OK jag bad Tube på Mc Varu I huset kolla om det går att beställa hos dom fråm Motion pro.
Återkommer när jag vet mer.
Hört nåt mer om wire?
OK jag bad Tube på Mc Varu I huset kolla om det går att beställa hos dom fråm Motion pro.
Återkommer när jag vet mer.
Hej, har du hunnit montera detta. Hur blev det? Tycker min är så sjukt vinglig när man börjar pressa lite. Känner normalt att jag kan leva med det men ibland blir det för vingligt. Ingen som har idé om man kan ställa om bakdämparen för att minska "vinglet".
För det känns iaf som att allt handlar om bakdämparen. Kan man prova mer kompression? Mindre retur?
Hört nåt mer om wire?
Nu kanske detta är en dum idé med tanke på min senaste film men jag funderar på att slita bort styrdämparen för att testa utan. Många verkar uppleva mycket bättre styrning efter detta. Nån som provat? Tycker inte det känns som SV:n har så extrem styrgeometri så det känns lite udda att det sitter en orginal öht.
Jag väger endast 67kg så det blir inte så mkt vikt på hojen men upplever den vinglig när jag släpper av gasen eller presser hårt i vissa situationer. Det känns som bakänden reser sig för fort. Tänkte prova att "skruva åt" rebounden så den inte reser sig lika fort. Men detta är endast en känsla jag har.
Om någon är sugen på min hoj så kommer jag lägga ut den till försäljnig I veckan.
Skaffade gaffelolja igår hos handlarn och nu blir jag konfys. Suzuki original räknar på 2,5w i gaffeloljnan och gaffeln är designad för det. Jag vill ha hårdare så köpte 5w. Ni som kört på 10w. Vilka oljemärken har ni använt?
Jag väger endast 67kg så det blir inte så mkt vikt på hojen men upplever den vinglig när jag släpper av gasen eller presser hårt i vissa situationer. Det känns som bakänden reser sig för fort. Tänkte prova att "skruva åt" rebounden så den inte reser sig lika fort. Men detta är endast en känsla jag har.
Hej, Bra info att ha och kanske kolla upp på era hojar.
Drabbades av "green connector issue" förra veckan. (står mycket om det på engelska SV sidan)
Farsan lånade hojen och var ute och körde när instrumentpanelen och motor dör 2-3 gånger sen var hojen helt strömlös. (inget hände när man vred om nyckeln. g.v.s. instrumentpanelen helt död m.m.)
En av kablarna i den gröna kontakten blir för varm och brinner av.
Har ni hört om detta tidigare? Verkar vara vanligare på 03-04rna
https://www.google.se/search?q=gree...ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI_MjFkuTaxgIVYr1yCh1ccgBW
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |