Svårsålt

Taxweiler

Ny medlem
Gick med
26 May 2013
Ort
Kalix
Hoj
82, suzuki gs550
Önskar input om både annonstexten, samt priset. Vad tycker ni?
Just i ditt (vårt) fall så är det nog location location location som gäller. Marknaden för kul hojar är nog inte lika stor uppe i norr, testa sätta ut en cross eller en fyrhjuling istället så blir det drag i lådan :rolleyes:

Sen gäller ju det omvända också, suttit i månader o dreglat över hojar som säljs halvvägs till medelhavet för mig :mad:
 

Reset000

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2012
Ort
Sthlm
Hoj
En dekaltrimmad en..
Sålde en 2-hjuling igår (moppe). Den var kanske lite för lågt satt i pris för en kille ringde samma minut som annonsen kom ut och sa att han tog den. Han kom och hämtade moppen och såg lycklig ut som ett barn. Det ringde ett tiotal personer inom ett par timmar.

Flera som ringde bönade och bad att få köpa den med hänvisning till olika behov, från att dottern måste ha en till att de hade blivit pensionärer och ville ha en moppe igen. En kille sa att - Så länge annonsen är kvar har den som kommer först rätt att få köpa den!! Han menade att han skulle hinna före den andra om han körde fort... Det gick inte riktigt in att jag hade lovat den andra killen och att annonsen låg kvar tills pengar låg på bordet.

Som så många andra har sagt - för rätt pris i köpares ögon går det alltid att sälja och det är alltid köparna som sätter nivån.

Lite Off topic,
La ut min gamla moppe igår också, ganska många hörde av sig, hade väl också lagt mig för lågt :) De första på plats var två unga grabbar från andra sidan av stan, och de lämnade pengar i handen och behövde inget kvitto eller nånting, vi skrev bara på ägarbytet och postade det. Sen drog de iväg utan hjälmar, trots att jag frågade dem om de hade hjälm innan de kom eller om jag skulle skicka med det, men de hade och behövde ingen...

Kl 01:30 ringer det och jag trycker bort det, då det inte var deras nummer trodde jag att det var nån idiot som hade kvar annonsen eller nåt, men det ringde igen och igen.. till slut svarar jag riktigt argt, och då var det polisen som berättade att moppen hade varit med i en incident, och jag blev alldeles kall inombords, fan tänk om det hade gått riktigt illa för grabbarna... Men som tur var hade de bara blivit haffade och polisen såg att de nog inte hade det namnet som stod på regbeviset.. Och ringde helt enkelt mitt i natten och frågade om det var sant att jag hade sålt den till dem samma kväll...

Ja ja, hoppas det gick bra för dem sen iaf, och att de inte blev för uppläxade av snuten..
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Lite Off topic,
La ut min gamla moppe igår också, ganska många hörde av sig, hade väl också lagt mig för lågt :) De första på plats var två unga grabbar från andra sidan av stan, och de lämnade pengar i handen och behövde inget kvitto eller nånting, vi skrev bara på ägarbytet och postade det. Sen drog de iväg utan hjälmar, trots att jag frågade dem om de hade hjälm innan de kom eller om jag skulle skicka med det, men de hade och behövde ingen...

Kl 01:30 ringer det och jag trycker bort det, då det inte var deras nummer trodde jag att det var nån idiot som hade kvar annonsen eller nåt, men det ringde igen och igen.. till slut svarar jag riktigt argt, och då var det polisen som berättade att moppen hade varit med i en incident, och jag blev alldeles kall inombords, fan tänk om det hade gått riktigt illa för grabbarna... Men som tur var hade de bara blivit haffade och polisen såg att de nog inte hade det namnet som stod på regbeviset.. Och ringde helt enkelt mitt i natten och frågade om det var sant att jag hade sålt den till dem samma kväll...

Ja ja, hoppas det gick bra för dem sen iaf, och att de inte blev för uppläxade av snuten..

En liten fundering, även om de säger att de inte behöver kvitto så skulle jag sagt att jag gärna vill ha kvitto på att jag sålt moppen/motorcykeln/bilen. Tänk om Polisen ringer mitt i natten och det varit någon incident, då kan det vara skönt att ha kvitto på att du sålt den. :crash :fyllisar
 

Tiger-R

brum brum
Gick med
6 Dec 2003
Ort
Luleå
Hoj
CBR 1000RR -08
Just i ditt (vårt) fall så är det nog location location location som gäller. Marknaden för kul hojar är nog inte lika stor uppe i norr, testa sätta ut en cross eller en fyrhjuling istället så blir det drag i lådan :rolleyes:

Sen gäller ju det omvända också, suttit i månader o dreglat över hojar som säljs halvvägs till medelhavet för mig :mad:

Har gått i samma funderingar, men egentligen är det ju inte farligt långt om man flyger.. En biljett från Arlanda till Luleå kan man ju i regel få för 500 lappen om man har någon dags framförhållning. Tar ju bara ca 1½ timme att flyga. Så klart en chansning om man är osäker på sitt köp sug, men bör ju i alla fall jämföras med ett avstånd som är 40mil där flyg saknas.. Kanske värt att nämna i annonsen att flygplats finns i närheten :tummenupp
 

Reset000

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2012
Ort
Sthlm
Hoj
En dekaltrimmad en..
En liten fundering, även om de säger att de inte behöver kvitto så skulle jag sagt att jag gärna vill ha kvitto på att jag sålt moppen/motorcykeln/bilen. Tänk om Polisen ringer mitt i natten och det varit någon incident, då kan det vara skönt att ha kvitto på att du sålt den. :crash :fyllisar

