SV-Tråden!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nypan83 skrev:
Dom är verkligen råfula... Själv väntade jag på hotbodies men fick reda på att dessa blivit discontinued... bummer... Nu vet jag inte vad faen man ska göra.
såg nån som hade tagit blinkis från en bil.. blev inte så dumt.... å skär in dom i kåpan.. svårt att förklara.. men det blev kanske ok.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Nypan83 skrev:
Dom är verkligen råfula... Själv väntade jag på hotbodies men fick reda på att dessa blivit discontinued... bummer... Nu vet jag inte vad faen man ska göra.

Hotbodies blinkers är snygga. Det enda felet är att de ser ut att ligga helt plant med kåpan så det borde ju knappt synas rakt framifrån när man blinkar.
De skulle ha stuckit ut lite iaf. Annars kan man ju lika gärna slänga dit en täckbricka istället för blinker.

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Ligger just nu i hårda förhandlingar med tjejen där hon vill/kräver att jag ska sälja hojen för att ägna mer tid åt våran son.
Jag vägrar såklart.
Men jag har gått med på att ha hojen avställd en sommar. :(

Hjälp mej med argument så att jag får åka åtminstone några mil nästa sommar..

//Hinken

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Hinken skrev:
Ligger just nu i hårda förhandlingar med tjejen där hon vill/kräver att jag ska sälja hojen för att ägna mer tid åt våran son.
Jag vägrar såklart.

Fick själv en dotter för 1,5 år sedan och förra sommaren så blev det betydligt mindre hojåka för min del. Men det var för att jag verkligen ville umgås med min dotter istället.

Men jag tycker inte att barn betyder att man ska sluta åka hoj. Med lite pusslande så går det att kombinera. När grabben sover kan du passa på att ta en kortare sväng med hojen. Eller om ni kan få barnvakt nån timme så kanske du kan ta med tjejen på en tur. Ta hojen till affären för att köpa blöjor, m.m. Det kanske inte blir så många långturer men lite är bättre än inget.

Om du inte har väldiga kostnader för att ha hojen kvar så tycker iallafall jag att du ska ha hojen kvar. Man kan vara en schysst farsa OCH ha hoj. Lycka till. :tummenupp

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Hinken skrev:
Jag vägrar såklart.

//Hinken

Ta nån semesterdag mitt i veckan och stick och åk.
Eller bara utnyttja din eventuella flex-tid och jobba till lunch, och sen sticka ut och köra, eller köra hela dagen.
Men se till att vara hemma när du normalt ska vara hemma.
Det spelar väl ingen roll vart du är när du inte är hemma. Nästan iaf
-> :tuttar :död

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hinken skrev:
Jag vägrar såklart.

//Hinken

Ta hojen till jobbet, och en liten omväg på 20min på hemvägen. Ska det senare handlas blöjor så tar du hojen till affären. Frugan kan väl inte hålla dig så hårt att hon styr över ditt liv. Givetvis ska du ju prioritera familjen först, men det måste ju finnas tillfällen då man får ha sin egen kvalitetstid. Om man vill ägna den till att se på tv/surfa eller köra hoj borde vara upp till var och en. Mitt råd är att fortsätta köra hoj, men på lite mer utvalda tillfällen och kanske inte i samma utsträckning som vanligt.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Hinken skrev:
Jag vägrar såklart.

//Hinken
håller med grabbarn... famlijen.. alltid först.. det e ju så... men lite åkande nån gång går ju alltid.. å det är synd att ha den i garaget avställd, då är det bättre att sälja den, men då får man andra problem sen... så ställ på den till våren och åk inte lika mycket.. eller skaffa sån lite dyrare försäkring som du kan ställa på och av.. å ta bra de dagr du kan komma loss..

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Död

Vad hände med den här tråden nu då?
Dog alla eller?

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
Vad hände med den här tråden nu då?
Dog alla eller?
nop.. e här..!!!

bara för att få lite liv i tråden så skriver jag det här....

har fått mitt nya ställ.... billigt som fan.. men synd bara att det är lite förstort.. å så kommer denna hjälmen om ca 2 veckor... köpte även olja och filter idag... vad kör ni på för olja?

Bifogat

• vanucci 1.JPG
    vanucci 1.JPG
    45.5 KB · Visningar: 94
  • VR3_blacksilver.jpg
    VR3_blacksilver.jpg
    117 KB · Visningar: 57

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
porec skrev:
nop.. e här..!!!

bara för att få lite liv i tråden så skriver jag det här....

har fått mitt nya ställ.... billigt som fan.. men synd bara att det är lite förstort.. å så kommer denna hjälmen om ca 2 veckor... köpte även olja och filter idag... vad kör ni på för olja?

