Suzuki märkesförsäkring, prishöjning på gång!

StiFf

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Suzuki Gsxr 750 k2
Dock kan jag medela att de redan funderar på en sänkning igen då de hade fått massor som har hört av sig och massor som tänkte lämna bolaget.

Jag kan inte låta bli att undra hur fan dom tänker om dom inte räknat med det....

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, bolagen i allmänhet och IF i synnerhet verkar helt klart ha fixerat onda ögat på unga aktiva förare och SH-åkare inför denna säsong:näsblod Så de av oss som ibland kör kurser för att utvecklas som förare får vackert plocka fram kulramen och hålla koll på vårt deltagande, när det gäller vagnskadan: http://www.svmc.se/school/Forsakring_vid_SMCs_fortbildning/

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Var i kontakt med Suzuki Märkesförsäkring i förrgår och frågade varför jag fick ett brev om att premien skulle vara 11000 per år (jämfört med 7900 som jag hade förra året) när deras hemsida gav mig premien 9400,-?

Fick mail igår om att de hade gjort en miss och att min nya försäkringspremie, hel/hel skulle landa på 8341...
Helt ok, tyckte jag...:)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det där är det nog inte många som vet om!
Njae, jag tror att de som redan anmält sig till kurser fått ett mail om förändringen och erbjudits pengarna tillbaka vid ev avbokning. Men nu känns det viktigt att de som bokar hädanefter har koll på läget. I praktiken är det ju nya villkor så det tar väl ett tag innan ändringen slår igenom fullt ut?

Last edited:

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
SV1000N
Sorry för gammal tråd men historian kanske är relevant...

Någon mer än jag som fått ca. 20% höjning VARJE år i 4-5 år?

Både jag & hoj blir fortfarande äldre! Priset är inte heeelt åt h-e men byter bolag på ren princip snart...

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Förra året så hojde dom premien på min gamla tjocka CBR1000RR 2005 från ca 14000:- hel/hel avställbar till 26000:-
Tilläger att jag sålde skiten och började samla på Whiskey ist.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag har precis reggat min FZ6N i sverige då jag skall sälja den (orkar verkligen inte köra ner den till Polen igen) och jag som 24år blir paff när jag kollar försäkring på den
http://www.bilsport-mc.com/sv/motorcykel/mcforsakring/#berakna-pris
TRAFIKFÖRSÄKRING
2 171 kr/år
HELFÖRSÄKRING
4 459 kr/år
självisk 1500kr stöld / 3000kr vagnskada.

Kan det verkligen vara möjligt? jag tycker det låter snuskigt billigt
*detta är med SMC 10% rabatt

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Sorry för gammal tråd men historian kanske är relevant...

Någon mer än jag som fått ca. 20% höjning VARJE år i 4-5 år?

Både jag & hoj blir fortfarande äldre! Priset är inte heeelt åt h-e men byter bolag på ren princip snart...
Nej. Jag betalar fortfarande bara fikapengar i försäkring, 2500 kr hel/hel för en Bandit 1250 av nyare modell. Snuskigt billigt! Sist jag kollade så skulle de andra bolagen ha drygt 6000 kr för samma försäkring.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Såg en ZX9R -96 på blocket som påstod sig betala ca 4000 i helförsäkring och han var 23 år med kortet i 3 år. Jag tänkte fan vad du ljuger nu. Jag har inte lyckats hitta något sporthoj oavsett ålder för sånt pris. Jovisst, kollade upp på mig och det låg ungefär en tusenlapp högre då jag har haft kortet 2 år bara.

Inte lika billigt för nyare ZX9R men känner att jag tänker leta efter lite sånna i sommar iaf.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Såg en ZX9R -96 på blocket som påstod sig betala ca 4000 i helförsäkring och han var 23 år med kortet i 3 år. Jag tänkte fan vad du ljuger nu. Jag har inte lyckats hitta något sporthoj oavsett ålder för sånt pris. Jovisst, kollade upp på mig och det låg ungefär en tusenlapp högre då jag har haft kortet 2 år bara.

Inte lika billigt för nyare ZX9R men känner att jag tänker leta efter lite sånna i sommar iaf.

Jag betalar 12-13k för en 2003a (helförsäkrat).
Billigast var länsförsäkringar.
Är 26 år och bor på landet i sthlms län.

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Nu under tusenlappen per år för en tl1000r -00 helförsäkrad...:tummenupp

Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Nu under tusenlappen för en tl1000r -00 hel/hel...:tummenupp

Min kostar 2600:- Hel/ Hel, men jag bor ju i Stockholm.

TL 1000R , -mest pang för pengarna ? :banana:tuttar

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Ni får ju ge er ålder och hur länge ni haft kortet också. Är ni 50+ med kortet under halva livet så gör det lite skillnad mot en som tog det i höstas och är 24 kanske.

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
OJ, vilka summor vissa här anger. Då ska jag nog hålla mig till min gamla enstånka ett tag till då :tungan . Dom sänkte nämligen min från 1400 - 1100 i år. Då är det två saker jag kan stryka från min "vill-ha-lista" , dvs kromsläde och plasträcer.

HoggeBogge

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2015
Hoj
Ducati 1098 -07
Hmm, man upphör aldrig att förvånas över våra kära försäkringsbolag..
För mycket fokus på hojen, borde istället baseras på ägaren/brukaren. Orsakar men ärenden så får man räkna med en något högre premie eller självrisk efter det tills man kommit ifatt igen typ.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Hmm, man upphör aldrig att förvånas över våra kära försäkringsbolag..
För mycket fokus på hojen, borde istället baseras på ägaren/brukaren. Orsakar men ärenden så får man räkna med en något högre premie eller självrisk efter det tills man kommit ifatt igen typ.

Starta ett försäkringsbolag du, jag kommer vara kund dIReCKt!

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Z900 2018
TL1000R, -98, helförsäkring 2600:- per år, 42 bast med kortet snart 2 år. (3 om man räknar in de 9 månader jag hade kortet första gången för 20 år sen) :)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin