SV-Tråden!

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Ehrs skrev:
Hur tar man ut batteriet? Jag måste ge min bror instruktioner via telefon. Jag har en -99.

Skruva bort insexskruvarna som håller de svarta plasttrianglarna under förarsitsen, tryck sedan med en liten skruvmejsel eller liknande i mitten av plastnitarna som håller trianglarna i bakänden.

Skruva sedan loss de två insexskruvarna som håller förarsitsen och lyft bort det.

Skruva bort minus polen först och pluspolen sist.

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
highpipe

Skall hämta en Sv 650- 00 i nästa v. Hojfebern är skadligt hög nu, samt teorin den här v... Tänkte slänga på Shark highpipe på den. Ngn här som har erfarenhet om den? E d ngt att ha?

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
köpte en db killer till mitt GPR system, få se hur det funkar.. ser ju inte märkverdig ut..

Edit: Slänger upp nån bild på det..

Bifogat

• db 1.JPG
    db 1.JPG
    84.8 KB · Visningar: 99
  • db 2.JPG
    db 2.JPG
    59.8 KB · Visningar: 65
Last edited:

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
porec skrev:
Där ser man, men det skiljer väl också på gammla och nya modellen? Men den nya borde ju vara snabbare då.. :confused: du har inte hela artiklen digitalt? Vill ha den..

Jag tror faktiskt inte det skiljer nåt mellan gamla och nya modellen. Isåfall är det marginellt. Jag satt och skrev av hela artikeln i Bike, jäkla jobbigt. Om du vill så kan jag kopiera den åt dig och skicka över. Pm:a mig din adress så fixar jag det. Eller så ringer du Bike och beställer den för 50:-

Mvh Kristoffer.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Bestyckning

Ni som kör sv650 99-02 vad har ni för bestyckning i förgasarna och vilka mods (luftfilter avgas) har ni gjort?

Själv kör jag med dynojet steg 1 med dj136 huvudmunstycken. Allt är standard förutom slip-on.

Hade tänkt att öppna upp luftfiltret lite, men undrar vad för huvudmunstycke jag borde ha, skulle man kunna köra vidare på dj136 eller ska jag sätta i 138 eller ännu större...?

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
ola_sandin skrev:
Ni som kör sv650 99-02 vad har ni för bestyckning i förgasarna och vilka mods (luftfilter avgas) har ni gjort?

Själv kör jag med dynojet steg 1 med dj136 huvudmunstycken. Allt är standard förutom slip-on.

Hade tänkt att öppna upp luftfiltret lite, men undrar vad för huvudmunstycke jag borde ha, skulle man kunna köra vidare på dj136 eller ska jag sätta i 138 eller ännu större...?

Jag kör med Mikuni 160 munstycken och höjt nålen.
Jag har ett Acrapovic helsystem och k&N filter, har även kört med ett uppkapat original filter.
Gjorde ett försök med ett uppkapat K&N filter också men det gick inget bra.

/Dan

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Strypning Suzuki SV 650 -03?

Hej!

Mellanklasskortsägare som man är så måste man ju först strypa åkdonet innan det tunga kortet anländer i Augusti.
Nu till problemet. På en sån här modell (SV 650 -03) så är det insprutning, dvs ingen idé att försöka pilla dit några brickor av nåt slag. Utan i detta fallet måste (tror jag) man köpa en utbytesstyrbox som stryper effekten. Pris 7500:-.
Nu undar jag om det finns nåt annat sätt att strypa denna hoj? Känns helt meningslöst att köpa en hoj och lägga dessa pengar på strypning för att sedan lägga den på hyllan i Augusti. Sen vill man ju inte köpa hojen nu och låta den stå hela säsongen i väntan på tungt kort heller :confused: .

Tacksam för svar!
MVH Bobby

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Panajo skrev:
Hej!

Mellanklasskortsägare som man är så måste man ju först strypa åkdonet innan det tunga kortet anländer i Augusti.
Nu till problemet. På en sån här modell (SV 650 -03) så är det insprutning, dvs ingen idé att försöka pilla dit några brickor av nåt slag. Utan i detta fallet måste (tror jag) man köpa en utbytesstyrbox som stryper effekten. Pris 7500:-.
Nu undar jag om det finns nåt annat sätt att strypa denna hoj? Känns helt meningslöst att köpa en hoj och lägga dessa pengar på strypning för att sedan lägga den på hyllan i Augusti. Sen vill man ju inte köpa hojen nu och låta den stå hela säsongen i väntan på tungt kort heller :confused: .

Tacksam för svar!
MVH Bobby

Körde själv en 600 när jag hade begränsat... Var aldrig med om att någon ens kollade om den var strypt. Men det är klart ska man köra lite långturer och inte vara rädd för farbror blå hela tiden så kanske man skall strypa.

Kanske kan du bara låna en box och regga om den sen gör du som alla och tar bort den.

