Lazlo440 skrev:2064612Hej på er.
Kul att se att det är fler som är intresserade av sina gammelgixxers!
Har själv en 88:a som jag håller på att fixa med.
Får man vara med i diskusionen ändå?
stranglefoot skrev:2068169Vad skojigt med en egen 750 tråd! Själv har jag en 87:a med portad topp (yoshi steg ett) och borrade gasare (34mm), v&h supersport samt fälgar från en 88-90 cykel. Öhlins dämpare bak. Den sparkar på riktigt fint! Planerna för säsongen är att lacka Suzukis blå-vita kombination i racingutförandet.
Jonas Gardèus skrev:2068641Kommer att bli snyggt med den färg sättningen.
Vet du hur mycket pullver du har i motorn ?
Har du någon tid från någon körning på strippen ? kul att jämföra.
Jag kör fortfarande men 29mm förgasare vet inte så mycket som e gjort med motor, jag tror att den är rätt standard. Min bästa tid är 11,061- 197kmh och jag hade fyra tider runt 11,06 så 10an var mycket nära.
Jonas Gardèus skrev:2064841Tjata på bara, men vi kan försöker undvika turbo trimnig men en miljon hästar,vem som kan köra längst och snabbas på bak hjul,fram hjul, börjar bli väldigt tjatig och tråkigt.
Lite classikt trimmande och stuk gillar jag, man behöver inte 300 hästar på bak hjulet för att ha skoj.
Visst skulle vara kul att prova på strippen med en 300hp turbo hoj men inte på almenväg, jag är intresserad av att leva en stund till.
Jonas Gardèus skrev:2044855Hej
Är det några som är intresserad av att ha en liten tråd med lite mek och uppgraderings tipps på denna roliga hoj ?
fazerfun skrev:2068975absolut! Och ska man vara petig heter modellen gsx-r 750, inte 750 r
gunnar_gt750 skrev:2070823Jag trycker in en färsk bild på min 88 också.
Jag har fått tag på lite NOS-delar, bl a bytt topp-plattan på gaffeln som kan ses här så det kommer se bra ut när den kommer ut i dagsljuset.
Jag vet inte mkt om dess historia, den har en slags 1990-liknande omlack med dito bakre sidokåpor, och har haft en oherrans massa ägare så det kanske finns någon här på Sporthoj som känner igen den. Kul att veta i så fall. Den tycks ha funnits i Karlskoga-trakten några liv bakåt i tiden, Bergeforsen, Västerbotten senast. Mer på http://suzuki.medial.com/gsxr
gunnar_gt750 skrev:2078899Sådana 'smootbore'-förgasare räknas väl som lite specialare och då vill folk
ha betalt. Man kan nog få tag på det man vill ha från andra världsdelar om man kollar på nätet. Sök efter "Mikuni VM29" på www.google.com
Här har du en källa:
http://www.cyclewareables.com/pages/mikuni_vm29mm_parts_view/mikunivm29.htm
Jonas Gardèus skrev:2079084Det är inte smootbore jag har, dom har runda trottler och fanns inte vad jag vet orginal på någon hoj.
Jag har platta trottlar och fanns bara på gsxr 750-85. Och jag vet att söker man VM29 så kommer smootbore förgasarna upp.
Jag är inte så hemma på att handla utomlans, försjutton jag har inte ens börjat med kortbetalning än.
Jag är väl lite gameldax av mig , jag gillar att se pengarna jag betalar med.
Tack för länkarna
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |