BJN
Avliden medlem
Tyvärr (det kanske inte är rätt ord) är Power Commander en rätt utbredd produkt i Sverige, jag tror att många av MC-butikerna är lite "färgade" och inte törs erbjuda oss kunder något annat än det.
Yoshimura har ju sin "adjustmentbox" där du kan justera +-5% i registren låg, mellan och hög.
Teka (länken) har ju fem områden plus att du kan jobba "online".
Med Power Commander kan du justera vart 250e rpm men frågan är ju om "Mike Bike" på verkstaden jobbar i den upplösningen? OK, jag har själv en PC och är jättenöjd med hur hojen går.
Jag tänkte mest väcka frågan igen (har varit uppe i tråden tidigare) om att det kan finnas andra sätt att nå samma resultat, knäpp mig gärna på näsan och säg: -Nu är du allt ute och cyklar...
PS. Tyvärr snart slut på semestern, då får man andra "problem" att brottas med
Jag ställde frågan till verkstaden på Bike i Trollhättan, de svarade så här:
"På just Suzuki kan man justera original ECU:n med Youshimuras instrument. Denna justering är endast på låg och mellanvarv och väldigt oexakt. Man ger den 5, 10 eller 15% ökning av bränsle. Med en Power Commander kan man optimera en bränslemapp så att du har perfekt luft/bränsleförhållande på alla varvtal och spjällöppningar. Detta ger givetvis bättre vridmoment, effekt och körbarhet. Och vid "vanlig" körning bra bränsleekonomi."
Egentligen det som du påpekar och de svarar egentligen på din öppna fråga om huruvida den högre upplösningen med PC verkligen används att det faktiskt utnyttjas.
Det får bli en PC.
Björn som har sista semesterdagen idag