[PlastRaket]
född kaxi(g) - som finska tvillingar
Jag håller med!
Men sitthöjden ska vara bättre på 04 och framåt, det är någon ändring som gjordes i ramen har jag förstått. Sen talas det om något "knack" i motorn som kan uppstå. Sägs att det är mer av ett skönhetsfel som kan botas med annan olja, men ändå... finns det någon som vet mer om detta?
EDIT: Denna tråd innehåller ju faktiskt en hel del om dessa saker redan... jag ska nog ompröva det där med årsmodellen... -03 funkar nog också.
har iofs inget knack själv men 03'an är ju klart snyggare och knack-snacket kan du nog glömma för vad jag läst så finns det ingen som har havererat pga. knacket, jag har läst om en som har kört 8200mil MED knack och det har inte vart några andra problem förutom själva ljudet, det räcker som bevis för mig
Ljudet beror på att vevaxeln vid inslipningen, från fabriken, fått ett något för stort glapp mot ramlagren och ljudet hörs på tomgång när oljetrycket sjunker.
Jag har dock läst om vissa 06-or som har haft motorer som har knackat och varit nära haveri pga. att drevet som "driver" kopplingen varit felmonterad och lossnat, ljudet har uppträtt med kopplingen ute och försvunnit när man drar in kopplingen.
Glöm inte att en twin slamrar mycket mer än en symaskins-4:a dessutom så låter den mycket ballare på fullgas