Eftersom jag vill att min garanti ska gälla så har ju jag lämnat in min på service. Har bara hunnit med första 100:a mila servicen. Såg att dom hade haft i halvsyntetisk olja, Spectro Golden. Enligt min mening så är den billigaste helsyntetiska oljan ändå bättre än en dyrare halvsyntetisk olja. Jag tycker att det är dåligt att dom häver i en halvsyntetisk olja, det är ju ändå en ny och modern motorcykel. Hade jag köpt själv så hade jag köpt helsyntetisk.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Krills skrev:
Eftersom jag vill att min garanti ska gälla så har ju jag lämnat in min på service. Har bara hunnit med första 100:a mila servicen. Såg att dom hade haft i halvsyntetisk olja, Spectro Golden. Enligt min mening så är den billigaste helsyntetiska oljan ändå bättre än en dyrare halvsyntetisk olja. Jag tycker att det är dåligt att dom häver i en halvsyntetisk olja, det är ju ändå en ny och modern motorcykel. Hade jag köpt själv så hade jag köpt helsyntetisk.

När jag gjorde min 100 mil service så frågade dem mig om jag ville ha en annan olja än den de brukade använda.¨

Påpekade du inte vilken olja du föredrar så tog dem säkert den "de alltid använder" och som ingår i det fasta priset för den servicen.

Last edited:

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Krills skrev:
Hade jag köpt själv så hade jag köpt helsyntetisk.

Jag har alltid kört med Motul 5100.
Det är en halvsyntetolja.
Alltid fungerat bra, och många som rekomenderar den.

/Dan

lepracon

Guest
Krills skrev:
Eftersom jag vill att min garanti ska gälla så har ju jag lämnat in min på service. QUOTE]

garantin gäller bara om hojen är helt orginal iaf......sätter du på ett slipon så e det ingen garanti längre! enligt suzuki!

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
2fast4hjo skrev:
När jag gjorde min 100 mil service så frågade dem mig om jag ville ha en annan olja än den de brukade använda.¨

Påpekade du inte vilken olja du föredrar så tog dem säkert den "de alltid använder" och som ingår i det fasta priset för den servicen.

Nej jag har aldrig haft en helt ny mc förut så jag bara "antog" att dom skulle hälla i lite bättre olja en vanlig halvsyntetisk billig olja. Hade dom frågat hade jag självklart sagt att jag ville ha en bättre olja men jag hade aldrig en tanke på det.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
2fast4hjo skrev:
Inte jag heller ;) (service ang storebror skötte inte jag)

I år blir det säkert 700 milservice, någon som vet vad den går på och vad som görs. :Bugar

Hmm i min servicebok står det då att service ska göras efter 100, 600, 1200 mil osv. Varför ska du serva din efter 700 mil? Jag har kört ca 400mil med min nu så 600 mila servicen är ju inte långt borta. Sen så bytte jag olja och filter samma kväll som jag ställde in den för vintern så att det inte bildas några avlaggringar i motorn under vintern.

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Ekberg skrev:
Jag har alltid kört med Motul 5100.
Det är en halvsyntetolja.
Alltid fungerat bra, och många som rekomenderar den.

/Dan

Kör också med den och den har fungerat klanderfritt. Sen råkar det ju inte skada att den inte kostar flera miljoner för en dunk heller.

/urban

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
lepracon skrev:
Krills skrev:
Eftersom jag vill att min garanti ska gälla så har ju jag lämnat in min på service. QUOTE]

garantin gäller bara om hojen är helt orginal iaf......sätter du på ett slipon så e det ingen garanti längre! enligt suzuki!

Snackade precis med AVA-mc i Skärholmen. Enligt dom så gäller garantin och det är dom jag har köpt min hoj av. Sen om man har köpt den hos en parallellimportfirma så vet inte jag vad dom har för regler osv men jag har då garanti på min hoj iaf. :tummenupp

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Krills skrev:
Hmm i min servicebok står det då att service ska göras efter 100, 600, 1200 mil osv. Varför ska du serva din efter 700 mil? Jag har kört ca 400mil med min nu så 600 mila servicen är ju inte långt borta. Sen så bytte jag olja och filter samma kväll som jag ställde in den för vintern så att det inte bildas några avlaggringar i motorn under vintern.

Var ärligt lite osäker om det var 600 eller 700 (har läst lite olika uppgifter)

Inför vintern gjorde jag inget särskilt. Då jag gjorde 100 milservicen så tättinpå så räckte det gott enligt verkstaden. Rullar hojen fram o tillbaka någon gång/vecka för att inte få platta hjul

Last edited:

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Servicen på SV1000 är då 100, 600, 1200, 1800 mil osv Borde väl vara samma på 650.

En annan har ju turen att ha stort gemensamt garage vilket innebär några svängar fram och tillbaka under vintern. Körde här om dagen, det blir fina svarta streck på betongen, jag fattar inget... :confused: :yoparty

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år