Prylarna du länkar till är ju båda vad jag förstår något som används för att programmera om original ECU och sen tas de bort. Kan tänka mig att det är något sådant de har på firmor som har bänkar. En del dyrare än PC men nu kommer den stora frågan, om man ändå ska låta någon köra i bänk och ställa in, behöver man då en PC? Om de tar 2000-2500 kr för att mappa om så blir det väl inte dyrare om de mappar om original ECU. Om jag ändå inte tänker mappa själv varför ska jag då ha en PC i hojen? Om jag ändrar något så blir det ju ändå till bänken och mappa om där? Tänker jag fel?
Du tänker helt rätt angående förfarande och användning.
Tyvärr (det kanske inte är rätt ord) är Power Commander en rätt utbredd produkt i Sverige, jag tror att många av MC-butikerna är lite "färgade" och inte törs erbjuda oss kunder något annat än det.
Yoshimura har ju sin "adjustmentbox" där du kan justera +-5% i registren låg, mellan och hög.
Teka (länken) har ju fem områden plus att du kan jobba "online".
Med Power Commander kan du justera vart 250e rpm men frågan är ju om "Mike Bike" på verkstaden jobbar i den upplösningen? OK, jag har själv en PC och är jättenöjd med hur hojen går.
Jag tänkte mest väcka frågan igen (har varit uppe i tråden tidigare) om att det kan finnas andra sätt att nå samma resultat, knäpp mig gärna på näsan och säg: -Nu är du allt ute och cyklar...
PS. Tyvärr snart slut på semestern, då får man andra "problem" att brottas med