SV-Tråden!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:banana nu är solocutsen på plats och de fula passagerarhandtagen är putsväck.

Passade även på att ta lite bilder hur 05:eek:rna ser ut i andra färger, röd 650 och silver 1000.

Bifogat

• cuts.JPG
    cuts.JPG
    117.3 KB · Visningar: 104
  • sv 650 röd.JPG
    sv 650 röd.JPG
    129.4 KB · Visningar: 88
  • sv 650 röd1.JPG
    sv 650 röd1.JPG
    135.9 KB · Visningar: 81
  • sv 1000 05.JPG
    sv 1000 05.JPG
    132.1 KB · Visningar: 78
Last edited:

Sodapop

Elite <1337>
Gick med
5 May 2004
Hoj
*KTM 690 DUKE (Såld)*Suzuki GSXR 750 -02 (Såld)
2fast4hjo skrev:

Passade även på att ta lite bilder hur 05:eek:rna ser ut i andra färger, röd 650 och silver 1000.

Får jag fråga i vilken butik det är du fotat?
05 Sv för 57900:- låter inte helt fel...
Begagnad då eller?

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Hej!
testade att sitta på sv650s på 2hjul-mässan i fredags.. och blev faktist besviken :( tänkte ju köpa en. tyckte att visiret var för upprätt och gjorde att den inte kändes sportig, tanken kändes stor, och så var sitsen så jävla smal :confused: vad ska jag köpa nu istället då? :(

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
2fast4hjo skrev:

Blev riktigt snyggt juh :) Vad kostade den? Fick du den lackad och klar från butiken?

Mvh Kristoffer

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Sodapop skrev:
Får jag fråga i vilken butik det är du fotat?
05 Sv för 57900:- låter inte helt fel...
Begagnad då eller?

mckompaniet i väring där cutsen är köpt. Priset avser den som står i butik. Begagnad nej då..det är nypris. :)
Krills skrev:
Blev riktigt snyggt juh :) Vad kostade den? Fick du den lackad och klar från butiken?

Mvh Kristoffer

Pris ca 1100. Har lite rabatt så jag passade på att köpa en buff också. Japp lackad klar och levererad på en vecka, har så nära dit så jag åkte dit och hämtade den.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Mahti skrev:
Hej!
testade att sitta på sv650s på 2hjul-mässan i fredags.. och blev faktist besviken :( tänkte ju köpa en. tyckte att visiret var för upprätt och gjorde att den inte kändes sportig, tanken kändes stor, och så var sitsen så jävla smal :confused: vad ska jag köpa nu istället då? :(

Tja detta är nog fel tråd att fråga. Passade du inte på att prova andra hojar på mässan. :va bilder från mässan http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=46984&page=351&pp=20

En aprilia kanske. Har lagt ut några bilder på aprilatråden http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1906658&postcount=6160 som togs i samband med bilderna ovan.

xrperra skrev:
Så det bidde en Suzuki original till slut,snyggt :tummenupp
Nu går hojen minst 20 km/h fortare :D

.

Man tackar :) Ja den ser redan snabbare ut :hihi

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Mahti skrev:
Hej!
ett nytt å sportigare kåpglas går att köpa om man vill... visst känns tanken lite manlig.. men den e ju inte stor om man jämför med andra hojar.. å visst är sitsen lite och nätt... jag tycker att de nya 600 -r hojarna är minst lika små och smidiga i sitsen... så jag tycker att du ska provköra en Sv och sen dra slutsatsen .. för det är en trevlig liten cykel..!

2fast4hjo skrev:
Tja detta är nog fel tråd att fråga. Passade du inte på att prova andra hojar på mässan. :va bilder från mässan http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=46984&page=351&pp=20

En aprilia kanske. Har lagt ut några bilder på aprilatråden http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1906658&postcount=6160 som togs i samband med bilderna ovan.

Man tackar :) Ja den ser redan snabbare ut :hihi
kan du inte släng upp en bild där man ser hela hojen så man får en helhetssyn på hur det blev med cutsen? annars ser det :tummenupp ut

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
xrperra skrev:
5 års trygghet :D
Ja eller hur :rolleyes:

Paralellimport,bara 2 års "trygghet"

Men tro't eller ej,den är fortfarande ihopskruvad i japan :hihi

.

Svensksålt är alltid svensksålt!

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Hur långa är ni som kör 650?

Jag provsatt en lite snabbt i helgen, jädrar vad upprätt man satt, kändes som framkåpan kommer styra all luft på min hals eller hjälm :/ Är 1,90, finns det någon av lika ståtlig längd som kan dementera eller hålla med om detta??

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
Krills skrev:
Svensksålt är alltid svensksålt!

