OK jag bad Tube på Mc Varu I huset kolla om det går att beställa hos dom fråm Motion pro.
Återkommer när jag vet mer.
Hört nåt mer om wire?
OK jag bad Tube på Mc Varu I huset kolla om det går att beställa hos dom fråm Motion pro.
Återkommer när jag vet mer.
Hej, har du hunnit montera detta. Hur blev det? Tycker min är så sjukt vinglig när man börjar pressa lite. Känner normalt att jag kan leva med det men ibland blir det för vingligt. Ingen som har idé om man kan ställa om bakdämparen för att minska "vinglet".
För det känns iaf som att allt handlar om bakdämparen. Kan man prova mer kompression? Mindre retur?
Hört nåt mer om wire?
Nu kanske detta är en dum idé med tanke på min senaste film men jag funderar på att slita bort styrdämparen för att testa utan. Många verkar uppleva mycket bättre styrning efter detta. Nån som provat? Tycker inte det känns som SV:n har så extrem styrgeometri så det känns lite udda att det sitter en orginal öht.
Jag väger endast 67kg så det blir inte så mkt vikt på hojen men upplever den vinglig när jag släpper av gasen eller presser hårt i vissa situationer. Det känns som bakänden reser sig för fort. Tänkte prova att "skruva åt" rebounden så den inte reser sig lika fort. Men detta är endast en känsla jag har.
Om någon är sugen på min hoj så kommer jag lägga ut den till försäljnig I veckan.
Skaffade gaffelolja igår hos handlarn och nu blir jag konfys. Suzuki original räknar på 2,5w i gaffeloljnan och gaffeln är designad för det. Jag vill ha hårdare så köpte 5w. Ni som kört på 10w. Vilka oljemärken har ni använt?
Jag väger endast 67kg så det blir inte så mkt vikt på hojen men upplever den vinglig när jag släpper av gasen eller presser hårt i vissa situationer. Det känns som bakänden reser sig för fort. Tänkte prova att "skruva åt" rebounden så den inte reser sig lika fort. Men detta är endast en känsla jag har.
Hej, Bra info att ha och kanske kolla upp på era hojar.
Drabbades av "green connector issue" förra veckan. (står mycket om det på engelska SV sidan)
Farsan lånade hojen och var ute och körde när instrumentpanelen och motor dör 2-3 gånger sen var hojen helt strömlös. (inget hände när man vred om nyckeln. g.v.s. instrumentpanelen helt död m.m.)
En av kablarna i den gröna kontakten blir för varm och brinner av.
Har ni hört om detta tidigare? Verkar vara vanligare på 03-04rna
https://www.google.se/search?q=gree...ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI_MjFkuTaxgIVYr1yCh1ccgBW
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |