SV 1000-tråden

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Jag håller med!

Men sitthöjden ska vara bättre på 04 och framåt, det är någon ändring som gjordes i ramen har jag förstått. Sen talas det om något "knack" i motorn som kan uppstå. Sägs att det är mer av ett skönhetsfel som kan botas med annan olja, men ändå... finns det någon som vet mer om detta?

EDIT: Denna tråd innehåller ju faktiskt en hel del om dessa saker redan... jag ska nog ompröva det där med årsmodellen... -03 funkar nog också.

har iofs inget knack själv men 03'an är ju klart snyggare och knack-snacket kan du nog glömma för vad jag läst så finns det ingen som har havererat pga. knacket, jag har läst om en som har kört 8200mil MED knack och det har inte vart några andra problem förutom själva ljudet, det räcker som bevis för mig :)
Ljudet beror på att vevaxeln vid inslipningen, från fabriken, fått ett något för stort glapp mot ramlagren och ljudet hörs på tomgång när oljetrycket sjunker.

Jag har dock läst om vissa 06-or som har haft motorer som har knackat och varit nära haveri pga. att drevet som "driver" kopplingen varit felmonterad och lossnat, ljudet har uppträtt med kopplingen ute och försvunnit när man drar in kopplingen.

Glöm inte att en twin slamrar mycket mer än en symaskins-4:a :D dessutom så låter den mycket ballare på fullgas :yoparty
 

Andrée

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
-----------------
Hörde att någon skulle sälja sin SV !! Jag är oxå på jakt efter en ....
så om det skulle vara någon som ska sälja så meddela...:tummenupp
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Hörde att någon skulle sälja sin SV !! Jag är oxå på jakt efter en ....
så om det skulle vara någon som ska sälja så meddela...:tummenupp

Men ge nu faaan i att konkurrera med mig här!! :D

Finns ju ett par silvergrå uppåt landet har jag sett. Ring och skambuda, själv ids jag inte åka så långt för att bli besviken ifall det är en massa dolda fel. Så kan jag sitta här och vänta på en mer komplett hoj ;)
 
Last edited:

Andrée

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
-----------------
Men ge nu faaan i att konkurrera med mig här!! :D

Finns ju ett par silvergrå uppåt landet har jag sett. Ring och skambuda, själv ids jag inte åka så långt för att bli besviken ifall det är en massa dolda fel. Så kan jag sitta här och vänta på en mer komplett hoj ;)

Hahahaha.. hoppas du oxå hittar en.. Jag bommade en i luleå.. :huvet .. Det var iof en s modell. Jag har nog siktat in mig på en naken pjäs.. du måste ju ha betydligt fler objekt där nere.. !?

Tror jag måste sätta mig på ett flyg ner och bara ge sig fan på att man ska ha en maskin, så man tar sig hem igen.... :va ... Tror det får bli till veckan !!! För då har man 5 underbara semester veckor :yoparty ....
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Hahahaha.. hoppas du oxå hittar en.. Jag bommade en i luleå.. :huvet .. Det var iof en s modell. Jag har nog siktat in mig på en naken pjäs.. du måste ju ha betydligt fler objekt där nere.. !?

Tror jag måste sätta mig på ett flyg ner och bara ge sig fan på att man ska ha en maskin, så man tar sig hem igen.... :va ... Tror det får bli till veckan !!! För då har man 5 underbara semester veckor :yoparty ....

Jag tror jag vet vilken Luleå-maskin du pratar om, jag ringde och missade den precis. Nej, det finns bara drömmare här nere. Kolla detta exempel:

http://www.blocket.se/vi/16985758.htm?ca=11_s

Ser inte särskilt fin ut, inga extras alls (inte som syns på bilden i alla fall), inte lågmilare ingenting... han har inte ens rensat bakdelen på den. :) Men killen sätter ut en prislapp på 70 lök. Inte ens meningsfullt att lyfta på luren just nu, fast den finns i närheten. Den måste ligga ute i två månader och "mogna" innan man kan försöka pruta. :)
 

Andrée

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
-----------------
Jag tror jag vet vilken Luleå-maskin du pratar om, jag ringde och missade den precis. Nej, det finns bara drömmare här nere. Kolla detta exempel:

http://www.blocket.se/vi/16985758.htm?ca=11_s

Ser inte särskilt fin ut, inga extras alls (inte som syns på bilden i alla fall), inte lågmilare ingenting... han har inte ens rensat bakdelen på den. :) Men killen sätter ut en prislapp på 70 lök. Inte ens meningsfullt att lyfta på luren just nu, fast den finns i närheten. Den måste ligga ute i två månader och "mogna" innan man kan försöka pruta. :)


Jo den där var ju helt off... minst 10k för mycket ...

Kan någon sammanfatta vad som skiljer en sv 1000s -03:a mot en -04:a ??
förutom det här med missljud i motorn då ...
Varför ska man inte köpa en 03:a!????

-03:an har en skattevikt på 220kg medan -04:an har 200kg...!?
varför är den tyngre ??
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Jo den där var ju helt off... minst 10k för mycket ...

Kan någon sammanfatta vad som skiljer en sv 1000s -03:a mot en -04:a ??
förutom det här med missljud i motorn då ...
Varför ska man inte köpa en 03:a!????

-03:an har en skattevikt på 220kg medan -04:an har 200kg...!?
varför är den tyngre ??

Det där står ju några inlägg tidigare, samt på första sidan i den här tråden. :7peta ;)
 

neo_semlan

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Lund
Hoj
Suzuki sv1000 -03
ingen som funderat på att sätta på nya backspeglar med inbyggda blinkers?

Finns de till naken modell?

Min ena backspegel har blivit slapp o ändras varje gång jag gasar på hårt så tänkte man kunde göra nåt skoj när man ändå ska byta
 

vinblajn

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Ort
Ringgold, GA, USA
Hoj
2007 Suzuki SV 1000 s
Dom har aker pa min efter helgen dom distribueras av Lightech Carbon Fiber och samtidigt blir det sliders fran Carbon Works Frame Sliders
 

Bifogat

  • 1backspegel.GIF
    1backspegel.GIF
    45 KB · Visningar: 63
  • untitled.GIF
    untitled.GIF
    49.3 KB · Visningar: 67
Last edited:

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
ingen som funderat på att sätta på nya backspeglar med inbyggda blinkers?

Finns de till naken modell?

Min ena backspegel har blivit slapp o ändras varje gång jag gasar på hårt så tänkte man kunde göra nåt skoj när man ändå ska byta

Funderat på det har jag gjort men valde att inte göra det på grund av "motstånds" problemen som kan uppstå med diodblinkers (LED). De utan diodblinkers är oftast ganska klumpiga tycker jag, men det är ju en smaksak. Jag köpte ett par grymt stabila och snygga speglar från Oves motor i olofström. Iofs inga blinkers i dom men man ser hyfsat trots att de är ganska små. Passar SV,n jäkligt bra. Kolla mitt garage "Just nu i garaget" om du vill se hur de ser ut.

Här finns en del backspeglar med blinkers. http://www.bikeshop.se/cgi-bin/produkter2007.pl?falt=4&varde=008501&unikt_falt=25&sortfalt=6&sortextra=up&mall=sub2007.html%20&tillbaka=falt%3D2%26varde%3D008500%26sok%3D%26mall%3Dsub1%5F2007%2Ehtml%26sida%3D1%26sortfalt%3D3%26sortextra%3Dup Både med och utan diodblinkers.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Funderat på det har jag gjort men valde att inte göra det på grund av "motstånds" problemen som kan uppstå med diodblinkers (LED). De utan diodblinkers är oftast ganska klumpiga tycker jag, men det är ju en smaksak. Jag köpte ett par grymt stabila och snygga speglar från Oves motor i olofström. Iofs inga blinkers i dom men man ser hyfsat trots att de är ganska små. Passar SV,n jäkligt bra. Kolla mitt garage "Just nu i garaget" om du vill se hur de ser ut.

Här finns en del backspeglar med blinkers. http://www.bikeshop.se/cgi-bin/produkter2007.pl?falt=4&varde=008501&unikt_falt=25&sortfalt=6&sortextra=up&mall=sub2007.html%20&tillbaka=falt%3D2%26varde%3D008500%26sok%3D%26mall%3Dsub1%5F2007%2Ehtml%26sida%3D1%26sortfalt%3D3%26sortextra%3Dup Både med och utan diodblinkers.

om man har en riktig loadbox som är riktigt inkopplad uppstår inga problem normalt med LED blinkers..
 

neo_semlan

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Lund
Hoj
Suzuki sv1000 -03
Funderat på det har jag gjort men valde att inte göra det på grund av "motstånds" problemen som kan uppstå med diodblinkers (LED). De utan diodblinkers är oftast ganska klumpiga tycker jag, men det är ju en smaksak. Jag köpte ett par grymt stabila och snygga speglar från Oves motor i olofström. Iofs inga blinkers i dom men man ser hyfsat trots att de är ganska små. Passar SV,n jäkligt bra. Kolla mitt garage "Just nu i garaget" om du vill se hur de ser ut.

Här finns en del backspeglar med blinkers. http://www.bikeshop.se/cgi-bin/produkter2007.pl?falt=4&varde=008501&unikt_falt=25&sortfalt=6&sortextra=up&mall=sub2007.html%20&tillbaka=falt%3D2%26varde%3D008500%26sok%3D%26mall%3Dsub1%5F2007%2Ehtml%26sida%3D1%26sortfalt%3D3%26sortextra%3Dup Både med och utan diodblinkers.


