Suzuki GSX750R 85-87 TIPPS och Råd

Atrox.se

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki Gsxr 1100
Hej lägger upp en bild på Jonas hoj.
Jonas.JPG
 

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Skåne
Hoj
GSXR 750
Hej på er.
Kul att se att det är fler som är intresserade av sina gammelgixxers!
Har själv en 88:a som jag håller på att fixa med.
Får man vara med i diskusionen ändå?
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Lazlo440 skrev:
2064612 Hej på er.
Kul att se att det är fler som är intresserade av sina gammelgixxers!
Har själv en 88:a som jag håller på att fixa med.
Får man vara med i diskusionen ändå?

Tjata på bara, men vi kan försöker undvika turbo trimnig men en miljon hästar,vem som kan köra längst och snabbas på bak hjul,fram hjul, börjar bli väldigt tjatig och tråkigt.

Lite classikt trimmande och stuk gillar jag, man behöver inte 300 hästar på bak hjulet för att ha skoj.
Visst skulle vara kul att prova på strippen med en 300hp turbo hoj men inte på almenväg, jag är intresserad av att leva en stund till.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Vad skojigt med en egen 750 tråd! Själv har jag en 87:a med portad topp (yoshi steg ett) och borrade gasare (34mm), v&h supersport samt fälgar från en 88-90 cykel. Öhlins dämpare bak. Den sparkar på riktigt fint! Planerna för säsongen är att lacka Suzukis blå-vita kombination i racingutförandet.
 

Bifogat

  • 060225_132644.jpg
    060225_132644.jpg
    45.6 KB · Visningar: 238
  • 1985_GSX-R750R_blwh_450.jpg
    1985_GSX-R750R_blwh_450.jpg
    25.7 KB · Visningar: 164

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
stranglefoot skrev:
2068169 Vad skojigt med en egen 750 tråd! Själv har jag en 87:a med portad topp (yoshi steg ett) och borrade gasare (34mm), v&h supersport samt fälgar från en 88-90 cykel. Öhlins dämpare bak. Den sparkar på riktigt fint! Planerna för säsongen är att lacka Suzukis blå-vita kombination i racingutförandet.

Kommer att bli snyggt med den färg sättningen.
Vet du hur mycket pullver du har i motorn ?
Har du någon tid från någon körning på strippen ? kul att jämföra.
Jag kör fortfarande men 29mm förgasare vet inte så mycket som e gjort med motor, jag tror att den är rätt standard. Min bästa tid är 11,061- 197kmh och jag hade fyra tider runt 11,06 så 10an var mycket nära.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Jonas Gardèus skrev:
2068641 Kommer att bli snyggt med den färg sättningen.
Vet du hur mycket pullver du har i motorn ?
Har du någon tid från någon körning på strippen ? kul att jämföra.
Jag kör fortfarande men 29mm förgasare vet inte så mycket som e gjort med motor, jag tror att den är rätt standard. Min bästa tid är 11,061- 197kmh och jag hade fyra tider runt 11,06 så 10an var mycket nära.

Har ingen aning om vad effekten är nu, men tror att det finns mer att hämta. Var upp på bromsbänken ifjol. Efter det så var det bara att bestycka upp massor! Eftersom jag köpte den ifjol så gick mesta tiden åt till att få den att gå ordentligt. Fick även tag på en av dom tidigare ägarna, han sade att hojen var byggd för roadracing men den blev aldrig använd inom det.
 

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Skåne
Hoj
GSXR 750
Jonas Gardèus skrev:
2064841 Tjata på bara, men vi kan försöker undvika turbo trimnig men en miljon hästar,vem som kan köra längst och snabbas på bak hjul,fram hjul, börjar bli väldigt tjatig och tråkigt.

Lite classikt trimmande och stuk gillar jag, man behöver inte 300 hästar på bak hjulet för att ha skoj.
Visst skulle vara kul att prova på strippen med en 300hp turbo hoj men inte på almenväg, jag är intresserad av att leva en stund till.

Hej igen. Klassiskt stuk hade den verkligen, nära orginallack t.o.m. Ersatte den
ljusblå färgen med mörkblå.
Bakfälgen var breddad när jag köpte hojen, sitter ett 180däck på.
Just nu är bakdelen i bitar. Ersätter all plast bakom tanken med ett kit köpt i
Frankrike. Infällt vitt diodljus bak... Jäkla jobb att göra, men blev ok.
Fick t.o.m. tag på en hugger för 900:-, krävs lite kapning bara.
Träffade sadelmakaren igår och han kör igång nästa vecka.
Sedan är det dekaler och lack. Tänkte inte lacka om framdelen utan istället
fortsätta på inslagen bana med vit/blå på bakdelen.
Bilder ligger här:
http://spaces.msn.com/MotospeedGsxr
Dax att programmera videon och åka till Malmö och spela Squash!
Ha det
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jonas Gardèus skrev:
2044855 Hej
Är det några som är intresserad av att ha en liten tråd med lite mek och uppgraderings tipps på denna roliga hoj ?

absolut! Och ska man vara petig heter modellen gsx-r 750, inte 750 r :hihi
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag trycker in en färsk bild på min 88 också.