Japp, min är uppackad ur låda och såld ny i Sverige, spelar det då nån roll hur många år garantin är på? Hur troligt är det att nåt "går sönder" på en japshoj som servas enligt intervall? Servas den inte på verkstad gäller ändå inte garantin.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
porec skrev:
kan du inte släng upp en bild där man ser hela hojen så man får en helhetssyn på hur det blev med cutsen? annars ser det :tummenupp ut

Bättre.. :va för att få en riktigt bra bild så behöver jag stå längre ifrån, svårt när den står i garage och det ligger massor med snö ute :mad:

Har köpt miniblinkers, ska "bara" monteras. Ska sitta ungefär här.

(bilden är lite missvisande, jag har jävligt små händer så lampan ser stor ut., letar handskar i storlek 3 :gnissla

Stödet ska kapas någon cm för att vinkeln ska bli bättre. (blir oftast sämre på sänkta hojar)

:4skrika jag har missat att ta bort en varningsetikett

Bifogat

• lampor.JPG
    lampor.JPG
    71.4 KB · Visningar: 87
  • cuts min hoj.JPG
    cuts min hoj.JPG
    107.1 KB · Visningar: 86
  • cuts3.JPG
    cuts3.JPG
    48.7 KB · Visningar: 61
Last edited:

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
IvarS skrev:
Japp, min är uppackad ur låda och såld ny i Sverige, spelar det då nån roll hur många år garantin är på? Hur troligt är det att nåt "går sönder" på en japshoj som servas enligt intervall? Servas den inte på verkstad gäller ändå inte garantin.

Nej det är väl inte så troligt men det känns ändå tryggt. Min är också svensksåld. Dessutom så köpte jag en fjolårsmodell så jag fick sjukt bra pris på den :D

Sodapop

Elite <1337>
Gick med
5 May 2004
Hoj
*KTM 690 DUKE (Såld)*Suzuki GSXR 750 -02 (Såld)
xrperra skrev:
Bästa dagsnotering:Gul sv 650s 05:a 55900:- sprittans ny!
www.bikepoint.se

.

Okej, får se om jag hinner med ett besök i veckan hos mc kompaniet när jag ändå är i krokarna (skövde). Kul å se om de kan greja bra pris på en svart 05 även...

55900 var ju ännu bättre men tyvärr gul.

Vilken färg är egentligen snyggast? Så svårt å se på bilder, gör dem inte rättvisa. Själv tycker jag dessa:
1, Svart
2, Blå
3, Röd,
4, Gul

PS. Har ni sett att Bilsport MC uppdaterat sin prislista för i år.
Sv:n på mig vart helt plötsligt 5000:- billigare för årsförsäkringen (23 år).

http://www.bilsport-mc.com/default.asp?c=insurance&p=10&id=130&n=

EDIT: Voops, var visst bara Skit bakom spakarna, var tvungen att skriva sitt födelsedata med 4 siffror på födelseår. Annars fick man ett "helt" annat pris.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Sodapop skrev:
Okej, får se om jag hinner med ett besök i veckan hos mc kompaniet när jag ändå är i krokarna (skövde). Kul å se om de kan greja bra pris på en svart 05 även...

55900 var ju ännu bättre men tyvärr gul.

Vilken färg är egentligen snyggast? Så svårt å se på bilder, gör dem inte rättvisa. Själv tycker jag dessa:
1, Svart
2, Blå
3, Röd,
4, Gul

Fy bubblan vad svårt det var att bestäma vilken färg man skulle ha när man väl visste vilken hoj man skulle ha.

Silverblå kanske ny för 06. :tungan 06:eek:rna har inne kommit in i butik i väring än men de tar hem det du vill ha, så gjordes när jag best min.

Om du kollar andra butiker se verkligen till att det är 05, 06 de erbjuder. Har varit så att en del har sagt att det är 05:eek:r när det i själva verket är 04:eek:r :kocko (05 och framåt har svart ram så det borde ju inte kunna "misstolkas")

rmconsult i ulricehamn får ofta in lite andra färgsättningar.
SV 650 S 04 Black, Blue-White, Yellow 68 900:- kan detta t om vara limitet edition i 650.. :yoparty

Obs, även denna butiken är en parallellimportbutik.

Last edited:

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Självklart så är det bara svart, med svart ram som gäller... Visserligen är den röda 1000cc med svart magkåpa rätt ok oxå

2fast4hjo... har du provision från mckompaniet? Jag tror aldrig jag sett ett inlägg från dig där du inte nämner dom. :hihi

Köpte visserligen min hoj där med och det är reko killar med stort intresse för hojar inte bara säljar mentaliteten.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år