Nice! jag har länge kännt att jag inte klarar av att modifiera bakändan på min hoj, men nu verkar de ha ändrats!! haha med instruktioner o alla delar kan kanske inte ens jag misslyckas =)
Nu kommer frågor:
Lagligt?
Besiktningen?
Säker sida att beställa från?
Vad slutade notan på för dig?
Passade dina backspeglar som handen i handsken direkt?
vill du ge mig länken till deras butik, för de var snygga dina speglar!! :tummenupp
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Nice! jag har länge kännt att jag inte klarar av att modifiera bakändan på min hoj, men nu verkar de ha ändrats!! haha med instruktioner o alla delar kan kanske inte ens jag misslyckas =)
Nu kommer frågor:
Lagligt?
Besiktningen?
Säker sida att beställa från?
Vad slutade notan på för dig?
Passade dina backspeglar som handen i handsken direkt?
vill du ge mig länken till deras butik, för de var snygga dina speglar!! :tummenupp

När det gäller skyllthållaren så kan jag verkligen rekommendera den modellen från Hamicad. Våga mig på och säga att det är den bästa och snyggaste lösningen på skyllthållare till SV,n. Enkel att installera och stabil hållare. Dessutom ser resultatet väldigt proffsigt ut, inga konstiga lösningar så att säga. Priset är det som står på sidan (£55+8). Seriös firma och fick prylarna 2 dagar efter beställning, du kan ju betala med PayPal som är ett säkert alternativ. Besiktning har jag inte gjort med nya hållaren ännu men borde inte vara något problem. Möjligt att de kan gnälla på avståndet mellan blinkers. Eventuellt får man lösa det med en distans.

Backspeglarna har jag tyvärr inte mycket info om, köpte de i butik för ett år sedan och har ingen info om fabrikat. Ovesmotor har dessutom bytt ägare sedan dess. Du får leta på nätet helt enkelt. Allright har ju en del speglar att välja på.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
När det gäller skyllthållaren så kan jag verkligen rekommendera den modellen från Hamicad. Våga mig på och säga att det är den bästa och snyggaste lösningen på skyllthållare till SV,n. Enkel att installera och stabil hållare. Dessutom ser resultatet väldigt proffsigt ut, inga konstiga lösningar så att säga. Priset är det som står på sidan (£55+8). Seriös firma och fick prylarna 2 dagar efter beställning, du kan ju betala med PayPal som är ett säkert alternativ. Besiktning har jag inte gjort med nya hållaren ännu men borde inte vara något problem. Möjligt att de kan gnälla på avståndet mellan blinkers. Eventuellt får man lösa det med en distans.

Backspeglarna har jag tyvärr inte mycket info om, köpte de i butik för ett år sedan och har ingen info om fabrikat. Ovesmotor har dessutom bytt ägare sedan dess. Du får leta på nätet helt enkelt. Allright har ju en del speglar att välja på.

tips; slå en flukt på www.rucknrunracing@telia.com där det finns snygga skylthållar-blinkers kit från Mad Doctor.
 

Ozze

r00kie
Gick med
21 May 2007
Ort
Lund
Hoj
Suzuki SV1000S
Då har man fått beskedet om att körkortet är väck hela sommarn och lite därtill..
La ut den på blocket tidigare i veckan, tråkigt men lika bra så man inte blir frestad och får det där beslutet till dryga 12 månader istället och sammtidigt blir av med samtliga behörigheter :(

Tycker jag har lagt ett sjyyst pris, borde väl bli såld rätt så omgående.
Vad tror ni, kommentera gärna.

http://www.blocket.se/vi/17086033.htm?ca=23_10_s
 

RasmusBergqvist

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Kristineberg
Hoj
SV1000 k4, Gixxer 750 k9
Mystigt olje-läcka!

Jag har en naken sv 1000 från 04. Problemet jag har är att från och till droppar några fåtal droppar motorolja när jag kommer hem från turen. Om den bara står tex över vintern, droppar den inte. Jag har börjat att misstänka att den läcker efter att jag kört på bakhjulet, är det någon annan som haft samma oljeproblem?

Var i Norge och körde 300 mil med framhjulet mesta dels i marken, då hade jag inga droppmäken under hojen.

Jag kan för övrigt rekommendera Norge, sjuk trevliga vägar.

MVH Rasmus
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Mystigt olje-läcka!

Jag har en naken sv 1000 från 04. Problemet jag har är att från och till droppar några fåtal droppar motorolja när jag kommer hem från turen. Om den bara står tex över vintern, droppar den inte. Jag har börjat att misstänka att den läcker efter att jag kört på bakhjulet, är det någon annan som haft samma oljeproblem?

Var i Norge och körde 300 mil med framhjulet mesta dels i marken, då hade jag inga droppmäken under hojen.

Jag kan för övrigt rekommendera Norge, sjuk trevliga vägar.

MVH Rasmus
varifrån droppar den?
 

RasmusBergqvist

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Kristineberg
Hoj
SV1000 k4, Gixxer 750 k9
Motoroljan droppar från oljetråget och följer man spåren upp kommer det fram underkåpan för det främre kedjekugghjulet. Jag ser inga spår vid någon av cylindrarn.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top