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Nypan83 skrev:
Körde själv en 600 när jag hade begränsat... Var aldrig med om att någon ens kollade om den var strypt. Men det är klart ska man köra lite långturer och inte vara rädd för farbror blå hela tiden så kanske man skall strypa.

Kanske kan du bara låna en box och regga om den sen gör du som alla och tar bort den.

Sant, det gäller bara att hitta någon som har en sådan box till en -03 att låna ut då? Eller rent av hyra ut? Sen vet jag inte om jag vågar åka utan den fram till Augusti...Ett hyreskontrakt på en strypbox till Augusti sökes!

Finns det inget annat sätt att strypa denna hoj? Suzuki SV 650 -03.
MVH Bobby

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Panajo skrev:
Sant, det gäller bara att hitta någon som har en sådan box till en -03 att låna ut då? Eller rent av hyra ut? Sen vet jag inte om jag vågar åka utan den fram till Augusti...Ett hyreskontrakt på en strypbox till Augusti sökes!

Finns det inget annat sätt att strypa denna hoj? Suzuki SV 650 -03.
MVH Bobby
Du behöver ingen box. Är den redan reggad som strypt??????????????

för är den det så kan jag å du förhandla om strypningen..
köper du en strypsats så får du 2st brickor till luftburken + en grej till gasen..man får även ett klistermärke man bör ha på ramen + ett papper som besiktningen ska ha... grejen är den att så vida jag vet så måste besiktningen ha ett sånt papper om man inte har haft den strypt redan.. dessa papper finns att köpa beg. i tyskland för här i Sverige så behåller besiktningen detta papper.....
så ska du köpa en komplett sats så kostar den 1395:- från den 1/4 1595:-
behöver du itne det så kan du låna min..!

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Sv 650
Har någon koll på om en -02a med ART slip-on går igenom besiktningen?
Och nej, jag tänker inte leta igenom hela tråden för att finna ett svar...

Jag orkar verkligen inte pilla dit original igen. Annars är jag tacksam för om någon har något tips hur man dämpar ljudet en aning. Allt från vintervantar till stålull välkomnas.

All makt åt våren, vår befriare....

/Skerfe

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
skerfe skrev:
Har någon koll på om en -02a med ART slip-on går igenom besiktningen?
Och nej, jag tänker inte leta igenom hela tråden för att finna ett svar...

Jag orkar verkligen inte pilla dit original igen. Annars är jag tacksam för om någon har något tips hur man dämpar ljudet en aning. Allt från vintervantar till stålull välkomnas.

All makt åt våren, vår befriare....

/Skerfe

Jag kör en -04:a med just ART slipon och vad jag har hört så ska det inte vara några problem.

/Stoffe

Pyhis

Joo
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
Sv 650
Hej Vad har ni gjort för att få styvare framdämpare? Tycker de sjunker lite väl mycket vid kraftiga inbromsningar. Har ni bytt nå komponenter eller har ni bara tjockare olja?

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Jag hittade dynojetbänkningspapper i pärmen och det visade 70hk och 60 NM :p

Sen hittat jag kvitto på att mc-detaljer har klarlackerats för 2000 spänn! Är det ingen klarlack orginal?

Last edited:

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Mr. Kongo skrev:
Jag hittade dynojetbänkningspapper i pärmen och det visade 70hk och 60 NM :p

Sen hittat jag kvitto på att mc-detaljer har klarlackerats för 2000 spänn! Är det ingen klarlack orginal?

Jo visst är det klarlack på... men vissa vill ju att det blänker lite extra.

Update på 1000 sidan bänkade min hoj med helsyst och pc:3 113,5 hp, 89 nm.

fod

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
SV650 -04
Hej Hopp! Har läst här ofta eftersom jag skaffade SV650 förra året, men nu var det dags att regga sig. Jag undrar en sak, finns det "täckplattor" att köpa som döljer hålen efter passagerarhandtaget och i så fall var? Ville minnas att jag hade läst det här någonstans men jag kanske har fel.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
fod skrev:
Hej Hopp! Har läst här ofta eftersom jag skaffade SV650 förra året, men nu var det dags att regga sig. Jag undrar en sak, finns det "täckplattor" att köpa som döljer hålen efter passagerarhandtaget och i så fall var? Ville minnas att jag hade läst det här någonstans men jag kanske har fel.
vet att det finns... men jag kommer inte heller ihåg var... :va

fod

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
SV650 -04
Kan ni nämna några svenska sidor som har mycket tillbehör till SV:n typ undertails, enkelcuts osv?

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
fod skrev:
Kan ni nämna några svenska sidor som har mycket tillbehör till SV:n typ undertails, enkelcuts osv?

S-racing har ganska mycket grejer. Vet inte hur passform och kvalitet är då jag inte har beställt nåt därifrån själv.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år