SV-Tråden!

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
Vad är igentligen överpris?

Krills skrev:
Snacka om överpris!!

Jag tycker att det är perfekt.
Just priset för den här hojen vet jag inte (jag har ju inte sett den på riktigt), men själv vill jag ha så mycket som möjlig för min hoj när det är dags att byta.
Och varför ska man ge bort en perfekt fungerande MC?

Kolla bara på R1-or.
Alla vill mer eller mindre ha en, men ändå tjatas det alltid om överpris...

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Gerry skrev:
Jag tycker att det är perfekt.
Just priset för den här hojen vet jag inte (jag har ju inte sett den på riktigt), men själv vill jag ha så mycket som möjlig för min hoj när det är dags att byta.
Och varför ska man ge bort en perfekt fungerande MC?

Kolla bara på R1-or.
Alla vill mer eller mindre ha en, men ändå tjatas det alltid om överpris...

När en sprillans ny -05:a kostar 60k så är 49k för en beggad -00:a för mycket pengar oavsett skick!! Det är iallafall min åsikt.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
flierman skrev:
Någon som har erfarenhet av Mc & Bilsport när det gäller försäkringar. Jag fick ett bra pris där på min SV650S -00. Det var helförsäkring 3298:-/helår och 1496:- halvförsäkring/helår

Det är 274:- per månad i helförsäkring, rätt kurs tycker jag, det är en 30+-försäkring som det gäller.

Erfarenheter och vad tycker ni om priset?
jag har dom, är nöjd med allt.... :tummenupp

Får väl säga detta me.. Jag var ute och körde idag.!!!! :tungan men fy satan vad halt det var med slitet däck... :hihi för den som undrar så lever jag..!!!

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
2fast4hjo skrev:
Jag kollade på en 03 för 54000 men för 5000 mer så fick jag en två år nyare hoj med 0 mil på mätaren istället för 2700 mil. Svårt att välja hm..nej

Precis! :tummenupp

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Highpipe?

Tjena!

Jo det är så att det just nu sitter ett Leovince SBK slipon på hojen som skriker efter att få visa UPP sig lite och samtidigt hamna i en högre position.
Och jag vill ju inte göra henne (Suzuki SV 650S-03) ledsen utan vill lösa detta på ett smidigt sätt.

Min fråga är, måste jag (om det nu finns highpipes till SV 650S-03) köpa ett nytt slipon, eller kan jag köpa bara röret och hänga på sliponet på det? Tycker det känns onödigt när jag har en så fin dämpare.

Tacksam för svar!
Bobby

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Panajo skrev:
Tjena!

Jo det är så att det just nu sitter ett Leovince SBK slipon på hojen som skriker efter att få visa UPP sig lite och samtidigt hamna i en högre position.
Och jag vill ju inte göra henne (Suzuki SV 650S-03) ledsen utan vill lösa detta på ett smidigt sätt.

Min fråga är, måste jag (om det nu finns highpipes till SV 650S-03) köpa ett nytt slipon, eller kan jag köpa bara röret och hänga på sliponet på det? Tycker det känns onödigt när jag har en så fin dämpare.

Tacksam för svar!
Bobby
med lite hemma meck så går det nog.. men att köpa till vet jag inte.. kolla på Leos hemsida å se om det finns nått som är högmonterat där.. å se om din burk ser lik ut.. så i så fall så måste det ju gå att bara beställa rören.. å sen kanske fixa lite eget.. å vips så sitter det där..!!!

Krills skrev:
När en sprillans ny -05:a kostar 60k så är 49k för en beggad -00:a för mycket pengar oavsett skick!! Det är iallafall min åsikt.
håller med... för om jag skulle sälja min 03 så skulle jag begära 40-45 för den...

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ER-6N
Finns det någon som har en uppfattning om vad 2400-mil:s servicen på en 00:a brukar hamna på? (Inkl delar och arbete)

Vad hamnar priset på vid drivpaketsbyte (arbete+delar)

Vad är rimligt att betala?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Olzon skrev:
Finns det någon som har en uppfattning om vad 2400-mil:s servicen på en 00:a brukar hamna på? (Inkl delar och arbete)

Har precis köpt drivpaket på addemoto.se och priset ligger runt 1000kr. Lelles har också bra grejer till bra priser. Kan inte tänka mig att det tar längre tid än en timme för en verkstad att göra jobbet så 1500-2000kr låter rimligt för ett nytt drivpaket monterat och klart.

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Olzon skrev:

En riktlinje, MB racing i Västerås ville ha 2400 för bara arbetet

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
porec skrev:
med lite hemma meck så går det nog.. men att köpa till vet jag inte.. kolla på Leos hemsida å se om det finns nått som är högmonterat där.. å se om din burk ser lik ut.. så i så fall så måste det ju gå att bara beställa rören.. å sen kanske fixa lite eget.. å vips så sitter det där..!!!

Jo, sant. Var ute och tittade på eländet, det verkar nästan som att de sliponen som är på de högmonterade rören är mycket kortare:va. Mitt slipon blir ju jääääättelångt om jag håller det i den höjden jag vill ha det. Nja får nog vänta med detta, är för snål för att köpa nytt system och för ohändig för att mecka själv...

Tack för svaret ändå!
MVH
Bobby

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...