SV-Tråden!

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
porec skrev:
vi pratade om Bilsport & Mc igår... (igår) så kollade jag vad min sv skulle kosta på mig i basförsäkring med ställ och rabatt... då fick jag ca 6000 hel/hel nu så hade jag inget att göra så jag kollade igen.. men nu så får jag 12000 hel/hel snacka om skumt... samma sak var det när jag skulle täckna min försäkring per telefon hos dom... första gången skulle det kosta ca 10000 hel/hel andra gången kostade det ca 6000:- och dessa priser var inom en vecka tid... :va

Fan vad skumt. Det är som ett jävla lotteri det där med försäkringar. Jag skulle få betala 11700 för en basförsäkring hel/hel på mig och jag fyller 26 nu i feb och bor i sthlms innerstad. Vet du om det skiljer jättemycket på var man bor eller har det mest att göra med åldern?

Kanske ska ringa några gånger till tills jag får den premie jag vill ha.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
Fan vad skumt. Det är som ett jävla lotteri det där med försäkringar. Jag skulle få betala 11700 för en basförsäkring hel/hel på mig och jag fyller 26 nu i feb och bor i sthlms innerstad. Vet du om det skiljer jättemycket på var man bor eller har det mest att göra med åldern?

Kanske ska ringa några gånger till tills jag får den premie jag vill ha.
ja det skiljer mycket.... kolla där jag bor 33141 Värnamo och se vad du skulle få... jag ska kolla igen nu.. så får vi se vad som skiljer..

Edit: Jag har en -03 , har även kollat nu.. Halvförsäkringen kostar: 4967:-/år
Helförsäkringen kostar: 12095:-/år

men om jag skulle ha en -04 istället så skulle det bli samma pris.. vilket är skumt...

Last edited:

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Enorma skillnader beroende på vart man bor :rolleyes:

Kollade vad min skulle kosta på bilsport(SV 650S -04)
Stockholm halv 4605:- hel 6255:-
Värnamo halv 1776:- hel 3179:-

Bor man i Stockholm hjälper det inte att man är lastgammal o inte har
smällt eller fått nått fordon stulet på de senaste 15 åren :gnissla

.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
xrperra skrev:
Enorma skillnader beroende på vart man bor :rolleyes:

Kollade vad min skulle kosta på bilsport(SV 650S -04)
Stockholm halv 4605:- hel 6255:-
Värnamo halv 1776:- hel 3179:-

Bor man i Stockholm hjälper det inte att man är lastgammal o inte har
smällt eller fått nått fordon stulet på de senaste 15 åren :gnissla

.

Hur gammal är du? Vilken försäkring kollade du på? 24+, 30+, bas? Jag syftade på basförsäkringen.

porec skrev:
ja det skiljer mycket.... kolla där jag bor 33141 Värnamo och se vad du skulle få... jag ska kolla igen nu.. så får vi se vad som skiljer..

men om jag skulle ha en -04 istället så skulle det bli samma pris.. vilket är skumt...

Men du skrev ju att du fick 6000 i premie vid nåt tillfälle på hel/hel? det var det jag tyckte var skumt...att det kan skilja 6000 beroende på vem man kommer till. Är din strypt i pappren?

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
2fast4hjo skrev:
Jag reagerade också på detta. Själva monteringen var busenkel för övrigt.

Lösningen till problemet tycks vara:
Byt ut gummi-"spacers" mellan sitsen och cutsen. Sen gör du tappen grövre med t.ex tejp så att den inte sitter löst. Så gör dom iaf dom flesta och det tycks hjälpa upp problemet ganska mycket. :tummenupp

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Kolla över hojarna och cutsen igen. Underbar väder, vårkänslorna börjar komma trallla lalla la..

det är bara den där :fingersnö som envisnas med att vara kvar.

Hade en liten fundering om att ta bort (bild 1) som enligt instruktionen ska vara kvar. :huvet Det blev bättre. :)

Passade på att montera cutsen på 2fast4some:s hoj också, den har aldrig haft några handtag så där är det inga problem med passformen :hihi .

Bifogat

• spacer.JPG
    spacer.JPG
    114.2 KB · Visningar: 58
  • cuts, bra.JPG
    cuts, bra.JPG
    60.2 KB · Visningar: 61
  • cuts, spruttibangbang.JPG
    cuts, spruttibangbang.JPG
    62.6 KB · Visningar: 52
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
Men du skrev ju att du fick 6000 i premie vid nåt tillfälle på hel/hel? det var det jag tyckte var skumt...att det kan skilja 6000 beroende på vem man kommer till. Är din strypt i pappren?
jap jag skrev i deras data grej.. den du också kollar i.. tog på bas.. skumt som fan... men jag vet att förra året när jag ringde så skilde det 50% i pris mellan 2 telefonsamtal... hehe gissa vilket samtal jag bad att få offert på..

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Hur är det med originalcutsen, låser den i mekanismen som dynan sitter i eller får man trycka dit den ( plast hakar eller likn ) ?

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
ola_sandin skrev:
Någon som har provat detta på förgasarmodellen? http://www.geocities.com/catpoopman/sv650_snorkel.html isf funkar det?

Jag har gjort det!

Det funkar... Bara du har ett öppnare avgassystem och bestyckat om förgasarna.
Risken är att du får för mycket luft och tappar liksom vakumet för att dra upp trottlarna. Det råkade jag ut för i somras när jag sågade sönder mitt K&N filter. :huvet Men då har jag även borrat upp "slideholesen".