Jag har fått tag på lite NOS-delar, bl a bytt topp-plattan på gaffeln som kan ses här så det kommer se bra ut när den kommer ut i dagsljuset.

gunnar-gsxr.jpg


Jag vet inte mkt om dess historia, den har en slags 1990-liknande omlack med dito bakre sidokåpor, och har haft en oherrans massa ägare så det kanske finns någon här på Sporthoj som känner igen den. Kul att veta i så fall. Den tycks ha funnits i Karlskoga-trakten några liv bakåt i tiden, Bergeforsen, Västerbotten senast. Mer på http://suzuki.medial.com/gsxr
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
gunnar_gt750 skrev:
2070823 Jag trycker in en färsk bild på min 88 också.

Jag har fått tag på lite NOS-delar, bl a bytt topp-plattan på gaffeln som kan ses här så det kommer se bra ut när den kommer ut i dagsljuset.

gunnar-gsxr.jpg


Jag vet inte mkt om dess historia, den har en slags 1990-liknande omlack med dito bakre sidokåpor, och har haft en oherrans massa ägare så det kanske finns någon här på Sporthoj som känner igen den. Kul att veta i så fall. Den tycks ha funnits i Karlskoga-trakten några liv bakåt i tiden, Bergeforsen, Västerbotten senast. Mer på http://suzuki.medial.com/gsxr

Riktigt tjusig hoj du har! :tummenupp
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Den är bara en vanlig halv-sliten 750 under skalet :) men lite kul att hålla en pensionär rullande.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Finns det verkligen så få som äger gamla gsxr hojar. Lite mera diskutioner måste vi väl kunna skapa :confused: .

Var i dag och kollade hur mycket det skulle kosta att renovera mina VM29 förgasare. Matrialet flotörnål och säte, trottel nål och rör plus lite pakningar skulle gå på nära 4000kr för matrialet bara :( . Och då är ju inte några munstycken in räknade eller jobbet.
Lite dyrt tycker jag.
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Sådana 'smootbore'-förgasare räknas väl som lite specialare och då vill folk
ha betalt. Man kan nog få tag på det man vill ha från andra världsdelar om man kollar på nätet. Sök efter "Mikuni VM29" på www.google.com

Här har du en källa:
http://www.cyclewareables.com/pages/mikuni_vm29mm_parts_view/mikunivm29.htm

Eller skicka dem till Texas och få dem renoverade :hihi
http://www.wgcarbs.com/149320.html
249 dollar låter inte så farligt för allt det beskrivna jobbet, t om testade på vägen !
 
Last edited:

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
gunnar_gt750 skrev:
2078899 Sådana 'smootbore'-förgasare räknas väl som lite specialare och då vill folk
ha betalt. Man kan nog få tag på det man vill ha från andra världsdelar om man kollar på nätet. Sök efter "Mikuni VM29" på www.google.com

Här har du en källa:
http://www.cyclewareables.com/pages/mikuni_vm29mm_parts_view/mikunivm29.htm

Det är inte smootbore jag har, dom har runda trottler och fanns inte vad jag vet orginal på någon hoj.
Jag har platta trottlar och fanns bara på gsxr 750-85. Och jag vet att söker man VM29 så kommer smootbore förgasarna upp.
Jag är inte så hemma på att handla utomlans, försjutton jag har inte ens börjat med kortbetalning än.
Jag är väl lite gameldax av mig , jag gillar att se pengarna jag betalar med.


Tack för länkarna :hihi
 
Last edited:

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Jonas Gardèus skrev:
2079084 Det är inte smootbore jag har, dom har runda trottler och fanns inte vad jag vet orginal på någon hoj.
Jag har platta trottlar och fanns bara på gsxr 750-85. Och jag vet att söker man VM29 så kommer smootbore förgasarna upp.
Jag är inte så hemma på att handla utomlans, försjutton jag har inte ens börjat med kortbetalning än.
Jag är väl lite gameldax av mig , jag gillar att se pengarna jag betalar med.


Tack för länkarna :hihi

Dom förgasarna du har sitter även på 86 och 87....
Förgasarna är ju väldigt lika RS-serien.
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Gör en förfrågan hos MC-shopen. De tog för några år sedan över KGK Suzuki's hela kvarvarande lager av äldre delar och det finns nog ett och annat kvar ännu.
Om någon frågar efter sådana delar hos någon handlare är det troligt att förfrågan till slut hamnar i Karlstad i alla fall eftersom ordinarie handlares sökningar i KGK Suzuki's databas routas vidare dit om det gäller gammel-delar.

PRESS-STOPP: Kolla repsatserna på tyska Ebay, 10 Euro

http://cgi.ebay.de/SUZUKI-GSX-R-750...054830832QQcategoryZ49815QQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top