Hej!
Åker själv en 1000N och har efter snart fyra år vant mig vid "Bosch180looken" men i början hade jag mycket funderingar kring byte av lykta.
Några detaljer som skiljer modellerna åt och som man kan ha i åtanke är att N-modellen har 15mm längre hjulbas samt att fotpinnarna sitter lägre. Detta gäller för årsmodell -03 & -04 (är lite osäker på hur N-modellen -05 är "bestyckad").
En variant skulle kunna vara att på S-modellen byta ut gaffelkronan och lite slangar och montera dit ett "vanligt" styre (se Plastrakets byggtråd) och få lite av båda modellerna.
Annars tycker jag att kåpan/lyktan på denna (tror att det är någon "Kawamodell") passar mycket bra.
Klokare av detta inlägg...!? Helt klart är att SV1000 oavsett modell är en mycket rolig cykel så jag tror att du kommer att bli nöjd i vilket fall som helst.
ja jag hoppas ju det iaf .. har kört cbr 900 förut..! Hade tankarna på en tl 1000 före den men de hade ju lite barnsjukdommar -97 så det sket sig .. gillar twin motorn skarpt ... manlig är vad den är !! ... Är det någon som vet vilka service intervaller det är på sv :n ? Har kollat på några som gått 2400mil och vill bara veta när nästa service är och vad den kommer att kosta isf!? Jag är en sån där som är rädd för mil på mäteren... Hur driftsäkra är motorerna ?? Vilka haverier är det som brukar förekomma ?