Men första gången jag gjorde det på original filtret funkade det bra.
Ger ett förjävla gott ljud när den "snarkar" efter luft.

/Dan

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Ekberg skrev:
Jag har gjort det!

Det funkar... Bara du har ett öppnare avgassystem och bestyckat om förgasarna.
Risken är att du får för mycket luft och tappar liksom vakumet för att dra upp trottlarna. Det råkade jag ut för i somras när jag sågade sönder mitt K&N filter. :huvet Men då har jag även borrat upp "slideholesen".

Men första gången jag gjorde det på original filtret funkade det bra.
Ger ett förjävla gott ljud när den "snarkar" efter luft.

/Dan

Grejen är den att jag hade tänkt slippa grejja med förgasarna. Som det är nu har jag dynojetnålar, borrade hål, dynojets 134 huvudmunstycke. Jag kör endast med slip-on och tycker att det borde gå att öppna luftfiltret lite utan att den går för magert. Någon som vet vad dynojets 134munstycke motsvara i "vanliga" munstycken)

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
ola_sandin skrev:
Grejen är den att jag hade tänkt slippa grejja med förgasarna. Som det är nu har jag dynojetnålar, borrade hål, dynojets 134 huvudmunstycke. Jag kör endast med slip-on och tycker att det borde gå att öppna luftfiltret lite utan att den går för magert. Någon som vet vad dynojets 134munstycke motsvara i "vanliga" munstycken)

Ja det borde ju funka med det som är gjort redan.
vad 134 motsvarar vet jag inte, original är 137.5.
Jag har 160.

Nypan83 skrev:
Hur funkade det med slide holes??... tror du det är beroende på modeller eftersom han har en 99 eller ngt...

För mig funkade det bra trots att jag troligtvis gjorde aningen för stora hål.
Beroende på modeller ? det funkar ju på alla med förgasare 99-02.

/Dan

Last edited:

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
porec skrev:
jap jag skrev i deras data grej.. den du också kollar i.. tog på bas.. skumt som fan... men jag vet att förra året när jag ringde så skilde det 50% i pris mellan 2 telefonsamtal... hehe gissa vilket samtal jag bad att få offert på..

Jag har inte kollat via deras data, jag ringde faktiskt. Men jag kommer att ringa några gånger i mars, april innan jag tar ut den :)

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
porec skrev:

Det skiljer mycket beroende på var man bor. Det du skulle få betala för en 650 är vad jag skulle få betala för en 1000 på samma bolag.

Appropå att det inte skiljer något mellan en -03:a och en -04:a har att göra med att försäkringen sänks betydligt när hojen blir äldre än 2 år. Jag tror det är så att man får ut en helt ny fram till 2år om man totalkvaddar. Sedan sänks ersättningsnivån väsentligt efter 2 år. Sen vet jag inte om det fortsätter skunka i 2-årsintervaller. Men det borde rimligtvis vara så.
Min skönk rejält till förra säsongen när den blev äldre än 2 år, 4000kr närmare bestämt. Från 11000kr till 7000kr.

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Bear in da wood skrev:
Det skiljer mycket beroende på var man bor. Det du skulle få betala för en 650 är vad jag skulle få betala för en 1000 på samma bolag.

Appropå att det inte skiljer något mellan en -03:a och en -04:a har att göra med att försäkringen sänks betydligt när hojen blir äldre än 2 år. Jag tror det är så att man får ut en helt ny fram till 2år om man totalkvaddar. Sedan sänks ersättningsnivån väsentligt efter 2 år. Sen vet jag inte om det fortsätter skunka i 2-årsintervaller. Men det borde rimligtvis vara så.
Min skönk rejält till förra säsongen när den blev äldre än 2 år, 4000kr närmare bestämt. Från 11000kr till 7000kr.
jop men du är kanske lite äldre än mig me... men jag har den reggad som mellan just nu... så jag betalar bara 2400:- halv/hel nu... men kommer betala mindre detta året..! och visst är det värt att kolla de olika bolagen, när jag kollade förra året var hel/hel billigast 5000:- hos ett bolag och 50 000:- hos det dyraste...

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
porec skrev:
jop men du är kanske lite äldre än mig me... men jag har den reggad som mellan just nu... så jag betalar bara 2400:- halv/hel nu... men kommer betala mindre detta året..! och visst är det värt att kolla de olika bolagen, när jag kollade förra året var hel/hel billigast 5000:- hos ett bolag och 50 000:- hos det dyraste...

Ja, visst skiljer det mycket med åldern med. Jag hade fått för mig att du var jämngammal, men det var tydligen inte så. Blandat ihop dig med någon annan.
Jag körde halvförsäkrat första säsongen med. Då skulle SV:n kostat 13000kr hel/hel och halv 3700kr
Fast det är aldrig kul att köra halvförsäkrat om man redan innan har tight ekonomi.

För mig har det alltid varit Bilsport & MC som varit billigaste alternativet. Även vid jämförelse med s.k halvårsförsäkringar.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Jag var på en Mc-firma i Sthlm häromdagen och dom sa att det är lätt att man bränner den bakre ventilen just på Sv'n om man kör med slipon utan PowerCommander. Någon som har hört något om detta eller om det bara är marknadsföring? :confused:

På firman jag köpte hojen sa dom i somras att man både kan köra med slipon och sportluftsfilter utan Pc men att man får ut högre effekt med pc.

Mvh Kristoffer.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
blev lite nyfiken, är det nån som vet om denna kåpan finns att köpa + var OBS just denna och ingen annan..?

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    37.3 KB · Visningar: 66
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS