Tänkte bara.
Helt standard, vad du än gör med hojen. Hojen är absolut mest eftersökt som standard. Spara varenda skruv, bromsslang du tar bort/ersätter. Kan väl inte tänka mig att du ska bygga en racehoj utav den gamla hojen, den går rejält fort original osv. Räcker till för att njuta lite blårök och doft! Den är ju en veteran nu, ska posöråkas och visas upp på lite mc-träffar.... original 100% helst.. om möjligt. E den i ok originalskick så bör den ge dig ett smail på facet varenda gång du åker/kör en sväng på den aldeles för dig själv. I mina ögon e du helt fel ute om du vill förändra denna hoj-icon som nu har något utav kult-status. Mina tankar om äldre uddahojar som överlevt "untuched"!
Samlar på en del äldre hojar, det som stör mig mest på dem när jag e lite grinig är utav-kapade bakskärmar, färgade skruvar för att inte tala om de som bytt färgschema, å så alla de där urdålga miniblinkers som sitter på många hojar..... nu är jag inte superpedant eller så. Men förstår att en 30+ år gammal hoj för väldigt många röner sitt bästa betyg i att vara som den lämnade fabriken. Tänk vad jobb de lade på den tiden för att hojen skulle vara precis så! Original!
Köpte för många år sedan en Ducati 851SP3, där e lite grejor bytade på den, det mest iögonfallande är den kapade bakskärmen. Nu 10 år sedan lyckades jag få nos på en utomlands, dyr och kräver jobb för att matcha resten utav hojen, när lilla plastskärmen är i topskick kommer den väl ha kostat ... ca 6,000.--.
Lever ju lite med/i Honda CB1100R klubben, CB1100R 80-tal, där sitter en verktygslåda på den, ska sitta. Finns jättefina nyproducerade att köpa, men en fästskruv till dem var jättespecial, finns att köpa NEJ! För att inte tala om nyckeln till verktygslådan, lås går att finna, men original använde man ju startnyckeln till samma lås. Nu blir det en nyckel till att hålla reda på. Dyra Öhlinare på samma hoj drar ju ner priset om original inte finns... !!!
Jag tycker, de flesta äldre hojar som överlevt tidens tand väl och i originalskick, låt den vara.... vårda dem, kör dem. De är MC-historia. E du, vill du förändra.. köp en hoj som redan är på väg till identitetsbyte.
Bara tankar ifrån en äldre man som mer och mer uppskattar original. Och njuter när jag ser många omgjorda förbättrade hojar. Men en del hojar rör man inte,
MVH Toyman
Nu ska jag gå till gymmet och tjöta med mina äldre polare, sjukdomar och åldringsvården. Lite politik.... skälla.... ;-) lyfta em massa ton skrot. Se till så att fysiken flåset gör mig till en bättre hojåkare!