Suzuki GSX750R 85-87 TIPPS och Råd

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Det skull va schysst, alltid kul att få lite info om för och nackdelar.

Mvh Jonas
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Tips
Dreva ner till ett 13 kugg fram och vipps så har man en mycket roligare och snabbare gammal 750. BUGGET TRIM :hihi
 

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Hjälp

Ibland då jag ska starta bågen min så lyser "sidestand"- och oljelampan
och då detta inträffar är hojen förjävla tjurig att få igång?

Någon som har idéer på vad felet kan vara? :confused:

Hjälp!!!!
 

Bhult

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Borås
Hoj
mmmm
ni boys som vet är en gsx-r 750 typ 85 ell nått lättsålt? vet om en hoj som stått i ett par år.. vad är det värt om kåpor o sånt e i mindre bra skick men orginal lack o dekaler..
 

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Bhult skrev:
2172321 ni boys som vet är en gsx-r 750 typ 85 ell nått lättsålt? vet om en hoj som stått i ett par år.. vad är det värt om kåpor o sånt e i mindre bra skick men orginal lack o dekaler..

Ingen värsting på ämnet, men jag kan tänka mig att det inte skulle vara
några som helst problem att sälja. Har fått för mig att dessa hojar står väldigt
högt i kurs för sin ålder samt att de är ganska eftertraktade.

Ska du sälja har jag eventuellt en kompis som är intresserad.
 

viktor95

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Ort
Sandviken
Hoj
RF900R
gsxr 750 1985

Jonas Gardèus skrev:
2045019 Kan man göra om man vill ha en 1100cc. Har funderat på de själv i bland men effekt är inte allt.

Jag kommer nog åka 750cc ett tag framöver (lite kult) och se vad jag kan göra med den först.

Jag har börjat med att uppgraderat chassit först med Ölinare bak och slipad,preppad framgaffel.

Har även monterat ISR ok och fullflytande skivor, Villken höjdar uppgradering det var värt pengarna.

Har en Harris sving liggande som är förstärkt och lite längre, kommer provas någon gång i framtiden.

Just nu sitter fälgar från en 88 gsxr1100 som gärna byts ut till lättare.

Jag är mest intresserad att göra min hoj så lik som en RR-hoj från 1985.
Och är intresserad av att köpa lite prylar som tex magnesium fälgar och racingkåper.

Hejdu! du har en gsxr från 1985 sant? isåfall vet du om det är vaccumförgasare eller flatslide orginal? jag har köpt en motor som jag tror är från 85-88 cirka men den vill inte gå riktigt bra,på den är det flatslide dessa ser ut som mikuni tm33-or(osäker på detta) vill veta orginalbestyckning på 750r orginal förgasare vet någon detta.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
viktor95 skrev:
2189072 Hejdu! du har en gsxr från 1985 sant? isåfall vet du om det är vaccumförgasare eller flatslide orginal? jag har köpt en motor som jag tror är från 85-88 cirka men den vill inte gå riktigt bra,på den är det flatslide dessa ser ut som mikuni tm33-or(osäker på detta) vill veta orginalbestyckning på 750r orginal förgasare vet någon detta.

Hej!
Jag kanske kan svara på din fråga. Har förr mig att det var 97,5 högfart och 27,5 lågfart. Detta gäller för vm29ss modellerna som är uppbyggda på liknande sätt som tm gasarna. Har själv borade 29:eek:r på min 750. Funkar skitbra över ca. 5000 varv! Annars är dom mest besvärliga tycker jag. Har införskaffat en brygga från en 1100 som ska monteras när det finns tid över!
Här finns lite fakta också: http://www.partspartners.com/html/gsxr750.html
Om det är en 88 snurra så är det den kortslagiga modellen.
 
Last edited:

viktor95

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Ort
Sandviken
Hoj
RF900R
stranglefoot skrev:
2192261 Hej!
Jag kanske kan svara på din fråga. Har förr mig att det var 97,5 högfart och 27,5 lågfart. Detta gäller för vm29ss modellerna som är uppbyggda på liknande sätt som tm gasarna. Har själv borade 29:eek:r på min 750. Funkar skitbra över ca. 5000 varv! Annars är dom mest besvärliga tycker jag. Har införskaffat en brygga från en 1100 som ska monteras när det finns tid över!
Här finns lite fakta också: http://www.partspartners.com/html/gsxr750.html
Om det är en 88 snurra så är det den kortslagiga modellen.

