SV 1000-tråden

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
COLOSSUS skrev:
2422857 Tjena

Se till att sätta på slip-On så får du ett grymt ljud.

Grattis till din nya hoj...

// Colossus

Som ägare till en twin måste man åtminstone 1 gång skruva av ljuddämparna
och gaaaasa lite, låter helt underbart :D :tuttar

Snygg avatar nybumsad :tummenupp
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Slip on!?!

någon som vet vart man kan få tag i billiga slipon till svn, ska kapa dom så de behöve inte va någe speciellt..

är de någon som har skruvat m dämpningen på svn?? skulle vilja ställa in den så den blir hårdare, någon som har tips??
:yoparty
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Yes! Fixade kortet idag! :D Så nu blir det att åka SV1000 hela natten! Satan vilken skön hoj det är! Lär väl sätta igång att bygga iordning hojen till det bättre nu i vinter också... Då blir allt kanon!!
 

sportbike

Guest
SWK skrev:
2427127 Yes! Fixade kortet idag! :D Så nu blir det att åka SV1000 hela natten! Satan vilken skön hoj det är! Lär väl sätta igång att bygga iordning hojen till det bättre nu i vinter också... Då blir allt kanon!!

Grattis......:tummenupp
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
kanon hoj

jag måste bara säga att jag stor trivs på sv 1000. väldigt snäll och lätt körd hoj.Kör en nu men ska till helgen köpa mig en gsx-r istället,mitt hjärta finns hos den. rekomenderar sv:n starkt!! ta det försiktigt där ute nu...:)
:squid
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Jag måste rycka bort min förbannade orginal "stänkskärm" bak på min hoj... Hur har ni löst själva skylthållare och blinkersproblemet? Lägg gärna upp bilder på bakdelarna och berätta var man kan få tag på lite roliga delar...

Tack på förhand!
 

RwE

ERotic 6 nude
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER6n -06
SWK skrev:
2434697 Jag måste rycka bort min förbannade orginal "stänkskärm" bak på min hoj... Hur har ni löst själva skylthållare och blinkersproblemet? Lägg gärna upp bilder på bakdelarna och berätta var man kan få tag på lite roliga delar...

Tack på förhand!
Jag håller just nu på med min andra ombyggnad.. jag återkommer med bilder om det blir bra!!
Den första ombyggnaden var helt hemmagjord och syns på avataren!!
 

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
SWK skrev:
2434697 Jag måste rycka bort min förbannade orginal "stänkskärm" bak på min hoj... Hur har ni löst själva skylthållare och blinkersproblemet? Lägg gärna upp bilder på bakdelarna och berätta var man kan få tag på lite roliga delar...

Tack på förhand!

Jag köpte en tailgard från S-racing. Kostade ca 1000:- för blank svart. På den fanns hållare för nummerplåt och man fick med metallvinklar som efter lite moddning gick att använda för att fästa originalblinkers. Målet för mig var att "sabba" hojen så lite som möjligt, och det lyckades näst in till perfekt. Säkert inte den snyggaste tailgarden på marknaden, men man blir av med trampolinen däe bak :tummenupp
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Såhär ser min röv ut:

sporthojjj.jpg

Numera sitter blåsen på rätt håll och plåten är utbytad mot en miniskylt,
blinkersen är inbyggda i baklampan :tuttar

Borde tagit en ny bild med bättre kvalite och med den mindre skylten,
ser mkt bättre ut än på bilden...
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Mangoo skrev:
2435311 Jag köpte en tailgard från S-racing. Kostade ca 1000:- för blank svart. På den fanns hållare för nummerplåt och man fick med metallvinklar som efter lite moddning gick att använda för att fästa originalblinkers. Målet för mig var att "sabba" hojen så lite som möjligt, och det lyckades näst in till perfekt. Säkert inte den snyggaste tailgarden på marknaden, men man blir av med trampolinen däe bak :tummenupp

Du har inte någon bild på hur det blev? Har själv funderat på denna nämligen så jag är nyfiken på resultatet.

Vad menar du med att det nästat lyckades perfekt, vad fick du "sabba" på hojen för att få dit denna tailgard?

/Anders
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
SWK skrev:
2434697 Jag måste rycka bort min förbannade orginal "stänkskärm" bak på min hoj... Hur har ni löst själva skylthållare och blinkersproblemet? Lägg gärna upp bilder på bakdelarna och berätta var man kan få tag på lite roliga delar...

Tack på förhand!

http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender.html

IMAG004A.JPG


Var själv litet kritisk tillen början. Den är ju inte gratis precis, men jag tog en rövare och beställde i alla fall. Hade inte tid att börja planera en egen variant i våras, det var så bråttom med mycket annat då. Mailade först säljaren och frågade om måtten och vilka typer av skyltar den accepterar. Fick dimensionerna per mail omgående och beställde därefter.

Jag kunde inte tro att de skulle kunna leverera så fort som det gick. Vill minnas det tog två eller tre dagar från det att jag beställde till att en låda damp ner i postlådan.

