var och fick bågen bänkad idag lämnade 166,5 orginal..
Med Yoshimura rs3 slipon, Kn filter och upphöjt bränsle i orginalboxen lämnade den 170,3 bakhjulshästar.. Så håller med om att det inte är lönt att lägga pengar på blås menar 7400 för en ljuddämpare som ger 3 hk...

Sålde min blade 954 förra veckan, Dan efter köpte jag min K5.
De blir nog kul till sommaren.
Jag har samma som du Yoshimura. Undrar därför hur mycket du höjde bränslet i orginalboxen..

Vet någon om de finns nån butik i sth eller sverige som säljer Undertail fillern som finns på hotbodiesracing.com.

Mvh: Mr.h L.R.R.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
gixxer_chrille skrev:
Du måste nog vara den förste o den ende som tycker att original blåset ser grym ut på K5:an vad jag vet :7peta

Fast de e klart, låter den Yoshin som jag ska ha för mkt så kan man säkerligen dämpa den mer genom att byta innehållet eller trycka i mer ull.


Nej, vi är minst 2. Jag tkr åxå att originaldämparn är tuff. :D
 

JohnT

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Esbo, Finland
Hoj
GSX-R 1000 K5
hade in min K5 på KC-center i tammerfors som har en sk. TuningLink -enablerad dyno med broms ( Dynojets speciella bänk som har en inkopplad dator som mäter och ställer in PowerCommander medan den körs i bänken )..

155-160 hästar kan ha varit en god gissning vad hojen gjorde före jag satt in en Yoshimura Japan fullpipe, PowerCommander och hade in den på KX-center..

Jo, och förresten.. köpte mig själv rizomas registerplåtställ samt crashpads:

http://www.rizoma.com/k5.html

Här är slutresultatet på dynon:
 

Bifogat

  • cy-588.jpg
    cy-588.jpg
    35.3 KB · Visningar: 190
Last edited:

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Funderar på att byta till en gixxer till våren. Har en zx6a 05a, vad tror ni man kan få lägga imellan på en gixxer 1000 K5? 45-50 000? Min har rullat ca 800 mil, full servad.
Är sugen som fan på sukka, vill inte köra kawwa nästa gång, absolut inget ont om dem, men man måste ju byta lite, och Rettorna har ju blivigt dussinhojar...alla har dem ju, och fireblade, ja, kanske men inte nu.

/I
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Itssoeasy skrev:
Funderar på att byta till en gixxer till våren. Har en zx6a 05a, vad tror ni man kan få lägga imellan på en gixxer 1000 K5? 45-50 000? Min har rullat ca 800 mil, full servad.
Är sugen som fan på sukka, vill inte köra kawwa nästa gång, absolut inget ont om dem, men man måste ju byta lite, och Rettorna har ju blivigt dussinhojar...alla har dem ju, och fireblade, ja, kanske men inte nu.

/I
tjewgekrowner...
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Är det bara jag som tycker att kolfiber inte är speciellt vackert? Förstår mig inte på kolfiberhypen alls, tycker att det ser både billigt och föråldrat ut.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Braås
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
Så här efter första året på nya K5an undrar jag vad ni andra har valt för däck att köra på? och gärna hur ni tycker att dom funkar..
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Läser på "insidebikes.com" att K5´an ska vara komfortabel (nåja) för både lång/kort.. Vad säger ni som har en??? :confused:

"The Gixer's final ace in the pack is its comfort level. Unlike the Yamaha R1, it doesn't demand that its rider be a hunched up, skinny road racer, neither does it place the rider in a semi-touring position, as aboard the CBR1000RR. The Suzuki has space on its saddle for the rider to move back and forwards, plus the seat has been made narrower, and lower, so paddling the bike around petrol forecourts, or stop-starting in town, is incredibly easy to do. Both tall and short riders alike appear to fit the Suzuki very well indeed, which is a clever design accomplishment".
 
Last edited:

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Gixer skrev:
Så här efter första året på nya K5an undrar jag vad ni andra har valt för däck att köra på? och gärna hur ni tycker att dom funkar..

Kör på Michelin Pilot Power och är sjukt nöjd. Det satt ett Avon-däck på när jag köpte den och när det var blött ute var det som att leka Bambi på hal is. Gav ett par riktiga sensationsupplevelser. Kan varmt rekomendera Pilot Power trots lite högre pris och kortare hållbarhet.

wannagofast skrev:
Läser på "insidebikes.com" att K5´an ska vara komfortabel (nåja) för både lång/kort.. Vad säger ni som har en??? :confused:

Nogger är nog den mest lämpade på att svara hur den är för långa personer i alla fall. Vem som är kortast och kör K5 vet jag inte men det skulle vara lite kul att höra deras uppfattning om hur komforten är. 186cm sitter i alla fall utmärkt på den.
 

sandstream

Guest
Gixer skrev:
Så här efter första året på nya K5an undrar jag vad ni andra har valt för däck att köra på? och gärna hur ni tycker att dom funkar..
Körde först slut på originaldäcken (Bridgestone BT14) och de funkar bra på gata men inget vidare på bana.
Provade sen Pilot Power men de vart för varma på bana och släppte för mycket för min smak.
Sist vart det Pirelli SuperCorsa (SC2 bak och SC1 fram) och sånna blir det nästa år också :)
Magnus-Sthlm skrev:
Nogger är nog den mest lämpade på att svara hur den är för långa personer i alla fall. Vem som är kortast och kör K5 vet jag inte men det skulle vara lite kul att höra deras uppfattning om hur komforten är. 186cm sitter i alla fall utmärkt på den.
180 cm och sitter perfekt :)
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Gixer skrev:
Så här efter första året på nya K5an undrar jag vad ni andra har valt för däck att köra på? och gärna hur ni tycker att dom funkar..

Har inte kört slut på däcken som satt original BT14 än, hojen har ju bara rullat drygt 350 mil än, varav jag har kört kanske 50 eller nåt.

Sandstream skrev:
Sist vart det Pirelli SuperCorsa (SC2 bak och SC1 fram) och sånna blir det nästa år också

Antar att dom funkar bäst på bana eller? Är det att kasta pärlor åt svin om man använder dessa på gatan??

wannagofast skrev:
Läser på "insidebikes.com" att K5´an ska vara komfortabel (nåja) för både lång/kort.. Vad säger ni som har en???

Är drygt 177cm lång sitter bra :tummenupp
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Magnus-Sthlm skrev:
Kör på Michelin Pilot Power och är sjukt nöjd. Det satt ett Avon-däck på när jag köpte den och när det var blött ute var det som att leka Bambi på hal is. Gav ett par riktiga sensationsupplevelser. Kan varmt rekomendera Pilot Power trots lite högre pris och kortare hållbarhet.



Nogger är nog den mest lämpade på att svara hur den är för långa personer i alla fall. Vem som är kortast och kör K5 vet jag inte men det skulle vara lite kul att höra deras uppfattning om hur komforten är. 186cm sitter i alla fall utmärkt på den.

Sjukt nöjd med Power däcken oxå både på gata och på banan åkte uteslutande på dom under 11 bandagar jag var på förra året första bandagen var iofs på originaldäcken Battlax och det va ingen höjdare... K5:an är btw som gjord för oss runt 2 M :D

sandstream skrev:
Provade sen Pilot Power men de vart för varma på bana och släppte för mycket för min smak.

...Med "fel" lufftryck så går dom varma ja !! Tog lite tid innan jag hitta
optimala trycket för min inställning av hojen och mina 0.1 Tons vikt :) ....
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top