SV-Tråden!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nypan83 skrev:
Självklart så är det bara svart, med svart ram som gäller... Visserligen är den röda 1000cc med svart magkåpa rätt ok oxå

2fast4hjo... har du provision från mckompaniet? Jag tror aldrig jag sett ett inlägg från dig där du inte nämner dom. :hihi

Köpte visserligen min hoj där med och det är reko killar med stort intresse för hojar inte bara säljar mentaliteten.

Läs det sista i mitt inlägg som jag la till innan jag hann läsa ditt inlägg :pannkyss

Jag redigerade t om vart ifrån bilderna var. Har nog nämnt sracing, bikersneed,mcevolution, rmconsult, bike i trollhättan m.fl men man läser ju det man vill läsa och sökfunktionen är en funktion som borde användas betydligt mer. ;) se bl a tråden ang ensitscutsar i styling/utseendeforumet.

Last edited:

EKAN79

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Honda cbr 900 RR
tändning på min sv

tja
är det nån som har problem med tändningen på suzuki sv -99
behöver tips på hur man kan lösa det

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
EKAN79 skrev:
tja
är det nån som har problem med tändningen på suzuki sv -99
behöver tips på hur man kan lösa det

Beskriv gärna lite mer vad det är som är tok. Vet att vissa har haft problem med att det kommer in fukt vid främre tändstiftet om man kör i ösregn, symptomen på detta är ojämn gång/går bara på bakre cylindern. Du löser isf problemet genom att ta ur tändstiften och se till att få torrt och rent. Sätt sedan tillbaka allt på sin plats. För att vara på säkra sidan så kan man ju sätta i nya stift.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
ola_sandin skrev:
Beskriv gärna lite mer vad det är som är tok. Vet att vissa har haft problem med att det kommer in fukt vid främre tändstiftet om man kör i ösregn, symptomen på detta är ojämn gång/går bara på bakre cylindern. Du löser isf problemet genom att ta ur tändstiften och se till att få torrt och rent. Sätt sedan tillbaka allt på sin plats. För att vara på säkra sidan så kan man ju sätta i nya stift.
även lägga en liten gummibit framför för att förhindra direktstänk om man inte redan har det..

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Kollade för skojs skull vad min förra hoj SV650S '04 skulle kosta att försäkra för mig i år.

Jag betalade ca 11200 kr hel/hel förra året, i år skulle samma hoj kostat mig 6267 kr hel/hel på samma försäkringsbolag (Bilsport & mc). En jävla skillnad alltså!

Så ett tips till er SV-ägare är att kolla med Bilsport & mc. :)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nån som vet hur hög självrisken är på basförsäkringen hos Bilsport & Mc i Växjö???

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
porec skrev:
Nån som vet hur hög självrisken är på basförsäkringen hos Bilsport & Mc i Växjö???

Vagnskada
10 000 kr / 11 000 kr om föraren vid skadetillfället inte har fyllt 24 år.

2fast4hjo skrev:
Bilsport och mc var 1000 kr billigare än länsförsäkringar, har tjejförsäkring så det är mycket billigt. Har inte ringt och kollat i år men jag planerar eve att ta några varv på kinnekulle så jag kommer nog inte byta.

Sålänge du inte tävlar/tränar inför tävling så är det ok med bankörning hos Bilsport & mc.

Så tolkar iaf jag denna text: "Försäkringen gäller inte för skada som sker vid tävling eller träning inför tävling".

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
hellla skrev:
Vagnskada

Sålänge du inte tävlar/tränar inför tävling så är det ok med bankörning hos Bilsport & mc.

Så tolkar iaf jag denna text: "Försäkringen gäller inte för skada som sker vid tävling eller träning inför tävling".
så jävla dyr... hmm jag har bara halv.. funderade på att byta till hel.. men för 10000 hinner jag laga mycket... hmmmm får nog ta mig en runderare..

