SV-Tråden!

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Fluffig skrev:
Inte ska du skicka din hoj till en sån typ.
Jag kan hämta den stackaren så kommer hon både att ha andra SV vänner att prata ock leka med. Hon kommer även att få komma ut i hagen varje dag och få den bästa oljan som finns.

Jag har stor erfarenhet av omplaceringshojjar och kan ge dem vad de behöver både fysiskt och psykiskt. :tummenupp

Jag är ju dessutom vintermamma och håller kollo till ett par hojjar till så hon kommer att få träffa andra typer av hojjar från olika samhällsklasser.

Så bara plinga så kommer jag :hihi

Min hoj är lite blyg, den vill gärna köra ifrån andra hojar. Så den skulle nog inte trivas bland dina andra hojar. Dessutom har den svårt för att sitta stilla.
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Hinken skrev:
Ja okej då, men du får ta med egen kaffekopp..!

Ska ta och leta fram den största kaffekopp jag har då! :hihi

När jag har tvättat av hojen så slänger jag ut en annons. Har definitivt bestämmt mig för att sälja den! Tror jag. :rolleyes:
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Taskmört

hellla skrev:
Min hoj är lite blyg, den vill gärna köra ifrån andra hojar. Så den skulle nog inte trivas bland dina andra hojar. Dessutom har den svårt för att sitta stilla.

Här finns många långa mjuka kurvor att låta hjulen spinna på i.
Men var du en egoist och behåll henne själv eller ännu värre sälj henne till någon som låter henne stå ute i hällregn. :lol
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
hellla skrev:
Ska ta och leta fram den största kaffekopp jag har då! :hihi

När jag har tvättat av hojen så slänger jag ut en annons. Har definitivt bestämmt mig för att sälja den! Tror jag. :rolleyes:

Jag hoppas du inte har tänkt att byta SV-forumet mot nått
GRSXS1000RRR-forum bara..! :fatta!
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Hinken skrev:
Jag hoppas du inte har tänkt att byta SV-forumet mot nått
GRSXS1000RRR-forum bara..! :fatta!

Dels så vill jag göra mig skuldfri, lånade till halva hojen av en polare. Sen så tröttnar jag snabbt på allt jag gör. Jag vill testa någon ny hoj, nytt märke, ny upplevelse. :)

Blir ingen ny hoj denna säsong iaf. Kanske en R6'a av äldre modell nästa år? :tummenupp
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Äntligen!!

Idag kom den så äntligen hem. (sv 650 -05)

:yoparty

Den är sänkt 3 cm både fram och bak....Fick även med mig ett par stövlar och en mycket passande tankpad (visar upp bild på det senare)

:pussa 2fast4some...du är bäst!!!!!
 

Bifogat

  • min hoj2.JPG
    min hoj2.JPG
    125.3 KB · Visningar: 138
Last edited:

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
2fast4hjo skrev:
Idag kom den så äntligen hem. (sv 650 -05)

:yoparty

Den är sänkt 3 cm både fram och bak....Fick även med mig ett par stövlar och en mycket passande tankpad (visar upp bild på det senare)

:pussa 2fast4some...du är bäst!!!!!

Sweet! :yoparty
Bara att ta på regnstället och dra iväg nu då! :D
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Grattis

2fast4hjo skrev:
Idag kom den så äntligen hem. (sv 650 -05)
Den är sänkt 3 cm både fram och bak....Fick även med mig ett par stövlar och en mycket passande tankpad (visar upp bild på det senare)
2fast4some...du är bäst!!!!!


Vad kul.

Har du hunnit köra något ännu eller har du mest beundrat den nya skönheten?

Berätta gärna mer om hur den går och om där är lite nyheter på den.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fluffig skrev:
Vad kul.

Har du hunnit köra något ännu eller har du mest beundrat den nya skönheten?

Berätta gärna mer om hur den går och om där är lite nyheter på den.

Tuvärr har inte jag provkört den än...2fast4some körde honom hem då jag har lunginflammation....(var på kinnekulle i går och det gjorde inte saken bättre precis :gnissla )..Ska fixa en liten extra "pinne" på stöt då det är grymt svårt att få ner..vilket det oftast blir med sänkta hojar..

Tankpaden är på och han ser så grym sexig ut där han står i garaget..2fast4some:s :tuttar gsxr står i det andra garaget. Ska föra ihop dem i morgon och håller :tummenupp att de gillar varandra :D vem vet det kanske blir minomoto:s av det hela :lol

Godnatt alla...en av killarna kräver lite extra omsorg nu :tungan



Vem...2fast4some så klart...brummen är ju redan i topptrim

Edit ang nyheter..det ända jag kommer på så här direkt är att 05:eek:rna har svart ram.
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag tycker inte det är snyggt med svart ram och svarta fälgar, men hey - det är en SV trots detta.

Det ryktas om att det ska bli ABS på k6:eek:rna - vad som i övrigt skiljer en k5 mot k3/k4 vet jag inte.
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
2fast4hjo skrev:
Tuvärr har inte jag provkört den än...2fast4some körde honom hem då jag har lunginflammation....(var på kinnekulle i går och det gjorde inte saken bättre precis ..Ska fixa en liten extra "pinne" på stöt då det är grymt svårt att få ner..vilket det oftast blir med sänkta hojar..
Godnatt alla...en av killarna kräver lite extra omsorg nu :tungan

Hej
Stackare som inte får köra men ta hand om lunginflamamtinen för själv har jag lungfibros som en rest av dels inflamamtion tillsammans med en biverkning av min sjukdom och det är INTE kul.

Hoppas den där gubben blev nöjd med behandlingen för annars får du kanske låna lite olja från den blåa. Får man fråga varför du sänkte den eller var det gjort från fabrik.
Är ju ombörjare på hojjar så jag vill ära mig lite mer. Satt igår och förundrades över att folk spelar in ljud från olika system så att man kan välja rätt ljud på hojjen. Insåg att jag är lika galen när jag sa till exmannen att det där ljudet vill jag har. Han bara skakade på huvudet. :lol

Tänk vad snabbt man kan ända sig.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
duckie skrev:
Jag tycker inte det är snyggt med svart ram och svarta fälgar, men hey - det är en SV trots detta.

Det ryktas om att det ska bli ABS på k6:eek:rna - vad som i övrigt skiljer en k5 mot k3/k4 vet jag inte.

Gillar silver grymt mycket ( :7peta vi hade en sv 1000 silver förut om du kommer ihåg..) men inte köper jag en 03 om jag kan få en 05 för 5000 mer :3freak

Fluffig skrev:
Hej

Får man fråga varför du sänkte den eller var det gjort från fabrik. Är ju ombörjare på hojjar så jag vill ära mig lite mer. Satt igår och förundrades över att folk spelar in ljud från olika system så att man kan välja rätt ljud på hojjen. Insåg att jag är lika galen när jag sa till exmannen att det där ljudet vill jag har. Han bara skakade på huvudet. :lol.

:hej
Jag har grymt korta ben :huvet och har letat efter en lämplig hoj ett bra tag (sedan ska ju man ha pengar till inköp också..

Jag bad dem där jag köpte motorcykeln ifrån att sänka den till mig i samband med att de tog hem den, vilket gick på runt 1500 (fick det på köpet).

Ang ljud så ska det fixas Leo Vince slip on och den oerhört fula "plasten" bak ska bort...ngt att pila med under vintern då detta även ska göras på gsxr:n..BonO här på sh ska vidare göra kraschpuckar på sitt jobb åt mig. :tummenupp


NoicE skrev:
Då var den rispade sv'n repad också. Fcuk. Någon som vill tjöpa en Svidd för en billig peng :)

Såg vurpan...grymt tråkigt...men glad att du klarade dig :pannkyss Många vurpor på kullen idag. :( Fastnade du på bild idag så lovar jag att slänga upp den.

Bild...visst når jag ner...men inte med hela foten..Jämför med hur bra jörgen når ner..han är bara 10 cm längre än mig.
 

Bifogat

  • min hoj.JPG
    min hoj.JPG
    118.6 KB · Visningar: 158
Last edited:

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
2fast4hjo skrev:
Såg vurpan...grymt tråkigt...men glad att du klarade dig :pannkyss Många vurpor på kullen idag. :( Fastnade du på bild idag så lovar jag att slänga upp den.

Ja, vurpa o vurpa... blev ju "utprejad" av instruktören :3freak
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Hinken skrev:
Brukar låta så.. :tungan


Ja, det var helt galet, människan körde om mig på insidan men fullbordade inte omkörningen före nästa sväng och körde in framför mig, jag med knät i backen börjar bromsa och går rakt fram. Stupar med huvet före i gruset. :4skrika :död
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
är det nån annan som har testat att lacka fotskydden svarta och dessutom fått färgen att sitta kvar? ser ju så snyggt ut när det är nymålat men så fult då det blir slitet... =(
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
NoicE skrev:
Då var den rispade sv'n repad också. Fcuk. Någon som vill tjöpa en Svidd för en billig peng :)

Du kvaddade inte hojen helt alltså? Vad är en Svidd? :)

Ang. nyheter på 05:an så ska ju kylaren vara smalare. Min kylare fick sig en kyss när jag brännde omkull, den borde ju vara lite mer skyddad nu.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top