Dock kan jag medela att de redan funderar på en sänkning igen då de hade fått massor som har hört av sig och massor som tänkte lämna bolaget.
Jag kan inte låta bli att undra hur fan dom tänker om dom inte räknat med det....
Dock kan jag medela att de redan funderar på en sänkning igen då de hade fått massor som har hört av sig och massor som tänkte lämna bolaget.
Ptjaa, bolagen i allmänhet och IF i synnerhet verkar helt klart ha fixerat onda ögat på unga aktiva förare och SH-åkare inför denna säsong Så de av oss som ibland kör kurser för att utvecklas som förare får vackert plocka fram kulramen och hålla koll på vårt deltagande, när det gäller vagnskadan: http://www.svmc.se/school/Forsakring_vid_SMCs_fortbildning/
Njae, jag tror att de som redan anmält sig till kurser fått ett mail om förändringen och erbjudits pengarna tillbaka vid ev avbokning. Men nu känns det viktigt att de som bokar hädanefter har koll på läget. I praktiken är det ju nya villkor så det tar väl ett tag innan ändringen slår igenom fullt ut?Det där är det nog inte många som vet om!
Nej. Jag betalar fortfarande bara fikapengar i försäkring, 2500 kr hel/hel för en Bandit 1250 av nyare modell. Snuskigt billigt! Sist jag kollade så skulle de andra bolagen ha drygt 6000 kr för samma försäkring.Sorry för gammal tråd men historian kanske är relevant...
Någon mer än jag som fått ca. 20% höjning VARJE år i 4-5 år?
Både jag & hoj blir fortfarande äldre! Priset är inte heeelt åt h-e men byter bolag på ren princip snart...
Såg en ZX9R -96 på blocket som påstod sig betala ca 4000 i helförsäkring och han var 23 år med kortet i 3 år. Jag tänkte fan vad du ljuger nu. Jag har inte lyckats hitta något sporthoj oavsett ålder för sånt pris. Jovisst, kollade upp på mig och det låg ungefär en tusenlapp högre då jag har haft kortet 2 år bara.
Inte lika billigt för nyare ZX9R men känner att jag tänker leta efter lite sånna i sommar iaf.
Nu under tusenlappen för en tl1000r -00 hel/hel...
Min kostar 2600:- Hel/ Hel, men jag bor ju i Stockholm.
TL 1000R , -mest pang för pengarna ?
Ni får ju ge er ålder och hur länge ni haft kortet också. Är ni 50+ med kortet under halva livet så gör det lite skillnad mot en som tog det i höstas och är 24 kanske.
Hmm, man upphör aldrig att förvånas över våra kära försäkringsbolag..
För mycket fokus på hojen, borde istället baseras på ägaren/brukaren. Orsakar men ärenden så får man räkna med en något högre premie eller självrisk efter det tills man kommit ifatt igen typ.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|