SV-Tråden!

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Hoj
MT-09
Pyhis skrev:
Hej Vad har ni gjort för att få styvare framdämpare? Tycker de sjunker lite väl mycket vid kraftiga inbromsningar. Har ni bytt nå komponenter eller har ni bara tjockare olja?

Jag har satt i öhlinare + lite tjockare olja. Det blir väldigt mycket bättre, innan jag böt kunde man ju nästan bromsa gaffeln i botten.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
clayman skrev:
Jag har satt i öhlinare + lite tjockare olja. Det blir väldigt mycket bättre, innan jag böt kunde man ju nästan bromsa gaffeln i botten.

Var hittade du Öhlinare till din och vad kostade dom? Vet du om det är samma gaffel på den nyare från -03 och framåt?

Mvh Stoffe.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
Var hittade du Öhlinare till din och vad kostade dom? Vet du om det är samma gaffel på den nyare från -03 och framåt?

Mvh Stoffe.
nya modellen har en bätter.. det byttes på gammla modellen... 02 fick en lite bättre än sina föregångare..

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
skerfe skrev:
Har någon koll på om en -02a med ART slip-on går igenom besiktningen?
Och nej, jag tä

/Skerfe

Har helsystem som låter som helvete... För mig funkade att ta en bit stålull och vira den runt en svetstråd så den inte flyger ut. Gick igenom besiktningen utan problem. tog 1 min att plocka bort efteråt!

Lycka till!

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Nya SV,n är betydligt styvare fram än den gamla som
var riktigt mjuk original.
Trots det är den nya rätt mjuk i gaffeln.Jag har gjort
snikförbättringen på min 04:a dvs bytt till 15w olja i gaffeln.

Får väl se om det räcker eller om det behöver investeras i
lite bättre gaffelfjädrar.

Har även monterat kortare dogbones som höjt hojen bak ca
15 mm.Får väl se om det blir lite mer snabbstyrt nu :tummenupp

Ge mej vår nuuuuuuuuuuuuuuu :huvet

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Garageplats

Tjenare.
Var ett tag sen man visade sig här nu.
Jag har flyttat från skogen ner till Sveriges framsida nu, och behöver få tag i en garageplats, gärna i vasastaden.
Någon som har några känningar om vart man kan kolla?

polispolis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
sv 650
Hej
Har tittat runt endel på annonser på sv650s. Vad tycker ni är ett rimligt pris att ge för en 99 eller 00 ned normalt antal mil?
Hur mycket bör det skilja mellan privat och handlare?
Något särskilt man bör titta på för denna modell?

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Jag ska efter mycket funderande sälja min SV. Det är en 01 med endast 1200mil på mätaren. Larvigt välskött då jag lagt ner mycket tid på den. Sitter nytt däck bak, lite nya belägg och annat. Är ny servad med olja,filter. Kollade ventilerna i höstas fast det inte behövdes. Har gjort i ordning framgaffel och jobbat mycket med förgasare och insug för att få den att gå bra vilket den nu gör, har gasrespons ifrån 1500-varvstopp utan någon svacka nånstans. Sitter nya k&n filter gått 50 mil. En del grejer följer med så som kåpglas och drev och sånt. Vad är rimligt att begära för hojen? Och ska jag sätta ut den på annons nu eller ska jag vänta tills det töar? Måste inte sälja den i panik utan kan ta det i lungn och ro men vill bli av med den då jag inte ska åka något.

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
polispolis skrev:
Hej
Har tittat runt endel på annonser på sv650s. Vad tycker ni är ett rimligt pris att ge för en 99 eller 00 ned normalt antal mil?
Hur mycket bör det skilja mellan privat och handlare?
Något särskilt man bör titta på för denna modell?

Jag har en annons uppe. En röd 99:a i fint skick, ca 1900 mil! Göteborg.
Mvh Calle

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
polispolis skrev:
hittade den http://www.sporthoj.com/annonser/?id=23005
men frågan är ju dock varför du inte har fått den såld, annonsen har ju funnits över 6 månader?

Jag har ångrat mig när folk har hört av sig och har vidare inte tagit bort annonsen, men nu gäller den igen!
Brorsan har köpt en R1a och jag hade tänkt göra det samma! Den är väldigt fin faktiskt. Sen är inte röd den vanligaste färgen heller.

Mvh Calle Sirén

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Lite hjälp med en Suzuki SV 650 S?

Hej allihop! Tänkte ev köpa mig en Suzuki SV 650 S -00 men kan inte hitta någon runt om här att prova.

Tänkte höra om det finns någon här i Uppsala som har en som jag skullle kunna få provsitta ( -00 eller däromkring) för att känna sittställningen och få höra ljudet?

Hör gärna av dig till mig då!! Skulle verkligen vara toppen!

Last edited:

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Livsan skrev:
Hej allihop! Tänkte ev köpa mig en Suzuki SV 650 S -00 men kan inte hitta någon runt om här att prova.

Tänkte höra om det finns någon här i Uppsala som har en som jag skullle kunna få provsitta ( -00 eller däromkring) för att känna sittställningen och få höra ljudet?

Hör gärna av dig till mig då!! Skulle verkligen vara toppen!

Hej!

Varför inte satsa på en lite nyare, -03 och framåt har ju nytt utseende och modernare motor med insprutning osv. Det skiljer inte alls mycket i pris. Du får ju en -03:a för omkring 45-50000:-

Mvh Stoffe.

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
skiljer inte så mycke i pris mellan 00or å 03or?

Jag köpte min 00 för 34', med kolfiber slipon, öhlinsfjädrar, stålomspunna bromsslangar, ok framdäck tyvärr var det vääldigt dåligt med luft i bakdäcket... fick med nytt drivpaket men det som sitter på är ok, fick även med bromsklossar. Full servicebok, en pärm med dokumentation där jag bl.a. hitta kvitto på klarlackering och bromspapper det stog dynojet på, dags för 2400 mila servicen men det görs själv. Enda skadan på den jag hittat är lite repor längst ut på ena backspegeln, dessutom sitter minst en varningstextklisterlapp kvar på ramen :D Jag är tredje brukaren

Fick jag bra pris eller är 10-15tusen småpengar? ;) :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...