SV-Tråden!

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
Mr. Kongo skrev:
skiljer inte så mycke i pris mellan 00or å 03or?

Jag köpte min 00 för 34', med kolfiber slipon, öhlinsfjädrar, stålomspunna bromsslangar, ok framdäck tyvärr var det vääldigt dåligt med luft i bakdäcket... fick med nytt drivpaket men det som sitter på är ok, fick även med bromsklossar. Full servicebok, en pärm med dokumentation där jag bl.a. hitta kvitto på klarlackering och bromspapper det stog dynojet på, dags för 2400 mila servicen men det görs själv. Enda skadan på den jag hittat är lite repor längst ut på ena backspegeln, dessutom sitter minst en varningstextklisterlapp kvar på ramen :D Jag är tredje brukaren

Fick jag bra pris eller är 10-15tusen småpengar? ;) :D

Du har inte provkört en fas II va?

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Mr. Kongo skrev:

Jag köpte min 00 för 34', med kolfiber slipon, öhlinsfjädrar, stålomspunna bromsslangar, ok framdäck tyvärr var det vääldigt dåligt med luft i bakdäcket... fick med nytt drivpaket men det som sitter på är ok, fick även med bromsklossar. Full servicebok, en pärm med dokumentation där jag bl.a. hitta kvitto på klarlackering och bromspapper det stog dynojet på, dags för 2400 mila servicen men det görs själv. Enda skadan på den jag hittat är lite repor längst ut på ena backspegeln, dessutom sitter minst en varningstextklisterlapp kvar på ramen :D Jag är tredje brukaren

Jag menade i allmänhet men det kanske inte du fattade?! Du fick ett bra pris helt enkelt.

polispolis skrev:

Skum firma överhuvudtaget. Dom skriver ut felaktiga registreringsnummer på alla hojar. Finns överhuvudtaget inga registreringsnummer som börjar på V.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Mr. Kongo skrev:

Tänk på att 2400 mila servicen är en "stor" service där kontroll/justering
av ventilspel ingår!
Dyrt om man måste lämna bort.
Prisvariationerna på SV 650 verkar vara rätt stora?
Köpte min 04'a i höstas för 45000:- uttagen juli 05 från avamc
och hade rullat 150 mil men kollar man runt på annonser verkar
ju folk sätta ut liknande pris på den äldre modellen som kanske rullat
ett par tusen mil oxå.

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
xrperra skrev:
Tänk på att 2400 mila servicen är en "stor" service där kontroll/justering
av ventilspel ingår!
Dyrt om man måste lämna bort.

Jajemen det har jag stenkoll på å det behövs det inte lämnas bort för

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Mr. Kongo skrev:

Inte att förglömma att du fick den snygga modellen =)

/Urban

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Krills skrev:
Skum firma överhuvudtaget. Dom skriver ut felaktiga registreringsnummer på alla hojar. Finns överhuvudtaget inga registreringsnummer som börjar på V.

Varför dom skriver sitt eget "individnummer" på regnr platsen vet jag inte, men det finns bilar som börjar på V iaf. Ville. :mattias
:hihi

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
Krills skrev:
Anonsen är borttagen så det är nog sålt redan, kostade strax under 3000:-.

missade man något kanske
BTW: såg i en annan tråd att du har ett ART slipon låter det "snärtigt" eller "dovt"? funderar på att beställa ett i dagarna nämligen...

nån som hade GPR halv system? vart köper man det skuller vara skönt att slipa såga i orginal grejor.

(PS: vet att det säkert står i tråden någonstans men den börjar bli lång nu)

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Strongliquid skrev:
Varför dom skriver sitt eget "individnummer" på regnr platsen vet jag inte, men det finns bilar som börjar på V iaf. Ville. :mattias
:hihi

Det finns inga bilar som börjar på V, isåfall är det W.

/Stoffe

Mr. Kongo skrev:
Ja precis :D

Jo men det köpte jag för nån vecka sen å det är fortfarande snö ute :gnissla

Aha, då förstår jag :)

Freon_leon skrev:
missade man något kanske
BTW: såg i en annan tråd att du har ett ART slipon låter det "snärtigt" eller "dovt"? funderar på att beställa ett i dagarna nämligen...

nån som hade GPR halv system? vart köper man det skuller vara skönt att slipa såga i orginal grejor.

(PS: vet att det säkert står i tråden någonstans men den börjar bli lång nu)

Det låter väldigt dovt, inte alls snärtigt. Gpr är mycket dyrare än art och inte värt pengarna. Jag tänker köpa ett High-kit till mitt ART i vår så att det blir högt monterat :)

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Strongliquid skrev:
"Ville" finns då iaf enligt vv.se
Även om den har ett annat nummer bakom det.

Men personliga reg-nr har ju inget att göra med dom vanliga överhuvudtaget. :fakta

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Mr. Kongo skrev:

oki.. det var bra med godis...så ditt köp var säkert bra, men jag tycker den nya modellen är mycket snyggare.. och ville ha den.. så 10 000:- var småpengar för min del.. :yoparty men visst man måste ju ha en gräns på vad man vill lägga...!

flierman

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
1999 Yamaha TT600R
Någon som har erfarenhet av Mc & Bilsport när det gäller försäkringar. Jag fick ett bra pris där på min SV650S -00. Det var helförsäkring 3298:-/helår och 1496:- halvförsäkring/helår

Det är 274:- per månad i helförsäkring, rätt kurs tycker jag, det är en 30+-försäkring som det gäller.

Erfarenheter och vad tycker ni om priset?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år