SV-Tråden!

Dr.Bike

Guest
duckie skrev:
2507213 Jamen hallå. Jag har en snygg hoj extrautrustad med lite lull-lull och i en färg som går ihop med mina ögon, och så har jag matchande skinnställ och hjälm plus att jag kör som en gudinna - alla attribut finns! Jag har gjort allting rätt!

Vad skulle det annars vara om inte benzinen!?!?!?!

Ja fan...där tog du mig på sängen! Jag blir helt ställd inför dessa nya raketforskarfakta, och rön som, om de kom till kännedom i MotoGP-kretsar, skulle kunna leda till helt ny taktik!!

Rossi med nagellack!

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Mangoo skrev:
2510358 Visst!! Förväntar man sig skillnad så blir det nog lätt lite placebo effekt :)
Som sagt, på min FZR var skillnaden märkbar, men ytterst marginell. :rolleyes:
På min nuvarande hoj har jag inte ens brytt mig om att prova. Jag kör 95.

Du kan väl testa nästa gång du tankar så kan du säga om det blev nån skillnad? 650´n verkar i överlag bli "bättre" så det borde väl också gälla 1000 modellen

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Vad är det för storlek på fram samt bakdäck till sv:n. Har inte tillgång till hojen eller boken:)
Tacksam för snabba svar

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
någon som vet vart man kan se hur många garantiår man har på sin hojj, typ 2 eller 5 år... någon som vet??:confused: min e svensksåld

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Ankan_84 skrev:
2556245 någon som vet vart man kan se hur många garantiår man har på sin hojj, typ 2 eller 5 år... någon som vet??:confused: min e svensksåld

Om du har fem år bör du ha en bok som det står så i.
Var är den köpt? Från början alltså?
Är det en KGK-suka?

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
duckie skrev:
2556311 Om du har fem år bör du ha en bok som det står så i.
Var är den köpt? Från början alltså?
Är det en KGK-suka?

yes, jag har ringt till återförsäljaren som sålde den ch det va fem år...

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Hjälp

Tänkte jag skulle börja skruva på hojen nu när höstmörkret börjat komma. Det första jag ska göra är att rensa baken och skruva dir en annan undertail. Men till problemet hör att jag inte får bort org. undertailen. Hittar 5 skruvar som jag tagit bort (borde va 6 skruvar. MEN). Sitter ändå stenhårt speciellt uppe vid höger blinkers. Där hittar jag ingen skruv som på den vänstra sidan. Hur fan sitter den fast där???? Kollade rätt snabbt men hade inte hjälpt om jag letat hela natten. E nog jag som har tummen mitt i handen. HJÄLP så att jag kan fortsätta imon.:huvet

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Ingen som vet. eller skrev jag för flummigt

Vad är glykol man skall använda. I instruktionsboken står det att välja en till aluminium kylare. Är det den röda eller blåa glykolflaskan. Nu e d mkt frågor:confused:

Last edited:

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
Finnishstallion skrev:
2559209 Ingen som vet. eller skrev jag för flummigt

Vad är glykol man skall använda. I instruktionsboken står det att välja en till aluminium kylare. Är det den röda eller blåa glykolflaskan. Nu e d mkt frågor:confused:

skulle tro att det är den blå/grön men läs på flaska försäkerhets skull (står om den är annpasad för aluminium motorer). röd glykol går inte att blanda med blå eller grön.

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
Ankan_84 skrev:
2556480 yes, jag har ringt till återförsäljaren som sålde den ch det va fem år...

på min -03 var det 5 år från det datum då den blev påställd första gången (första gången i trafik) fick även med en liten bok som förklara när den gällde. såvit jag vet så är det väl 5 års garanti på alla nyare KGK suzuki

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Freon_leon skrev:
2559615 på min -03 var det 5 år från det datum då den blev påställd första gången (första gången i trafik) fick även med en liten bok som förklara när den gällde. såvit jag vet så är det väl 5 års garanti på alla nyare KGK suzuki

Det finns så kallade parallellimporterade hojar som bara har Suzukis generella 2-årsgaranti. Det är bara cyklar importerade av KGK (generalimportören) som har ytterligare tre år.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Finnishstallion skrev:
2557811 Men till problemet hör att jag inte får bort org. undertailen. Hittar 5 skruvar som jag tagit bort (borde va 6 skruvar. MEN). Sitter ändå stenhårt speciellt uppe vid höger blinkers. Där hittar jag ingen skruv som på den vänstra sidan. Hur fan sitter den fast där????

Har du tagit bort själva "bakkåpan" sitter två bultar under kåpan där vänster och höger kåpdel går ihop med den svarta delen längst bak...

hoppas att du förstod.

/Dan

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Ekberg skrev:
2563415 Har du tagit bort själva "bakkåpan" sitter två bultar under kåpan där vänster och höger kåpdel går ihop med den svarta delen längst bak...

hoppas att du förstod.

/Dan

Japp fixade sig. Nu sitter undertailen där men passformen var inte av denna värld så skall bygga till lite fästen o borra hål för skruvar då detta inte finns. Man tackar för tipset iaf :tummenupp

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Nån här som vet om nått bra ställe i USA där man kan beställa delar? Skulle vara fint med KGK´s motsvarighet i USA. Har provat oneidasuzuki fast dom har bara delar till nyare SV så det är inte så intressant.

Har även en fråga om helsystem, har hittat ett akrapovic helsystem till kanonpris.

http://www.morepoweracing.com/prodtype~PT_ID~10195~strPageHistory~cat.asp

Men eftersom det är så billigt så undrar man ju om det är samma kvalitet som dom som säljs i sverige? Funkar detta "USA" rör på en svensk hoj också? Man tycker ju att det inte borde vara några problem ..

Har en bekant som ska åka över till USA över julen så gäller att passa på.. :D

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Såmycket som jag vet så ska det passa, så det är bara att köpa....!!!

enchanter skrev:
2571280 Nån här som vet om nått bra ställe i USA där man kan beställa delar? Skulle vara fint med KGK´s motsvarighet i USA. Har provat oneidasuzuki fast dom har bara delar till nyare SV så det är inte så intressant.

Har även en fråga om helsystem, har hittat ett akrapovic helsystem till kanonpris.

http://www.morepoweracing.com/prodtype~PT_ID~10195~strPageHistory~cat.asp

Men eftersom det är så billigt så undrar man ju om det är samma kvalitet som dom som säljs i sverige? Funkar detta "USA" rör på en svensk hoj också? Man tycker ju att det inte borde vara några problem ..

Har en bekant som ska åka över till USA över julen så gäller att passa på.. :D

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Har kommit underfund med att det kanske är en bra idé att plocka ur batteriet för vintern, jag undrar lite hur man på lättaste sätt tar ur den, vilka verktyg som behövs. Har den i ett kallförråd så skulle vara skönt att slippa stå och "jävlas" där .. :)

Har sökt på "batteri" i tråden men inte hittat nått bra, så det vore snällt om nån kunde hjälpa mig ..

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
enchanter skrev:
2590129 Har kommit underfund med att det kanske är en bra idé att plocka ur batteriet för vintern, jag undrar lite hur man på lättaste sätt tar ur den, vilka verktyg som behövs. Har den i ett kallförråd så skulle vara skönt att slippa stå och "jävlas" där .. :)

Har sökt på "batteri" i tråden men inte hittat nått bra, så det vore snällt om nån kunde hjälpa mig ..

Hej !

Du behöver insex till den lilla svarta kåpan, sedan insex igen modell lite större för att ta av sätet.
då är du framme till batteriet, då behövs en kryssskruvmejsel eller en liten hylsa "tian tror jag" för att ta av kablarna från batteriet.
sedan är det bara att fiska upp batteriet.

/Dan

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
enchanter skrev:
2590129 Har kommit underfund med att det kanske är en bra idé att plocka ur batteriet för vintern, jag undrar lite hur man på lättaste sätt tar ur den, vilka verktyg som behövs. Har den i ett kallförråd så skulle vara skönt att slippa stå och "jävlas" där .. :)

Mitt tips är att skaffa en underhållsladdare typ CTEK i stället. Mycket enklare att bara ansluta den (helst med den medföljande snabbanslutningskabeln.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0