Svårt att sälja hoj nu?

LillaEssingen

Tiden är min värste fiende
Gick med
5 Jan 2010
Hoj
CBR1000RR -08 Playboy Edition
Allt extra lullull ska man nog inte räkna med att få betalt för, däremot ökar kanske chansen att köparen väljer just ni hoj.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Tycker det är konstigt att resonera att hojen har bra däck och drivpaket.

Det förväntar man sig ju att den har. Det är väl snarare ett stort minus om det inte är så än ett plus om det är så.

Jag tänker då inte betalala marknadsvärdet för en hoj som är "defekt" utan förväntar mig att alla delar är hela.

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Tycker det är konstigt att resonera att hojen har bra däck och drivpaket.

Det förväntar man sig ju att den har. Det är väl snarare ett stort minus om det inte är så än ett plus om det är så.

Jag tänker då inte betalala marknadsvärdet för en hoj som är "defekt" utan förväntar mig att alla delar är hela.

På krogen börjar rean kl fem i två, precis innan stängningsdags.
Defekt eller inte ? Allt blir så lätt och billigt då. :näsblod

/

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
Jag är väl på andra sidan av problemet, jag jagar hoj för fult för tillfället. Men det jag har märkt är att vissa säljare inte verkar intresserad av att få hojen såld? Jag skickar oftast mail då jag tycker det är ett helt okej sätt att föra information via. Standard frågor som har du fler bilder att skicka? repor/sprickor? alla papper? import? och det slutgiltiga som man aldrig tycks få svar på! Vad är reg nummer på hojen?

Har haft mail/telefon kontakt med ett fler tal personer om olika hojar men blir alltid så negativt behandlad, oftast skriver dom, "jag skickar mer info/bilder när jag kommit hem från jobb" vilket aldrig sker, vill man inte sälja så kommer man inte få sålt!

Btw! någon som har en KTM 640lc4 i fint skick helst prestige modelen 03-04 till salu så hör av er! :D

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
675 Track, cbr250
Har en ktm 640- 2005 till salu. Kolla på min sida eller skicka pm så ska jag fixa info.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Det intressanta är att lågt ifrån alla som annonserar är intresserade av att sälja hojen de annonserar ut (!)

Många tänker som så att får de ut ungefär vad de gav minus några tusen är det värt att sälja. Annars får det vara.

En hoj från 2000-talet som kostat 50' - 60' hur mycket mindre är den värd efter 2 säsonger och säg 600 mil?
Tycker 15% är ett rimligt prisfall eller har jag fel?

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
De 4 vanligaste fallen:

* Ägaren annonserar bara för att kolla vilka bud denne får in för att få en uppfattning kring dagens marknadsvärde. Säljer endast om han får ett bud som han inte kan motstå (överpris).

* Ägaren säljer hojen mot sin vilja (tasikg ekonomi eller krav från kärringen etc) och är inte särskilt tillmötesgående.

* Ägaren annonserar men har egentligen inte bestämt sig om han vill sälja eller ej. Är oftast inte i akut behov av pengar och behåller gärna hojen om han ej får sälja för utsatt pris.

* Puckot som inte förstår begrepp som värdeminskning. Tror att han kan få igen alla surt förvärvade slantar han lagt ut på hojen.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Kan du inte skicka dessa till blocket så folk få kryssa i så man vet vad som gäller i annonsen?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Oj, sålde min hoj nyss utan att ha annonserat ut den :va och suttit och letat igenom blocket efter nåt annat coolt, var lite hojar jag va sugen på i somras men kunde inte motivera mig att köpa ännu en till.

Tyvärr verkar det bara vara rucklen kvar som inte blev sålda i somras :( får väl vänta till våren med att köpa då utbudet blir större

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Jag kan bekräfta att det är väldigt svårsålt just nu. Jag har haft min BMW ute på annons i en dryg vecka och endast fått svar från skojare. Fyra-fem stycken, detta trots att jag uttryckligen skrev i annonsen att jag inte ville höra från några skojare. De borde lära sig veta hut.

Last edited:

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Hahahaha la ut min hoj på tradera precis. Mailar en kille och bölar att den är utlagd för 1 kr när jag har ett högre reservationspris. daaah..

Jag kan bekräfta att det är väldigt svårsålt just nu. Jag har haft min BMW ute på annons i en dryg vecka och endast fått svar från skojare. Fyra-fem stycken, detta trots att jag uttryckligen skrev i annonser att jag inte ville höra från några skojare. De borde lära sig veta hut.

Smisk ska de ha! :kulspruta

Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Ibland får man ha lite is i magen också.

Sist jag sålde var det i stort sett bara en seriös intressent. 3,5 veckors tystnad, sen såldes den utan prut. Hojen har ju oftast ett värde för en själv också, finns ingen köpare (just då) för minst det priset så ska man behålla.

Håller med där! Min föra hoj som var en CBR 600F3-97 som var i mint condition såldes efter 1.5 månad på blocket. Rätt köpare (som uppskattade skicket och allt runt omkring) prutade inte en enda krona. Tvärt om.. han bad mig att plocka av sliponet och montera original rör. Hojen har gått 5200 mil och såldes för 33 500kr för 3 år sedan. Sliponet såldes för 3000kr. Så visst finns det folk som uppskattar att hojen är i topp skick. Det hade jag gjort och skulle självklart betala mer för!

Tycker dessutom det är vidrigt med halvskabbiga hojar!

Last edited:

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Nej det är en Suzuki GSX 750 ES -83 som jag säljer.

Har en likadan till försäljning. Ingen har hört av sig öht haha.
Tror dessutom det blivit lite svårare att sälja dom som övningskörningshojar då dom ändrat kraven för dom på transportstyrelsen. Kanske inte lika tilltalande längre nu när man kan få lite fräsigare lättare hojar bara aningens dyrare????

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Ja det är ju så att de hojarna/prylarna som du ser på blocketannonser som är äldre än 2 dagar är de osålda prylarna. Klippen ligger inte kvar några dagar och väntar precis...
Lite köparens marknad alltså.
De senaste gångerna jag sålt fordon på blocket har den intresserade köparen inte dykt upp förrän efter 2-6 veckor. De som har ringt de första två dagarna har kommit med skambud och dumheter om att man skall transportera långa vägar utan att få betalt för det. Sedan efter några veckor har de som är genuint intresserade börjat höra av sig och då alltid bjudit mycket mer en de första dagarnas skambudare (oftast Stockholmare av nån jävla anledning).

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Denhär topicen kommer upp varje höst! :D

Det är svårt att sälja på hösten till ett bra pris för dig, och många anser att du får bättre cash och lättare sålt på våren.

end of line.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En polare (bilhandlarsläkte) lärde mig en gång i tiden "några tusenlappar hit eller dit på ett fordon är sak samma, du blir av med den och kan gå vidare till nästa".

Så här på äldre dagar så har man insett att han har helt rätt. Blir man av med några tusenlappar för ett objekt man vill bli av med, skit samma. Bättre tur nästa gång liksom.

Annars kan väl folk som vill sälja nappa på den där engelsmannens sms, ni vet han som vill köpa alla fordon på Blocket. :tungan

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati