SV-Tråden!

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Fudpucker skrev:
Så ´04 har oxå det problemet.
Alla verkar råka ut för det nångång. Till alla er sv-åkare. Var noga med gummitätningen vid främre tändstiftet. Bocka en plåtbit och fäst den i kylarens fäste. Montera den så den sitter framför tändstiftet. Då sprutar inte vattenstänket direkt på cylindern. Ett litet tips bara!!

Ska skruva/rengöra lite på hojen i vinter så jag får titta på det då. :)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
MadDawg skrev:
Nån som har erfarenhet av Scorpion-dämpare till SV650S?

2995 pistoler för en dämpare i rostfritt stål. Finns det bättre alternativ??

Tja! Vet inte om du fått svar på dina funderingar kring dämpare. Själv kör jag med Viper bolt on och det är inget problem med dem. Förvisso har jag en 1000 men jag antar att dämparen sitter med fyra bultar även på 650n. Det blev ett skönt muller och 4 hk till. :banana
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
trummiz skrev:
Hejhej!

Grattulera mig! Jag köpte mig en SV650S i fredags!
känns dock som lite pocketbike med mina 191 cm, men det går bra ändå!

Har planer på slipon eller helsystem, låter lite körskola över den nu... Tips tack! Gärna på butik också!

Pocketbike? ska du säga lille man. :D Vad ska jag kalla den för då med mina 196cm? :hihi
Man sitter väl lite hopvikt med benen men som du säger det går bra ändå. Skulle tro det finns värre cyklar än SV.

Jag satte på ett Arrow slipon förra året. Nu låter den :banana .
Men med insatsen för lite lagligare ljudnivå som följde med låter den ju som en traktor. Får se vad besiktningsmannen säger om det om några veckor.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Bankörning

Tänkte att jag skulle ut på banan snart och prova för första gången. Eftersom man är grön på det så undrar jag om jag behöver tänka på nått innan... typ krasch puckar å så...???? hur många,var osv. (vet att jag måste sätta på orginal dämpare)

Svar svar svar... var inte blyga....!!!!
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
porec skrev:
Tänkte att jag skulle ut på banan snart och prova för första gången. Eftersom man är grön på det så undrar jag om jag behöver tänka på nått innan... typ krasch puckar å så...???? hur många,var osv. (vet att jag måste sätta på orginal dämpare)

Svar svar svar... var inte blyga....!!!!

räcker med org dämpare, bra däck och friska bromsar. Tror inte riktigt på krashpuckar, kör själv roadracing och står även som funktionär ibland. Går det fort ut så är det ingen skillnad, vältskador funkar de säkert för.
 

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
GRATIS SV650s I Natt.......!!!
Var ute å på en tur i går kväll, å i morse då ja skulle i väg kunde jag inte hitta nyckeln :eek: Tog extra nyckeln å går ut... Vad sitter i hojen??
NYCKELN...! :huvet Tur som en toka!!! :banana

Annars e ja skit sugen på en sv1000s :kär Någon som vet något om den?
För-/nackdelar??
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
miis skrev:
GRATIS SV650s I Natt.......!!!
Var ute å på en tur i går kväll, å i morse då ja skulle i väg kunde jag inte hitta nyckeln :eek: Tog extra nyckeln å går ut... Vad sitter i hojen??
NYCKELN...! :huvet Tur som en toka!!! :banana

Annars e ja skit sugen på en sv1000s :kär Någon som vet något om den?
För-/nackdelar??

Yup, snacka om tur! Vet inget om SV:, men det står en till salu på MC-kompaniet.
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Har ingen verkstadsbok så kort och enkel fråga vad är det för däcktryck som gäller på sv650?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
porec skrev:
Tänkte att jag skulle ut på banan snart och prova för första gången. Eftersom man är grön på det så undrar jag om jag behöver tänka på nått innan... typ krasch puckar å så...???? hur många,var osv. (vet att jag måste sätta på orginal dämpare)

Svar svar svar... var inte blyga....!!!!

En liten sammanställning av det jag har kommer på efter att ha hjälpt till när 2fast4some har kört på bana med våran dåvarande sv 1000. :)

Körde med Leo Vince slip on, dock är de inte så hårda på bullerkraven på Kinnekulle (vart hade du tänkt att köra :va ), kan ju vara det på andra banor. Kraschpuckar kan du väl montera om du vill, vi hade det inte. Om det är första gången du kör bana så rekommenderar jag att du kör i den lugna gruppen för att eve sedan byta. Följ instrukterernas spårval noga. Kör inte som en "galning" på de första varven med kalla däck...då brukar det gå åt pipsvängen.

Silvertejp är ett måste till att tejpa backspeglarna med då man ska koncentrera sig på sin körning och inte på dem som ligger bakom. Ät ordentligt och drick massor med vatten. Kan du fixa beg racedäck så är det naturligtvis att föredra istället för gatdäck.

Kolla över din försäkring..

miis skrev:
GRATIS
Annars e ja skit sugen på en sv1000s :kär Någon som vet något om den?
För-/nackdelar??

120 hk. 189 kilo. Billig att försäkra. Supertrevlig att köra på slingriga vägar. Mycket hoj för pengarna. Finner inga nackdelar förutom att vi tyckte att den drog en del soppa vid blandad körning jämfört med andra hojar vi har haft.

Bytte pga att vi gjorde en mycket bra affär på 2fast4some:s gsxr..saknar (sv:1000) den faktiskt lite men har fått kompensation i form av "lilla bus" dvs min egna 650..tuvärr kan jag inte ha 1000 då den är för hög :( har för mig att den är 83 i sadelhöjd (min är nu 77)
 

Bifogat

  • k-kulle3.jpg
    k-kulle3.jpg
    101 KB · Visningar: 102
Last edited:

Svriders

impendill
Gick med
11 Aug 2005
Ort
malmö
Hoj
Suzuki sv650 s
bakläppen på sv -04??

Någon som har några bra förslag/bilder på ni som tagit bort era bakläppar. ?? tänkte fixa det till vintern.. hör av er

// Kim
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Svriders skrev:
Någon som har några bra förslag/bilder på ni som tagit bort era bakläppar. ?? tänkte fixa det till vintern.. hör av er

// Kim

Så här ska jag eve göra.. :) Bild 1


Var nere och tog lite bilder i går och här kommer resultatet..

Sista bilden: blääääää bort
 

Bifogat

  • sv.JPG
    sv.JPG
    100 KB · Visningar: 94
  • lilla bus1.JPG
    lilla bus1.JPG
    53.7 KB · Visningar: 56
  • lilla bus2.JPG
    lilla bus2.JPG
    26.4 KB · Visningar: 59
  • lilla bus3.JPG
    lilla bus3.JPG
    29.8 KB · Visningar: 55
  • lilla bus 6.JPG
    lilla bus 6.JPG
    47 KB · Visningar: 71
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
porec skrev:
Tänkte att jag skulle ut på banan snart och prova för första gången. Eftersom man är grön på det så undrar jag om jag behöver tänka på nått innan... typ krasch puckar å så...???? hur många,var osv. (vet att jag måste sätta på orginal dämpare)

Svar svar svar... var inte blyga....!!!!

Samma här!
Tänkte skaffa kraschisar och ev ta av backspeglarna. Är det nån som tagit bort dem? Är det lätt? Vid en snabb överblick igår verkar det som att det bara är och skruva av - eller måste jag in under kåpan fram liksom..?
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
duckie skrev:
Samma här!
Tänkte skaffa kraschisar och ev ta av backspeglarna. Är det nån som tagit bort dem? Är det lätt? Vid en snabb överblick igår verkar det som att det bara är och skruva av - eller måste jag in under kåpan fram liksom..?

De är bara att plocka bort plastpluggarna över skallen och skruva av, kåpan fladrar inte heller utan. Akta lacken bara när du plockar bort dem de har säkerligen fastnat ganska hårt.
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
återigen däcktryck på en sv650s!? ska köra tämligen långt imorgon så vill vara säker på att jag får det rätt!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
miis skrev:
GRATIS SV650s I Natt.......!!!
Var ute å på en tur i går kväll, å i morse då ja skulle i väg kunde jag inte hitta nyckeln :eek: Tog extra nyckeln å går ut... Vad sitter i hojen??
NYCKELN...! :huvet Tur som en toka!!! :banana

Annars e ja skit sugen på en sv1000s :kär Någon som vet något om den?
För-/nackdelar??


har gjort samma sak par gånger men aldrig över natten.. över natten har jag bara glömt att låsa bilen.. men har haft nycklen hemma som tur e...

hehehehe... men tur ska man ha..!!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
duckie skrev:
Samma här!
Tänkte skaffa kraschisar och ev ta av backspeglarna. Är det nån som tagit bort dem? Är det lätt? Vid en snabb överblick igår verkar det som att det bara är och skruva av - eller måste jag in under kåpan fram liksom..?


har du kollat på www.louise.de sidan 618 i katalogen vad tycket du om de.. man kanske kan gå ihop så blir det billigare...?? sjävl så har jag inte hunnit forska så mycket i det och kolla på andra ställen... backspeglarna.. bara att skruva av.. inget svårt.. har redan gjort det... men funderar på att kapa orginal och gör nån smidig anårdning så att man kan byta snabbt mellan orginal och slipon...




2fast4hjo det blir nog i lungt tempo... i Anderstorp... så det blir orginalet...! men däck har jag inte tänkt på.. men det blir nog gatu till en början..!!!
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
Instrumenten har smält!

parkerade hojen i solen igår ett par timmar,när jag kom tillbaka noterade jag att "rammen" runt instumenten hade smält, inte mycket men syn bart :( . Någon mer som har råkat ut för det? Missänker att det beror på att ljuset bryts på den där lilla kanten på kåpglaset när den stog med bakdelen mot solen....


någon från linköping med omnäjd som brukar åka på sviesta på onsdagar?
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
prise skrev:
återigen däcktryck på en sv650s!? ska köra tämligen långt imorgon så vill vara säker på att jag får det rätt!

Det står väl på kedjeskyddet?
2,25 fram och 2,5 bak för -03:ans modell iaf.




(om jag minns rätt)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top