Hejsan, Ang mätarna så går dom att renovera upp. Finns någon kille i USA som har gjort detta. MEN,jag tror inte att det är ekonomiskt försvarbart=jättedyrt.
Ny hastighetsmätare finns här
http://www.cmsnl.com/suzuki-rg500c-...4002/speedometerkilo_3411021a10/#.WIxx1BsrLmE
Varför inte ställa frågan i rg250 forumet jag länkade till i början av din tråd??
När det gäller oljepumpen finns ingen som helst anledning att vara orolig.Dom är pålitliga med dagens fin fina oljor. KOPPLA INTE UR DEN!!! Att åka gata och blanda i olja i bensinen är bara jobbigt. Du kan testa genom att först blanda olja i bensintanken och DÄREFTER koppla ur en eller två olje slangar.Starta hojjen och tryck på olje pumpens justerings arm så att den ger max med olja. Det funkar på tomgång men lurar oljepumpen att tro att du har full gas. Då ser du om det kommer olja ur slangarna.Det kommer mindre än du tror.Finns någon snutt på youtube ang detta också. Sök på Rg500 oilpump
Att justera den är enkelt och välbeskrivet i den gula manualen som du MÅSTE skaffa om du inte har den redan. MEN manualen finns även att tanka hem på RG250 forumet jag pratar varmt om.
//Uffe