mbrannst
Ny medlem
Nypan83 skrev:2127758Du får allt slänga upp lite bilder blir lite sugen på att se hur systemet ser ut....
På begäran, nyvaxad och utan bakskärm:
Last edited:
Nypan83 skrev:2127758Du får allt slänga upp lite bilder blir lite sugen på att se hur systemet ser ut....
hson skrev:2140899Ugg Tillbaka efter 10 mil körning,
E det någon som har samma puffande efter hojen är körd på låga varv Type bak tänder...
Plus att den är väldigt vek i mellan reistret.
Va du ute och körde i går ? Robban Fick förkortet i fredags.VR-8 skrev:2141500Bara att vänja sig............
Vekheten i mellanreg kan bero på att den är orig dvs ska klara bullerkrav, då är de flesta v-twinnar "strypta" i mellan reg för att inte bullra för mycket...
Annars kan det ju vara att du inte har fullgas................
J
hson skrev:2141852Va du ute och körde i går ? Robban Fick förkortet i fredags.
Som nästan alla nya kort innehavare så för man ju liksom putte fart på dem .
lite jobbigt men det släpper väl för han snart.
hson skrev:2140899Ugg Tillbaka efter 10 mil körning,
E det någon som har samma puffande efter hojen är körd på låga varv Type bak tänder...
Plus att den är väldigt vek i mellan reistret.
Flexnes skrev:2142482Att det poffar lite gör min oxå, men det beror nog mest på att jag kör med orginal styrbox som inte är anpassad för filter och slipon och då går lite fett. Ett injusterat powercommander gör nog susen
Dock upplever jag inte mellanregistret som svagt i min. Draget är jämt och fint. Bara att dra i rullen och den sticker direkt oavsett växel.
VR-8 skrev:2142062Jag körde en runda igår med Mattias.....gick bra. Du då? Robban bor väl på hojen nu lr?
J
hson skrev:2142511Jo men min är helt orginal,Ännu .
Väntar på slipon Pc och Filter , Och efter en bänkning så hoppas jag att det vaknar till lite mer, Körde nämligen rad 4 innan .
Det man saknar mest är ylandet från motern när man går på hugget .
Den här hojjen på tomgång med ett öppet system kan tänkas att det låter som en fisketrålare(Tändkulemoter ).
Vad vet jag,
Och nej jag kommer inte byta till en rad fyra ännu.
Flexnes skrev:2142535Mjo, jag måste erkänna att det är lite gräsklippar varning på ljudet när man glider runt på låga varv
hson skrev:2142600Jag kan tycka att det är konstigt att min puffar på låga varv när den är helt
orgenal...
Jag tänkte lite på vad du skrev innan, du har det mesta utan en in trimmad PC.
Nypan83 skrev:2142691Försvinner puffandet när den kommit upp i temp??
Min kan ibland tendera till att låta fiskebåt när den inte är varm.
Jimsan skrev:2143990Tjena! Har avverkat en knappt 100 mil på min hoj nu och ingen kan vara lyckligare än jag
Men, jag har tankat någon mil efter att soppalampan börjar lysa och då får jag
bara i 13 liter på ett ungefär, hur kommer de sig
Jimsan skrev:2143990Tjena! Har avverkat en knappt 100 mil på min hoj nu och ingen kan vara lyckligare än jag
Men, jag har tankat någon mil efter att soppalampan börjar lysa och då får jag
bara i 13 liter på ett ungefär, hur kommer de sig
79Andreas skrev:2145781Flexnes: Är du ute å kör i Enk. mycket? Isåfall så hakar jag gärna på ngn dag.
Ankan_84 skrev:2146498Hej, jag har dock en sv 650, inte en 1000, men men....
Jag har effektsystem som är på hojjen, som är monterat på verkstad när den köptes... Vet ej om den är bänkad. Är det dett måste att bänka den för att inte maskinen ska gå sönder??
Fetsko skrev:2150231kan ni sv1000 ägare, som har inhandlat luftfilter med ett högre luftflöde än original, ge lite information om dessa?
Jag är inte så jätte noga med mer effekt egentligen, men allt som innefattar ljud är jag väldigt intresserad av (mycket beroende på att jag har väntat 1 och en halv jävla månad på mina "leo vince carbon bolt-on pipor" )
Så vad har ni för erfarenheter? är ljudet värt pengarna? vilket märke köpte ni och vad fick ni pynta?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|