SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ergo G2 Throttle tamer

Igår kväll monterade jag en sådan och idag har jag testat lite i stan och 6 mil riktigt kurvig väg med en del snäva kurvor på låg växel. Måste säga att jag är mer än nöjd.:tummenupp Nu är det helt plötsligt lätt att ha full gaskontroll genom kurvorna. Även de skarpa med små pådrag.

Upplever man inte något problem med detta på SV:n så är givetvis detta inget att ha. (Fast jag har hört många som upplever gasen väldigt digital på SV1000) Självklart kan man också lära sig att hantera originalgrejerna bättre än vad jag kunde. Men den här prylen och ordentligt justerade gasvajrar är en genväg till att köra lite bättre och mycket säkrare.

Den är lätt att montera och inte dyr i förhållande till vad den ger i utbyte. Den går inte att köpa direkt från USA då det finns Svensk importör. Jag kollade med importören och blev hänvisad till http://www.tmcsport.se/

Hade jag kunnat köpa från USA så hade den kostat ca 700 kr med frakt. (Kollade fraktpris till Norge). Med risk att få betala tull och moms dessutom. Jag gav under 800 kr med frakt från Trollhättans MCsport.

Ta tipset om ni känner samma behov som jag annars glöm det.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Bensinslangen sitter med nån typ av plastmojängsnabbkoppling.
Hur lossas dessa utan att gammal torr plast spricker, och jag får vänta 2 veckor på delar.?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Bensinslangen sitter med nån typ av plastmojängsnabbkoppling.
Hur lossas dessa utan att gammal torr plast spricker, och jag får vänta 2 veckor på delar.?

Ja den var ett helvete att få loss kommer jag ihåg. Man måste klämma på båda sidorna vill jag minnas. Tror jag var tvungen att använda en näbbtång. Verkar dock som att den tål en del våld.. Jag fick ju isär den och när man gjort det en gång så är det inga problem. Fast jag kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde. Fast det är nog att man måste klämma på två sidor som är "hemligheten".
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Ringde Suzukis märkesförsäkring och fick en premie på 5330 hel/helår på en sv1000s -03. Är 33år och bor i Järfälla norr om stockholm.
 

kenth ericsson

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
kvidinge
Hoj
-06 hayabusa
Blev också nöjd ägare till en SV1000s-04 från en hayabusa-06..kommer bild.
vad som gjorde mitt val var: helkåpa,pc3,öppetKNfilter,leovinci pipor,höjdbakända,integrerade blinkersar både fram o bak(inga sticker ut)en ägare innan mig..mappad till 130 på hjulet. Lite slö, men helt acceptabelt. riktigt rolig moppe måste jag säga..och 2700Hel/Hel 36 år..försäkringen är lysande nu ju.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kul med lite nya SV1000-ägare. Det är riktigt roliga hojar.
Fast 130 på hjulet med pc3, öppet filter och ljuddämpare. Nja, det tror jag inte på. Då måste betydligt mer vara gjort.:)
 

twinnarn

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2011
Ort
skövde
Hoj
suzuki sv1000 -04
nybliven sv ägare!

Nu får äntligen jag oxå leka med de stora pojkarna: ) köpte mig en sv1000s -04 för två veckor sedan!

Tänkte höra här i tråden ifall de var någon som hade några bättre begagnade slipon att sälja till en vettig peng?
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Gaffelolja, viskositet?! Hittar fan bara Originalnr på Oljan!
Har snackats om att gå upp lite i viskositet på SVgaffel har jag för mig?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Gaffelolja, viskositet?! Hittar fan bara Originalnr på Oljan!
Har snackats om att gå upp lite i viskositet på SVgaffel har jag för mig?

Tror ( ska man kanske inte göra här men det är på goda grunder) att originaloljan är 5W. Väldigt låg viskositet.

Det finns inlägg här i tråden som anger en positiv effekt av att byta till 10W. Justeringarna i gaffeln får större inverkan också. Det finns också inlägg med en som blev väldigt nöjd med att byta till 25W.

När det blir dags för mig att ta isär gaffeln kommer jag nog att byta fjädrar och fylla på med 15W.