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
hellla skrev:
Vagnskada

Det där har tagits upp i otaliga trådar. Jag vet inte hur det är med bilsport och mc men med länsförsäkringar vet jag att folk har fått ut ersättning, vågar inte chansa när jag redan har en bra premie/bra försäkringsbolag.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
hellla skrev:
Vagnskada
Försäkringen gäller inte för skada som sker vid tävling eller träning inför tävling".[/I]
men nu har det kommit upp ett till ord: "Försäkringen gäller ej vid tävling, träning eller annan ty av (högastighetskörning).

och hur ska man tolka höghastighetskörning... på bana kan man ju köra gasen i botten.. eller gäller det bara om man kör som en stålle på gatan? PS. ha mailat B. & M. om detta + lite till så jag väntar på svar.

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Ska nog tilläggas att bilsport och mc bara pröjsar 15 000:- för extra utrustning...

Vad jag förstod så var försäkringen även säsongsuträknad, så den var lika dyr om den var avställd ett tag eftersom det är sommaren som kostar. På 1000cc skulle jag få betala mer än vad jag gör hos Trygg Hansa nu.

Kan vara värt att tänka på för oss posörer med alla kåpor och system hit och dit... :)

Angående höghastighetsåkning så är det nog även så att om du kör jävligt fort på landsväg kan det nog räknas som vårdslöshet vilket kan innebära att du inte får ett skit.

och sist så... angående LF så fick vi fullt värde tillbaks på vår FZS 1000 som bror min hade ihjäl ett rådjur med :huvet

Last edited:

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
2024 Yamaha MT-09
2fast4hjo skrev:
:4skrika jag har missat att ta bort en varningsetikett

hoppsan, där rök chansen att du tar bort mina :pannkyss
Satan va snyggt det blev med cutsen.

Killar: lova aldrig för mycket till :tuttar, de har grymt minne :huvet . Jag har lovat att tjejen skulle få slip on när hon fick jobb efter en längre tids sjukskrivning o det blev jag barskt påmind om idag.

robbz

All In
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 utt -06
nu är Sv:n äntligen i min ägo=)

:banana

/R

Bifogat

• hoj1.JPG
    hoj1.JPG
    63.8 KB · Visningar: 76
  • hoj2.JPG
    hoj2.JPG
    63.9 KB · Visningar: 87

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
-=ROBBAN=- skrev:
nu är Sv:n äntligen i min ägo=)

:banana

/R

Snygg, köpte du den som stod på Motorcenter?

Jag funderar starkt på att byta upp mig till en SV1000 till i sommar jag med. Bara jag får bilen och 650:in såld så är det klappat och klart :)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
vi pratade om Bilsport & Mc igår... (igår) så kollade jag vad min sv skulle kosta på mig i basförsäkring med ställ och rabatt... då fick jag ca 6000 hel/hel nu så hade jag inget att göra så jag kollade igen.. men nu så får jag 12000 hel/hel snacka om skumt... samma sak var det när jag skulle täckna min försäkring per telefon hos dom... första gången skulle det kosta ca 10000 hel/hel andra gången kostade det ca 6000:- och dessa priser var inom en vecka tid... :va

robbz

All In
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 utt -06
Bear in da wood skrev:
Snygg, köpte du den som stod på Motorcenter?

Jag funderar starkt på att byta upp mig till en SV1000 till i sommar jag med. Bara jag får bilen och 650:in såld så är det klappat och klart :)

jopp köpte den på motorcenter ja....

hoppas det går bra med försäljningen då.. :tummenupp

/R

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
2fast4hjo skrev:
:banana nu är solocutsen på plats och de fula passagerarhandtagen är putsväck.

Ska det vara sådär stor glipa mellan cutsen och resten :va
Läste på sv650.org att vissa var tvungna att skära lite gummi och sånt för att få den att passa fint. Jag tycker att den borde sitta perfekt om det är original cuts från suzuki :confused:
Får väl se hur den ser ut då man sätter på den på hojen till våren.

Annars såg den ju nice ut.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Simppi skrev:
Ska det vara sådär stor glipa mellan cutsen och resten :va
Läste på sv650.org att vissa var tvungna att skära lite gummi och sånt för att få den att passa fint. Jag tycker att den borde sitta perfekt om det är original cuts från suzuki :confused:
Får väl se hur den ser ut då man sätter på den på hojen till våren.

Annars såg den ju nice ut.

Jag reagerade också på detta. Själva monteringen var busenkel för övrigt.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...