OK jag bad Tube på Mc Varu I huset kolla om det går att beställa hos dom fråm Motion pro.
Återkommer när jag vet mer.
Hört nåt mer om wire?
OK jag bad Tube på Mc Varu I huset kolla om det går att beställa hos dom fråm Motion pro.
Återkommer när jag vet mer.
Hej, har du hunnit montera detta. Hur blev det? Tycker min är så sjukt vinglig när man börjar pressa lite. Känner normalt att jag kan leva med det men ibland blir det för vingligt. Ingen som har idé om man kan ställa om bakdämparen för att minska "vinglet".
För det känns iaf som att allt handlar om bakdämparen. Kan man prova mer kompression? Mindre retur?
Hört nåt mer om wire?
Nu kanske detta är en dum idé med tanke på min senaste film men jag funderar på att slita bort styrdämparen för att testa utan. Många verkar uppleva mycket bättre styrning efter detta. Nån som provat? Tycker inte det känns som SV:n har så extrem styrgeometri så det känns lite udda att det sitter en orginal öht.
Jag väger endast 67kg så det blir inte så mkt vikt på hojen men upplever den vinglig när jag släpper av gasen eller presser hårt i vissa situationer. Det känns som bakänden reser sig för fort. Tänkte prova att "skruva åt" rebounden så den inte reser sig lika fort. Men detta är endast en känsla jag har.
Om någon är sugen på min hoj så kommer jag lägga ut den till försäljnig I veckan.
Skaffade gaffelolja igår hos handlarn och nu blir jag konfys. Suzuki original räknar på 2,5w i gaffeloljnan och gaffeln är designad för det. Jag vill ha hårdare så köpte 5w. Ni som kört på 10w. Vilka oljemärken har ni använt?
Jag väger endast 67kg så det blir inte så mkt vikt på hojen men upplever den vinglig när jag släpper av gasen eller presser hårt i vissa situationer. Det känns som bakänden reser sig för fort. Tänkte prova att "skruva åt" rebounden så den inte reser sig lika fort. Men detta är endast en känsla jag har.
Hej, Bra info att ha och kanske kolla upp på era hojar.
Drabbades av "green connector issue" förra veckan. (står mycket om det på engelska SV sidan)
Farsan lånade hojen och var ute och körde när instrumentpanelen och motor dör 2-3 gånger sen var hojen helt strömlös. (inget hände när man vred om nyckeln. g.v.s. instrumentpanelen helt död m.m.)
En av kablarna i den gröna kontakten blir för varm och brinner av.
Har ni hört om detta tidigare? Verkar vara vanligare på 03-04rna
https://www.google.se/search?q=gree...ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI_MjFkuTaxgIVYr1yCh1ccgBW
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |