NyBumsad skrev:2359878Hur länge skall man hålla sig till 5500 varv då?
/Anders
Det finns delade meningar om hur man ska köra in en motor
http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
/Anders
NyBumsad skrev:2358682Hej.
Då kom räddaren i nöden, min underbara fru påminde mig om möjligheten att köpa en parallelimporterad hoj för att bli av med lite av den initiala värdeminskningen, sagt och gjort, bikestop i Linköping kontaktades, en offert presenterades och efter lite överväganden åkte jag dit för att garantera att det var seriösa personer som skötte stället. Blev mycket väl bemött och alla farhågor avskrevs omedelbart och hojen beställdes!!!
/Anders
TheBat skrev:2359298tjo! då har man äntligen fått tumen ur o blivit medlem här.. o de är så himls skönt att de finns en vettig tråd!! kör sj en sv 1000s -04 o är hel nöjd!!!
Jimsan skrev:2360359Låter perfekt
Vad är en parallellimporterad hoj?
Jimsan skrev:2360359Låter perfekt
Vad är en parallellimporterad hoj?
2fast4hjo skrev:2360456Butiker som parallellimporterar......
Köpte t ex solocuts, orginal, till min hoj, betalade 1095 istället för 1995 så det lönar sig att jämföra priser!!
xrperra skrev:2360381Du som brukar vistas på BMW forumet vet väl att det finns
lika många åsikter som det finns hojägare angående just
inkörning/oljeförbrukning.
Vad som är rätt eller fel kan man ju bara gissa
NyBumsad skrev:2359589Hej.
En liten fråga, vad för slags inkörningsrutin är det som gäller på sv1000s? Kommer jag hinna få något roligt i år eller blir resten av årets säsong begränsad till feskörning på max 5000 varv eller nått sånt?
Mvh Anders
Bear in da wood skrev:2361143Det här är taget direkt ur manualen till SV 1000:
Första 800km under 6000rpm
Upp till 1600km under 9000rpm
över 1600km under 12500rpm
NyBumsad skrev:2361190Tackar för finfin info. Skall jag följa detta så blir ju återstoden av hojsäsongen en ren inkörningsperiod mao, lika bra att ställa in sig på kanske. lär bli gött när de första 80 är avklarade, 9000 varv kan jag nog leva med, min nuvarande hoj rödmarkerar ju vid ca 8000. Får ta mig en funderare på hur jag vill lägga upp min inkörning då.
Mvh Anders
NyBumsad skrev:2361190Tackar för finfin info. Skall jag följa detta så blir ju återstoden av hojsäsongen en ren inkörningsperiod mao, lika bra att ställa in sig på kanske. lär bli gött när de första 80 är avklarade, 9000 varv kan jag nog leva med, min nuvarande hoj rödmarkerar ju vid ca 8000. Får ta mig en funderare på hur jag vill lägga upp min inkörning då.
Mvh Anders
JeppeSV1000 skrev:2360393Tjenare, och välkommen. Har du hämtat dig från turen mellan Örebro och Fellingsbro än?
Vi får ta nån mer sväng nån dag...
Mvh Anders
NiXX skrev:2367244Jag har åkt 254mil på 3 veckor så håll samma tempo som mig så ska du se att du inte behöver leka glidare Sen så stämmer inkörningsguiden som "Bear in da wood" skrev, men märkt att det skiljer lite i olika instruktionsböcker angående varvtalen, men det handlar om 500 varv
79Andreas skrev:2368583Är det du som har den svarta på överstan gatan ovanför castello typ?
Var hemma i övik hela semestern och körde men jag såg aldrig dig ute på vägarna.
NiXX skrev:2367244Jag har åkt 254mil på 3 veckor så håll samma tempo som mig så ska du se att du inte behöver leka glidare Sen så stämmer inkörningsguiden som "Bear in da wood" skrev, men märkt att det skiljer lite i olika instruktionsböcker angående varvtalen, men det handlar om 500 varv
Jimsan skrev:2371603Eller varför inte sticka till norge och köra 225 mil på 5 dagar?
Ska slänga upp lite bilder i resetråden sen!
NyBumsad skrev:2371748Äh, det är ju löjligt lite, var i norge förra året, körde 210 mil på fyra dagar då, och då var ju 70 mil på grus
Men visst, iden är mycket god!!!!
/Anders
JeppeSV1000 skrev:2376045En polare kom hem från norge här om dan. Han körde till Molde och tillbaka (175 mil) på två dagar (36 tim).. Sicken kille va??
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|