Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Specificera gärna vad en "vanlig" qs är i dina ögon, jag har en k6a med Dynojets quickshifter och deras modul som funkar hur bra som helst.

Skicka pm om du behöver mer ingående hjälp eller förklaring.
Med "vanlig" menar jag en som kopplas på PC-3:an, typ GP-switch som greven säljer, funkar den? vad kostar den som du har?
 

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Med "vanlig" menar jag en som kopplas på PC-3:an, typ GP-switch som greven säljer, funkar den? vad kostar den som du har?

Sorry jag skrev lite fel det är quickshift från dynojet och sen ignition module jag har på min PCIIIan. totalt runt 7000:- normal pris i butik.

Vet ej om GP funkar eller hur bra, sökte lite snabbt på google och inte hittat nån info än om annan än samma som jag kör med.

Tommy på Effektbolaget (073-5109410) är grym på frågor som dessa slå honom en pingel, han säljer även dynojets produkter.

från min sida så är jag grymt nöjd med hur min funkar så jag kan inte annat göra än rekomendera Dynojets Quickshift och Ignition module.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Sorry jag skrev lite fel det är quickshift från dynojet och sen ignition module jag har på min PCIIIan. totalt runt 7000:- normal pris i butik.

Vet ej om GP funkar eller hur bra, sökte lite snabbt på google och inte hittat nån info än om annan än samma som jag kör med.

Tommy på Effektbolaget (073-5109410) är grym på frågor som dessa slå honom en pingel, han säljer även dynojets produkter.

från min sida så är jag grymt nöjd med hur min funkar så jag kan inte annat göra än rekomendera Dynojets Quickshift och Ignition module.
7000 med pc3:an hoppas jag då? PC:n har jag redan!
 

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
7000 med pc3:an hoppas jag då? PC:n har jag redan!

Faan jag skriver fel hela tiden ha ha ha
7000kr kostar PC III och iginition module sedan tillkommer den quickshiften du vill ha, vissa få fabrikat (minns ej vilka) har en egen tändningsbrytarmodul men till dynojet och dom andra flesta måste man ha ignition module för inte sabba lådan.

alla moderna motorcyklar i den här klassen har 8 spridare, när PCIII kom ut hade dom flesta bara 4 så har du en modern motorcykel så måste du i flesta fallen använda dig av ignition module för bryta helt oavsett modell av motorcykel.

kör du med bara en quickshift så bryter den bara 4 av 8 spridare vilket gör att du inte avlastar helt när du växlar, när du går via en PCIIIa.


"På motorcyklar som har åtta spridare och inte tidigare kunnat dra nytta av användningen av Dynojet Quick Shifter tillåter tändmodul nu denna funktion"

skriver dynojet själva på deras sida.

så ska du ha en qs där inte brytarmodulen ingår så måste du ha en ignition module förutom själva quickshiften. detta gäller inte bara k5-k6
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Faan jag skriver fel hela tiden ha ha ha
7000kr kostar PC III och iginition module sedan tillkommer den quickshiften du vill ha, vissa få fabrikat (minns ej vilka) har en egen tändningsbrytarmodul men till dynojet och dom andra flesta måste man ha ignition module för inte sabba lådan.

alla moderna motorcyklar i den här klassen har 8 spridare, när PCIII kom ut hade dom flesta bara 4 så har du en modern motorcykel så måste du i flesta fallen använda dig av ignition module för bryta helt oavsett modell av motorcykel.

kör du med bara en quickshift så bryter den bara 4 av 8 spridare vilket gör att du inte avlastar helt när du växlar, när du går via en PCIIIa.


"På motorcyklar som har åtta spridare och inte tidigare kunnat dra nytta av användningen av Dynojet Quick Shifter tillåter tändmodul nu denna funktion"

skriver dynojet själva på deras sida.

så ska du ha en qs där inte brytarmodulen ingår så måste du ha en ignition module förutom själva quickshiften. detta gäller inte bara k5-k6
Ok! så det som behövs extra är ignition module, som lirar med de flesta qs då? Tack för ett snabbt o exakt svar!!
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Hur sitter ni på era gsxr 1000 05-06 hört dessa är bekvämare än tex r1. Har lite ryggproblem därav frågan. tacksam för svar.

Du kommer känna skillnad...gixxrarna är mycket bekvämare. Har precis bytt från K7 till en R1 -08 o skillnaden är brutal. Känns verkligen i ryggen efter en tur med R1:an. Suzukin var underbar..både motormässigt o sittställningen. Fan..want it back
 

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
Hur sitter ni på era gsxr 1000 05-06 hört dessa är bekvämare än tex r1. Har lite ryggproblem därav frågan. tacksam för svar.

Jag har inte kört R1 men man sitter betydligt skönare på långkörningen på en zx10r 06 än en gsxr 06. Det är min personliga uppfattning iaf. Gixxern känns lite mer extrem är vad kawan gjorde. Jag är 180cm lång. jag har inga problem med sittställningen på gixxern men man upptäcker ganska snart att långtouring inte va prio 1 på listan när man designade k5/k6.
Har du ryggproblem kanske en sporthoj inte är ett superbra val för dej.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
En liten fråga till alla glada K5/K6 ägarna.

Vad är bra/rimlig pris för en K6 som har rullat 2800 mil, Yoshi tri oval slipon, allmänt bra skick på hojen, sv såld, 2 ägare. Packboxar och styrlager har precis byttats vid 2400mil.