Än så länge nöjer jag mig med den här inställningen som ändå funkar rätt bra ihop med Öhlinaren bak. Se bifogade bilder!

SOKA som skriver här i tråden ibland kan betydligt mer än jag om detta så hoppas att han gör ett inlägg.
 

Bifogat

  • Bild 2.png
    Bild 2.png
    28.2 KB · Visningar: 56
  • Bild 3.png
    Bild 3.png
    16.7 KB · Visningar: 50

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Av ren nyfikenhet!
Hur många här kör med DB killer ??

Ja har 10w i min gaffel :) o ja e rätt så nöjd för ja väger inte så mkt 67 kg rena lättviktarn heh ;D
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Av ren nyfikenhet!
Hur många här kör med DB killer ??

Ja har 10w i min gaffel :) o ja e rätt så nöjd för ja väger inte så mkt 67 kg rena lättviktarn heh ;D

Ingen dB-killer normalt men jag hade i när jag besiktigade å fan vet om den inte går lite bättre med dem i. I a f i mellanregistret. Fast den låter allt bättre utan tycker jag.
 

twinnarn

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2011
Ort
skövde
Hoj
suzuki sv1000 -04
Av ren nyfikenhet!
Hur många här kör med DB killer ??

Ja har 10w i min gaffel :) o ja e rätt så nöjd för ja väger inte så mkt 67 kg rena lättviktarn heh ;D

Har beställt nya burkar och eftersom jaghar kört original innan får vi se om de blir några db-killers i eller inte! troligtvis inte:yoparty
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Ingen dB-killer normalt men jag hade i när jag besiktigade å fan vet om den inte går lite bättre med dem i. I a f i mellanregistret. Fast den låter allt bättre utan tycker jag.

va får dig att tro att den gick bättre ?? brukar inte hojen gå lite bättre om flödet är fritt ..

ja kände samma när ja tog ur mina DB killers .. så ja satta in dom igen iof så har ja inte mappat om den me pc eller så.

Har beställt nya burkar och eftersom jaghar kört original innan får vi se om de blir några db-killers i eller inte! troligtvis inte:yoparty

nice va vart de för burkar ?? sj satta ja me på nya burkar =) o ja e rätt så nöjd :yoparty
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
va får dig att tro att den gick bättre ?? brukar inte hojen gå lite bättre om flödet är fritt ..

Alla sådana små förändringar märker jag på hur lätt framhjulet lyfter vid gaspådrag på ettan. Jag menar alltså hur lätt det lyfter av sig sjäv utan att jag gör något annat än att ge gas.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Alla sådana små förändringar märker jag på hur lätt framhjulet lyfter vid gaspådrag på ettan. Jag menar alltså hur lätt det lyfter av sig sjäv utan att jag gör något annat än att ge gas.

Hmm ja får inte upp fram hjulet :s ja kanske e lite klen på gasen då hehe men har du drevat om din ??

Nu funderar ja på om ja ska lägga ut pengar på ett pc3 o ett filter har ju hittat bänkning o mappning för under 5000kr
 

twinnarn

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2011
Ort
skövde
Hoj
suzuki sv1000 -04
va får dig att tro att den gick bättre ?? brukar inte hojen gå lite bättre om flödet är fritt ..

ja kände samma när ja tog ur mina DB killers .. så ja satta in dom igen iof så har ja inte mappat om den me pc eller så.



nice va vart de för burkar ?? sj satta ja me på nya burkar =) o ja e rätt så nöjd :yoparty

Jag köpte Leo Vince! rätt så nöjd? va satte du dit för burkar då? :banana

Hmm ja får inte upp fram hjulet :s ja kanske e lite klen på gasen då hehe men har du drevat om din ??

Nu funderar ja på om ja ska lägga ut pengar på ett pc3 o ett filter har ju hittat bänkning o mappning för under 5000kr


jag har originaldrevning vad jag vet och min lyfter om man gasar släpper gasar i alla fall. Är nog betydligt lättare med annan drevning:yoparty

Detta är säkert en dum fråga men frågar ändå:
slipon med DB-killer flödar fortfarande bättre än original eller? Hur stor inverkan har DB-killern på flödet igenom egentligen?
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top