Ja kanske det! Tänkte att det räckte med att anmäla bytet till transportstyrelsen.. Speciellt när det handlade om så pass små summor..Lesson learned
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Har försökt bli av med min Daytona i flera månader och jag tycker inte 52000 för en 08a som gått mindre än 1000 mil är dyrt, men har aldrig nånsin upplevt att det varit så här svårsålt nån gång.
http://www.blocket.se/uppsala/Triumph_675_Daytona__prissankt_46044347.htm?ca=10&w=1

Har fått förslag på byte mot en Ducce från 1998, kommer inte ihåg modellen men det var ingen av de sportigare eller snyggare, hans förslag var 20000 emellan :va. Har varit några till som hört av sig med frågor men ingen har bemödat sig att komma och titta ens.
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
52.000kr låter som ett bra pris för en 675:a 08. Dock så kan jag tänka mig att priserna har gått ner en hel del på Triumph om man jämför med förra året. För det finns väl ingen förmånlig märkesförsäkring för Triumph i år?? Folk köper nog hellre r6/cbr 600rr mm om det är samma pris på försäkringarna.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
52.000kr låter som ett bra pris för en 675:a 08. Dock så kan jag tänka mig att priserna har gått ner en hel del på Triumph om man jämför med förra året. För det finns väl ingen förmånlig märkesförsäkring för Triumph i år?? Folk köper nog hellre r6/cbr 600rr mm om det är samma pris på försäkringarna.

Ffa har triumph släppt en ny modell och då får begagnatpriset sig en smäll.
 

Dex

Medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Norrort
Hoj
Honda CB 1000RA
Har försökt bli av med min Daytona i flera månader och jag tycker inte 52000 för en 08a som gått mindre än 1000 mil är dyrt, men har aldrig nånsin upplevt att det varit så här svårsålt nån gång.
http://www.blocket.se/uppsala/Triumph_675_Daytona__prissankt_46044347.htm?ca=10&w=1

Tycker inte heller det låter så dyrt, men tror också att det kan ha en hel del med försäkringen att göra. IF har väl inte längre kvar någon märkesförsäkring i år? En kompis som har en -07 fick premien höjd från 17 k till 35 k om han skulle ha kvar IF. Självklart bytte han bolag och fick ok försäkring.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Jag håller på att kolla efter en nån hoj och märker att det verkar vara lite stiltje på marknaden. Många som får sänka priserna och avsluten verkar inte vara så många.

Men jag klagar inte, blir ju snarare guld läge om man är ute efter nått :)
 
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Sålde precis min ena hoj gsx1400 -05 varit på blocket i en månad utan samtal o endast 2 skambud på mail.
Sänkte priset från 49000 till 46000 varav det ringde en kille cirka en vecka efter det o efter lite diskussion
så blev det affär på 44000.
Räcker med ett samtal bara det är rätt samtal ;) .


/Maveric
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Har försökt bli av med min Daytona i flera månader och jag tycker inte 52000 för en 08a som gått mindre än 1000 mil är dyrt, men har aldrig nånsin upplevt att det varit så här svårsålt nån gång.
http://www.blocket.se/uppsala/Triumph_675_Daytona__prissankt_46044347.htm?ca=10&w=1

Har fått förslag på byte mot en Ducce från 1998, kommer inte ihåg modellen men det var ingen av de sportigare eller snyggare, hans förslag var 20000 emellan :va. Har varit några till som hört av sig med frågor men ingen har bemödat sig att komma och titta ens.

Ser två andra, en -08 för 46Kkr och en nyare för 56Kkr
http://www.blocket.se/helsingborg/Triumph_Daytona_675_46691627.htm?ca=15&w=3
Sätta ut pris under 50 papp kan vara en god start om du är redo för det.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Nån som vet hur nyförsäljningen ser ut i år?
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Lånar tråden lite...

Jag är på jakt efter R1 2004-2006 men jag blir inte klok på marknaden. Har följt den här hojen i två år nu och prisbilden verkar stå still. Liken ligger strax efter 40, normalhojen strax över 50 och drömmarna över 60!. Så långt inget konstigt. Dock verkar hela R1-marknaden dra ihop sig så att det inte längre spelar någon roll vilken årsmodell det är eller hur långt den gått. Det ligger just nu 04:eek:r ute för över 60. Två -07:eek:r till salu för 55 och -09:eek:rna ligger mellan 70-80. Man blir lätt förvirrad.

Är inte meningen att gnälla och jag förstår mkt väl att det hela avgörs av utbud/efterfrågan. MEN...ge mig lite coaching här...hur skulle ni ha tänkt? Vad kan vara rimligt att ge för en -04/05 med max 3000 mil på mätaren?
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Jag betalade 56 för en 06, 2500 mil. Jubileumsmodellen, PC3 och Devil slipon. En ägare och inte en repa...
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Låter som en bra deal...grattis till en riktigt nice hoj!
...så låt oss ta bort jubileumseffekten, lägga på 2 år, plus 500 mil och hyggligt skick: låter som max 40-42 i mina öron. Får hoppas på "efter-midsommar-effekten" :fyllisar
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Hojmarknaden funkar inte logiskt, anledningen är att köparna är ute efter specifika modeller, och märker säljaren detta sätts priset naturligtvis efter det.

om alla får ett ryck att köpa en blade från -92 kommer priserna stiga på dom.

släpp därför alla tankar på vad hojar "borde" kosta. Marknaden styrs väldigt lite av hojens ålder.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Regnr ger var ägaren är skriven dvs vilket garage man kan göra inbrott i.

Fast seriöst, hur troligt är det. Själv som kollar efter hojar stör mig på folk som inte vågar visar reg numret.
Att kolla upp hojen innan man ringer är ganska så väsentligt, hur många ägare den har haft, har den nån skuld osv.

Visst, har man en lamborgini av senaste modell så kanske, men inte när det är nån gixxer k6 för 55k...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top