Tack för hjälpen!
 

Alkojorma

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Ort
0225
Hoj
Suzuki Tl 1000s såld, Ducati Monster S4 såld. Suzuki Gsx-r 1000 -05
Jag köpte min k5 för 72tkr den har gått 1200mil och en ägare svensksåld.
Så jag skulle gissa på mellan 50-60tkr.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag köpte min k5 för 72tkr den har gått 1200mil och en ägare svensksåld.
Så jag skulle gissa på mellan 50-60tkr.

Ok det var som jag misstänkte. Jag är egentligen ute efter en 06 som har gått få mil då jag tänkte behålla hojen några säsonger och kommer att sätta en hel del mil i hojen.
Det verkar som K5/K6 har bra andrahandsvärde vilket är bra!

Är det någon som vet när ventiljusteringen ska äga rum på en K5/K6 och vad priset går på ett sådant ingrepp?
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag letar efter en K6 och nu har man satt sig in lite mer i märket Suzuki och allt vad det innebär. Verkar vara en riktigt fin hoj med mycket potential. Jag har dock en liten fråga vad det gäller ramförstärkningen som var en garantiåtgärd. Har gått in på gixxer.se och läst lite där med och sett hur själva förstärkningen ser ut.

Nu till frågan! Kan man verkligen lita på att förstärkningen håller i alla lägen? Det lät nåt fruktansvärt när man läste om alla som har råkat ut för att ramen har gått av både på K5/K6, men även K7/K8! :död

Ni som har fått ramen åtgärdad, hur uttryckte sig Suzuki i fråga?

Tackar för hjälp!
 
Last edited:

Alkojorma

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Ort
0225
Hoj
Suzuki Tl 1000s såld, Ducati Monster S4 såld. Suzuki Gsx-r 1000 -05
Jag fick det åtgärdat på min hoj i samband med service, när jag märkte att det inte var gjort när jag köpte den.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Jag letar efter en K6 och nu har man satt sig in lite mer i märket Suzuki och allt vad det innebär. Verkar vara en riktigt fin hoj med mycket potential. Jag har dock en liten fråga vad det gäller ramförstärkningen som var en garantiåtgärd. Har gått in på gixxer.se och läst lite där med och sett hur själva förstärkningen ser ut.

Nu till frågan! Kan man verkligen lite på att förstärkningen håller i alla lägen? Det låt nåt fruktansvärt när man läste om alla som har råkat ut för att ramen har gått av både på K5/K6, men även K7/K8! :död

Ni som har fått ramen åtgärdad, hur uttryckte sig Suzuki i fråga?

Tackar för hjälp!


tror inte förstärkningen håller vid fel tidpunkt te.x hårt nerslag från en hjulning el liknande påfrestning.

Ok det var som jag misstänkte. Jag är egentligen ute efter en 06 som har gått få mil då jag tänkte behålla hojen några säsonger och kommer att sätta en hel del mil i hojen.
Det verkar som K5/K6 har bra andrahandsvärde vilket är bra!

Är det någon som vet när ventiljusteringen ska äga rum på en K5/K6 och vad priset går på ett sådant ingrepp?

ventil kontroll vid 2400 mil..kostar allt ifrån 2000kr och uppåt.
 
Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Länsförsäkringars suzukiförsäkring kör jag med. Billigast för mig.

Dyra självrisker på stöld och vagnskadedelen däremot om man väljer halv eller helförsäkring.

Ok, finns det något annat alternativ bolag? If och Folksam är riktigt dyra!

Kollade runt lite och fann dessa försäkringsbolag. Någon av er som har nåt av dessa? Suzukis egen försäkring via Länsförsäkringar har en sjuk självrisk!! Det visste ni säkert redan! haha

1. Folksam
2. Trygg Hansa
3. Länsförsäkringar
4. Salusansvar
5. Bilsport & Mc
6. Tennant
7. Dina försäkringar
 
Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Tack för upplysningen! :tummenupp

Är det någon som har råkat ut för att ramen har gått av trotts att ramförstärkningen har varit monterad?

har hänt flertalet sånna olyckor i europa och usa vad jag läst.

MEN..det kommer inte av vanligdags körning utan av klantiga nerslag efter hjulningar..vilken hojen inte är byggd för enl suzuki :rofl :rofl

Ok, finns det något annat alternativ bolag? If och Folksam är riktigt dyra!

Kollade runt lite och fann dessa försäkringsbolag. Någon av er som har nåt av dessa? Suzukis egen försäkring via Länsförsäkringar har en sjuk självrisk!! Det visste ni säkert redan! haha

1. Folksam
2. Trygg Hansa
3. Länsförsäkringar
4. Salusansvar
5. Bilsport & Mc
6. Tennant
7. Dina försäkringar


försäkringar är så olika från person och stad/område och ålder.

Jag bet för min -05 675/mån för helf och jag var när jag hade den 31 och bodde i skogen i västerås.

När jag flyttade tillbaka till sthlm gick den upp med 400 ungefär.
Då var detta Folk skam.

Bästa du kan göra är att ringa runt och begära offerter.:tummenupp

kan säga att den än idag den bästa hojen med bästa motorn,svänger plättlätt,bra ram och grymt mos i motorn.
Jag hade sista säsongen portad topp,andra kolvar,race kam osv.


har för övrigt fortfarande ett komplett turbo kit att bara skruva dit till k5-k6 motorn om nåon är sugen
 
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top