Tack för det.ska kolla länken senare.
Har en brygga från 1100 orginal vaccum fuggar,den sitter på nu som prov.Har testat utan luftfilter gick inte så dåligt i allafall.Jag har hört att det inte går att sätta på lösa luftfilter på dessa??.(får inte plats med orginalluftburk.)Vet du eller någon annan om det är så och varför?
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Ni som inte var i Hultsfred och gasade missa nåt trevligt, Mycket körning och ett jäkla grepp på betongen :)

Visst det var lite väntan ibland men det var första försöket för arrangörerna och garanterat kommer bli bättre nästa gång.

Bara jobbat på er alla i http://www.braclub.se/static.aspx?a=galleri

Mvh Jonas Gardèus
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
viktor95 skrev:
2209483 Tack för det.ska kolla länken senare.
Har en brygga från 1100 orginal vaccum fuggar,den sitter på nu som prov.Har testat utan luftfilter gick inte så dåligt i allafall.Jag har hört att det inte går att sätta på lösa luftfilter på dessa??.(får inte plats med orginalluftburk.)Vet du eller någon annan om det är så och varför?

JA då får jag väl passa på att tacka dig också! Har själv fått tag på en vaccum brygga från en 1100. Har undrat om burken får plats, men nu vet jag ju att den inte får det! Det ska visst gå att bestycka så det fungerar med lösa filter, man måste nog upp i en bänk för att få till det. Vet du vad du har för munstycken i den bryggan?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Min hade 127.5 på huvudmunstycket med Dual-Pod filter. Ivfsh är 127.5 eller 130 en bra början för att sen finjustera i bänk.
 

viktor95

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Ort
Sandviken
Hoj
RF900R
stranglefoot skrev:
2215003 JA då får jag väl passa på att tacka dig också! Har själv fått tag på en vaccum brygga från en 1100. Har undrat om burken får plats, men nu vet jag ju att den inte får det! Det ska visst gå att bestycka så det fungerar med lösa filter, man måste nog upp i en bänk för att få till det. Vet du vad du har för munstycken i den bryggan?

Hej igen!
Jag har inte kollat själv,men han som jag köpte dom av sa att huvudmunstycket var 127 dessa va helt orginal enl honom.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
viktor95 skrev:
2219142 Hej igen!
Jag har inte kollat själv,men han som jag köpte dom av sa att huvudmunstycket var 127 dessa va helt orginal enl honom.

127 är inte original, däremot 127.5 är en originalstorlek från Mikuni. T.ex. storlek 130 från Dynojet och storlek 130 från Mikuni har helt olika flödesegenskaper. Jag har postat något tidigare men hittar inte på JPG-bilden där det beskrivs grafiskt.
 

viktor95

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Ort
Sandviken
Hoj
RF900R
andersbrink skrev:
2219511 127 är inte original, däremot 127.5 är en originalstorlek från Mikuni. T.ex. storlek 130 från Dynojet och storlek 130 från Mikuni har helt olika flödesegenskaper. Jag har postat något tidigare men hittar inte på JPG-bilden där det beskrivs grafiskt.

Tack Anders för upplysningen.
Man lär så länge man lever.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Äntligen är man klar med lackeringen! Tyvärr så behagade min hårddisk att säga upp sig, samt programmet för mobilen obrukbart! Kommer bilder vilken dag som helst iaf! Är det någon (gärna brink!) som har koll på hur det funkar med förgasarbryggor från kubikmässigt större hojar, typ om nålarna brukar var helt åt skogen? Munstycken lär man ju ändå få byta!
Har en grej till som jag ville få svar på, vart gräver man upp ett tidsenligt racingställ från 80-talet?
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Nu har jag laddat upp några bilder!
 

Bifogat

  • 060604_125720.jpg
    060604_125720.jpg
    22 KB · Visningar: 62
  • 060604_125640.jpg
    060604_125640.jpg
    20.2 KB · Visningar: 53
  • 060604_125624.jpg
    060604_125624.jpg
    20.6 KB · Visningar: 51
  • 060604_125700.jpg
    060604_125700.jpg
    18.8 KB · Visningar: 53

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Kopplings byte

Halloj på er alla, är det någon som kan ge mig lite tips om vad jag bör tänka på inför kommande kopplingsbyte.
Finns det något märke som är bättre en andra eller mer lämpad för lite dragracing som jag kör i bland.
Är det svårt (har aldrig meckat gsxr motorer) behövs special verktyg.
Alla tips är välkomena, allt för att min gsxr750 -85 skall bli glad igen.

Mvh Jonas
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top