Jonas Gardèus
Ny medlem
Det skull va schysst, alltid kul att få lite info om för och nackdelar.
Mvh Jonas
Mvh Jonas
Bhult skrev:2172321ni boys som vet är en gsx-r 750 typ 85 ell nått lättsålt? vet om en hoj som stått i ett par år.. vad är det värt om kåpor o sånt e i mindre bra skick men orginal lack o dekaler..
Jonas Gardèus skrev:2045019Kan man göra om man vill ha en 1100cc. Har funderat på de själv i bland men effekt är inte allt.
Jag kommer nog åka 750cc ett tag framöver (lite kult) och se vad jag kan göra med den först.
Jag har börjat med att uppgraderat chassit först med Ölinare bak och slipad,preppad framgaffel.
Har även monterat ISR ok och fullflytande skivor, Villken höjdar uppgradering det var värt pengarna.
Har en Harris sving liggande som är förstärkt och lite längre, kommer provas någon gång i framtiden.
Just nu sitter fälgar från en 88 gsxr1100 som gärna byts ut till lättare.
Jag är mest intresserad att göra min hoj så lik som en RR-hoj från 1985.
Och är intresserad av att köpa lite prylar som tex magnesium fälgar och racingkåper.
viktor95 skrev:2189072Hejdu! du har en gsxr från 1985 sant? isåfall vet du om det är vaccumförgasare eller flatslide orginal? jag har köpt en motor som jag tror är från 85-88 cirka men den vill inte gå riktigt bra,på den är det flatslide dessa ser ut som mikuni tm33-or(osäker på detta) vill veta orginalbestyckning på 750r orginal förgasare vet någon detta.
stranglefoot skrev:2192261Hej!
Jag kanske kan svara på din fråga. Har förr mig att det var 97,5 högfart och 27,5 lågfart. Detta gäller för vm29ss modellerna som är uppbyggda på liknande sätt som tm gasarna. Har själv borade 29r på min 750. Funkar skitbra över ca. 5000 varv! Annars är dom mest besvärliga tycker jag. Har införskaffat en brygga från en 1100 som ska monteras när det finns tid över!
Här finns lite fakta också: http://www.partspartners.com/html/gsxr750.html
Om det är en 88 snurra så är det den kortslagiga modellen.
viktor95 skrev:2209483Tack för det.ska kolla länken senare.
Har en brygga från 1100 orginal vaccum fuggar,den sitter på nu som prov.Har testat utan luftfilter gick inte så dåligt i allafall.Jag har hört att det inte går att sätta på lösa luftfilter på dessa??.(får inte plats med orginalluftburk.)Vet du eller någon annan om det är så och varför?
stranglefoot skrev:2215003JA då får jag väl passa på att tacka dig också! Har själv fått tag på en vaccum brygga från en 1100. Har undrat om burken får plats, men nu vet jag ju att den inte får det! Det ska visst gå att bestycka så det fungerar med lösa filter, man måste nog upp i en bänk för att få till det. Vet du vad du har för munstycken i den bryggan?
viktor95 skrev:2219142Hej igen!
Jag har inte kollat själv,men han som jag köpte dom av sa att huvudmunstycket var 127 dessa va helt orginal enl honom.
andersbrink skrev:2219511127 är inte original, däremot 127.5 är en originalstorlek från Mikuni. T.ex. storlek 130 från Dynojet och storlek 130 från Mikuni har helt olika flödesegenskaper. Jag har postat något tidigare men hittar inte på JPG-bilden där det beskrivs grafiskt.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |