porec skrev:
Tänkte att jag skulle ut på banan snart och prova för första gången. Eftersom man är grön på det så undrar jag om jag behöver tänka på nått innan... typ krasch puckar å så...???? hur många,var osv. (vet att jag måste sätta på orginal dämpare)
Svar svar svar... var inte blyga....!!!!
En liten sammanställning av det jag har kommer på efter att ha hjälpt till när 2fast4some har kört på bana med våran dåvarande sv 1000.
Körde med Leo Vince slip on, dock är de inte så hårda på bullerkraven på Kinnekulle (vart hade du tänkt att köra
), kan ju vara det på andra banor. Kraschpuckar kan du väl montera om du vill, vi hade det inte. Om det är första gången du kör bana så rekommenderar jag att du kör i den lugna gruppen för att eve sedan byta. Följ instrukterernas spårval noga. Kör inte som en "galning" på de första varven med kalla däck...då brukar det gå åt pipsvängen.
Silvertejp är ett måste till att tejpa backspeglarna med då man ska koncentrera sig på sin körning och inte på dem som ligger bakom. Ät ordentligt och drick massor med vatten. Kan du fixa beg racedäck så är det naturligtvis att föredra istället för gatdäck.
Kolla över din försäkring..
miis skrev:
GRATIS
Annars e ja skit sugen på en sv1000s
Någon som vet något om den?
För-/nackdelar??
120 hk. 189 kilo. Billig att försäkra. Supertrevlig att köra på slingriga vägar. Mycket hoj för pengarna. Finner inga nackdelar förutom att vi tyckte att den drog en del soppa vid blandad körning jämfört med andra hojar vi har haft.
Bytte pga att vi gjorde en mycket bra affär på 2fast4some:s gsxr..saknar (sv:1000) den faktiskt lite men har fått kompensation i form av "lilla bus" dvs min egna 650..tuvärr kan jag inte ha 1000 då den är för hög
har för mig att den är 83 i sadelhöjd (min är nu 77)