Det ÄR verkligen en bolt-on produkt. ALLT passar och det är en fröjd att montera. Alla originallampor passar rätt på.

Jag har gjort två modifieringar på hållaren. Eftersom vi finnar har så otroligt stora reg.skyltar av aluminium gjorde jag ett bakstycke med samma dimensioner som reg.skylten i 3mm aluminium med finska skyltens hål och muttrar som målades med svart underredsmassa på spray och spändes fast från baksidan med skyltskruvarna. Skallrar inte alls efter det. De finska skyltarna tenderar annars att lossna om man bara fäster vid de övre skruvhålen och inte har stöd bakom. Dessutom gjorde jag en kilformad gummibit att sätta mellan ställningen och reg.skyltsbelysningen för att vinkla den mer mot skylten så att den inte lyser rätt bakåt (den får ju en brantare monteringsvinkel än original med nya ställningen)
 
Last edited:

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Mangoo skrev:
2435311 Jag köpte en tailgard från S-racing. Kostade ca 1000:- för blank svart. På den fanns hållare för nummerplåt och man fick med metallvinklar som efter lite moddning gick att använda för att fästa originalblinkers. Målet för mig var att "sabba" hojen så lite som möjligt, och det lyckades näst in till perfekt. Säkert inte den snyggaste tailgarden på marknaden, men man blir av med trampolinen däe bak :tummenupp

Ja, jag har kikat på den jag med. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra... Det blir väl att bygga om till vintern... Det verkar vara ett jävla krångel att få bort "trampolinen". Det fanns ju inga lättåtkomliga skruvar att bara skruva bort direkt. Vad sitter den fäst i? Har inte lagt ner så mycket energi på problemet än.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
SWK skrev:
2436508 Ja, jag har kikat på den jag med. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra... Det blir väl att bygga om till vintern... Det verkar vara ett jävla krångel att få bort "trampolinen". Det fanns ju inga lättåtkomliga skruvar att bara skruva bort direkt. Vad sitter den fäst i? Har inte lagt ner så mycket energi på problemet än.

Det är inte så svårt som det verkar. Det gäller bara att vara systematisk, på Hamicads sidor finns till och med monteringsanvisningarna i .pdf-format.

Hursomhelst så sitter trampolinen med 4 bultar i bakramen. Man måste ta loss båda sätena och den bakre plastkåpan under dem. Den sitter med fyra plastclips och fyra bultar. Sen är det bara att lirka loss den. Dessutom måste man ju lossa viren till "baksätet" och de ledningar som går till bakljuset. Sedan är det bara att skruva loss originalet och ersätta det med något bättre.

EDIT:

Kom ihåg att jag tog ett foto innan hopmontering i våras (ger en bild av vad som skall göras och hur det ser ut under plasten):

Byteavskylthllare.jpg
 
Last edited:

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
mbrannst skrev:
2436554 Det är inte så svårt som det verkar. Det gäller bara att vara systematisk, på Hamicads sidor finns till och med monteringsanvisningarna i .pdf-format.

Hursomhelst så sitter trampolinen med 4 bultar i bakramen. Man måste ta loss båda sätena och den bakre plastkåpan under dem. Den sitter med fyra plastclips och fyra bultar. Sen är det bara att lirka loss den. Dessutom måste man ju lossa viren till "baksätet" och de ledningar som går till bakljuset. Sedan är det bara att skruva loss originalet och ersätta det med något bättre.

EDIT:

Kom ihåg att jag tog ett foto innan hopmontering i våras (ger en bild av vad som skall göras och hur det ser ut under plasten):

Ah, tack för svaret!
Ska kika in sidan med anvisningar...

En annan fråga som nån annan kanske kan hjälpa till med, jag har tänkt att byta ut min framlykta till nåt roligare men jag är ganska ny när det gäller MC delar. Vad finns det för bra sidor man kan kika in såna saker?
 

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
NyBumsad skrev:
2435808 Du har inte någon bild på hur det blev? Har själv funderat på denna nämligen så jag är nyfiken på resultatet.

Vad menar du med att det nästat lyckades perfekt, vad fick du "sabba" på hojen för att få dit denna tailgard?

/Anders

Med "nästan lyckades" menade jag att jag tog upp ett hål i innerskärmen (den du ser när du lyfter baksadeln) för att få ut ljus till nummerplåten.
I tailgarden finns redan hål för detta, men eftersom tailgarden sätts utanför inneskärmen gjorde jag ett hål på ca 2x3 cm. Där över silikonade jag sedan fast orginal skylltbelysningen (från insidan).

Som mbrannst säger är det inte så tok-svårt. Man behöver riva ner hela bakpartiet, men det behövs inga konstiga verktyg eller nått sånt. Sen behövde jag fila å slipa en del på S-racings tailgard. Den passade inte som handsken, men det funkar. Lite tålamod så ... :smasha

Tog ett par bilder där hojen står i garaget. Är du mer intresserad kan jag rulla ut den å ta bättre bilder. :)

Tailgard1.JPG

Tailgard2.JPG
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top